Honda SP1-tråden

Softishman

Fixare
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
SP1 Special Edition
Någon som har några tips på hur man luftar kopplingen? Har tryckt i olja från luftnippeln tills det kommer upp i behållaren men handtaget går fortfarande för lätt... (har bytt till stålomspunnen slang..)
 

-Ribban-

Ny medlem
Gick med
13 Sep 2010
Ort
Söderhamn
Hoj
Honda VTR 1000 SP1 -00
limp home läge?

Tjena!

Finns det limp home läge på SP1:an?
Jag har monterat en beg PC3r, nya Micronblås och Durbahnluftburk.
Nu har jag varvtalsstopp på ca 5-6000rpm.
Tvärdör när jag öppnar spjällen lite mer.
Jag antar att det är bara att lämna in för injustering...

/Micke
 

EXConny

Ny medlem
Gick med
13 Mar 2007
Ort
Gävle
Hoj
Honda VTR Sp-1
Någon som har några tips på hur man luftar kopplingen? Har tryckt i olja från luftnippeln tills det kommer upp i behållaren men handtaget går fortfarande för lätt... (har bytt till stålomspunnen slang..)

På KTM brukar man få pumpa vätskan fram och tillbaka med sprutan.
Och även ibland skruva loss hela arrangemanget och hänga det lodrätt med öppen kopp i ett par dygn.
 

Softishman

Fixare
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
SP1 Special Edition
Tjena!

Finns det limp home läge på SP1:an?
Jag har monterat en beg PC3r, nya Micronblås och Durbahnluftburk.
Nu har jag varvtalsstopp på ca 5-6000rpm.
Tvärdör när jag öppnar spjällen lite mer.
Jag antar att det är bara att lämna in för injustering...

/Micke

Lågdragna eller högdragna micron? Kolfiber? PC3 usb? Du måste nog bara mappa om den....

På KTM brukar man få pumpa vätskan fram och tillbaka med sprutan.
Och även ibland skruva loss hela arrangemanget och hänga det lodrätt med öppen kopp i ett par dygn.

Hur menar du? Fram o tillbaka?!:va

Någon som har vägarna förbi uppsala och vill hjälpa till lite? Fika bjuds det på!
 
Last edited:

EXConny

Ny medlem
Gick med
13 Mar 2007
Ort
Gävle
Hoj
Honda VTR Sp-1
Lågdragna eller högdragna micron? Kolfiber? PC3 usb? Du måste nog bara mappa om den....



Hur menar du? Fram o tillbaka?!:va

Någon som har vägarna förbi uppsala och vill hjälpa till lite? Fika bjuds det på!

Ja precis. Se till att ingen luft är i sprutan och att den är full. När det sedan börjar rinna över i koppen pumpar du lite fram och tillbaka. Då ser man alltid ett par bubblor komma efter ett tag. Se bara till att du inte drar tillbaka för långt så att det suger i ny luft i koppen.
 

Softishman

Fixare
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
SP1 Special Edition
Ja precis. Se till att ingen luft är i sprutan och att den är full. När det sedan börjar rinna över i koppen pumpar du lite fram och tillbaka. Då ser man alltid ett par bubblor komma efter ett tag. Se bara till att du inte drar tillbaka för långt så att det suger i ny luft i koppen.

har du vägarna förbi? Har en inte alltför bra sk "pump" så det blir lite svårt.... Ska kopplingshandtaget vara i normal läge (ute) eller indraget när man gör detta? :näsblod
 

EXConny

Ny medlem
Gick med
13 Mar 2007
Ort
Gävle
Hoj
Honda VTR Sp-1
har du vägarna förbi? Har en inte alltför bra sk "pump" så det blir lite svårt.... Ska kopplingshandtaget vara i normal läge (ute) eller indraget när man gör detta? :näsblod

Hej
Har inte vägarna förbi just nu tyvärr.
På KTM så ska handtaget vara ute, det borde vara samma princip på alla hydrauliska kopplingar.
Ang. pumpen så kolla på biltemas 82-399 byt ut röret på den pumpen mot en urborrad nippel. Ta bort nippel på slavcylindern och skruva fast pumpen.
 

Softishman

Fixare
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
SP1 Special Edition
Hej
Har inte vägarna förbi just nu tyvärr.
På KTM så ska handtaget vara ute, det borde vara samma princip på alla hydrauliska kopplingar.
Ang. pumpen så kolla på biltemas 82-399 byt ut röret på den pumpen mot en urborrad nippel. Ta bort nippel på slavcylindern och skruva fast pumpen.

Är den inte för liten? Kan jag inte bara sätta på en slang som passar på luftnippeln som jag bara öppnar? :confused:
 

EXConny

Ny medlem
Gick med
13 Mar 2007
Ort
Gävle
Hoj
Honda VTR Sp-1
Är den inte för liten? Kan jag inte bara sätta på en slang som passar på luftnippeln som jag bara öppnar? :confused:

Det ska absolut räcka eftersom man låter nivån åka upp och ner i koppen och koppen kan inte rymma mycket. Viktigt är att ha koppen i våg när man gör detta.
Jag har provat med nippeln som satt i slavcylindern förut och tyckte att det gick för trögt, därför borrade jag upp en nippel och hade i sprutan.
 

Softishman

Fixare
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
SP1 Special Edition
Vettig info om SP1/2, bar att ha?! :tummenupp
 

Bifogat

  • RC51_FAQ.pdf
    69.3 KB · Visningar: 54
  • RC51wiring_diagram.pdf
    358.9 KB · Visningar: 36

EXConny

Ny medlem
Gick med
13 Mar 2007
Ort
Gävle
Hoj
Honda VTR Sp-1
Hej

Är man tvungen att göra hål i sidokåpan för att få dit krashpuckar? eller finns det någon annan lösning?

Softishman... tack för uppladdningen, super:tummenupp

Mvh
 
Last edited:

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Ort
08 syd
Hoj
Ducati 748 SP -97, Honda VTX 1800 -05, Honda CRF 450 R -08
Hej

Är man tvungen att göra hål i sidokåpan för att få dit krashpuckar? eller finns det någon annan lösning?

Softishman... tack för uppladdningen, super:tummenupp

Mvh

Tyvärr är det så att man måste borra.
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top