Softishman
Fixare
Någon som har några tips på hur man luftar kopplingen? Har tryckt i olja från luftnippeln tills det kommer upp i behållaren men handtaget går fortfarande för lätt... (har bytt till stålomspunnen slang..)
Någon som har några tips på hur man luftar kopplingen? Har tryckt i olja från luftnippeln tills det kommer upp i behållaren men handtaget går fortfarande för lätt... (har bytt till stålomspunnen slang..)
Tjena!
Finns det limp home läge på SP1:an?
Jag har monterat en beg PC3r, nya Micronblås och Durbahnluftburk.
Nu har jag varvtalsstopp på ca 5-6000rpm.
Tvärdör när jag öppnar spjällen lite mer.
Jag antar att det är bara att lämna in för injustering...
/Micke
På KTM brukar man få pumpa vätskan fram och tillbaka med sprutan.
Och även ibland skruva loss hela arrangemanget och hänga det lodrätt med öppen kopp i ett par dygn.
Prova utan PC3 och se vad som händer, fungerar den bra så ladda in grundmappen i PCn och se om det fortfarande fungerar.Softishman:
Lågdragna titanMicron och PCIIIr med mapp från nån us spec sp1 med Moriwakiblås.
Har pc3 suttit på en sp1 eller sp2? Vad för årsmodell på rc51?Softishman:
Lågdragna titanMicron och PCIIIr med mapp från nån us spec sp1 med Moriwakiblås.
Lågdragna eller högdragna micron? Kolfiber? PC3 usb? Du måste nog bara mappa om den....
Hur menar du? Fram o tillbaka?!
Någon som har vägarna förbi uppsala och vill hjälpa till lite? Fika bjuds det på!
Ja precis. Se till att ingen luft är i sprutan och att den är full. När det sedan börjar rinna över i koppen pumpar du lite fram och tillbaka. Då ser man alltid ett par bubblor komma efter ett tag. Se bara till att du inte drar tillbaka för långt så att det suger i ny luft i koppen.
Nu är premiären avklarad nybesiktigad och nyservad
Den går som en dröm
har du vägarna förbi? Har en inte alltför bra sk "pump" så det blir lite svårt.... Ska kopplingshandtaget vara i normal läge (ute) eller indraget när man gör detta?
Hej
Har inte vägarna förbi just nu tyvärr.
På KTM så ska handtaget vara ute, det borde vara samma princip på alla hydrauliska kopplingar.
Ang. pumpen så kolla på biltemas 82-399 byt ut röret på den pumpen mot en urborrad nippel. Ta bort nippel på slavcylindern och skruva fast pumpen.
Är den inte för liten? Kan jag inte bara sätta på en slang som passar på luftnippeln som jag bara öppnar?
Det har inte hänt om inte bilder kan visas!!!!
Jag kan i alla fall visa upp bevis från i söndags. En sväng ut till Rosenhill, som vanligt
PS. tack till fotograferna i "fotokurvan"
Jag kan i alla fall visa upp bevis från i söndags. En sväng ut till Rosenhill, som vanligt
PS. tack till fotograferna i "fotokurvan"
Hej
Är man tvungen att göra hål i sidokåpan för att få dit krashpuckar? eller finns det någon annan lösning?
Softishman... tack för uppladdningen, super
Mvh
Triumph storsatsar inom Enduro
Motorsportlegenden och fler... |
|
BMW CE 02 x VAGABUND
BMW Motorrad har presentera... |
|
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!
I veckan blev det klart att... |
|
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter
Transportstyrelsen har medd... |
|
Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana
Efter nedläggningen av Järv... |
|
Ny R1 Race och R1 GYTR
Pressrelease från Yamaha ... |
|
Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team
Motorsportlegenden och fler... |
|
Miguel Oliveira klar för Yamaha
Miguel Oliveira och Lin Jar... |
|
Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem
En ny patentansökan har avs... |
|
BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?
Sedan en tid har olika rykt... |