Honda har.
Jasså så trevligt trodde inte dom hadde till så gammla hojjar =) då ber jag farsan åka dit så det blir rätt direkt.
Honda har.
Tjabba, håller på och övningskör för tillfället och köpte en vfr 800 -00 idag. Vad tror ni om att köra upp på hojjen med manöverprov och allt vad det innebär? Är rädd att den ska vara lite tung och otymplig.
kan bara säja att jag längtar till september då dom ska komma ut med nästa version av vfr,1000cc o 5 cylindrar
skulle gärna ha mer krut i min,annars gillar jag den skarpt,men kanske 20-30 hk till så hade den vart perfekt
Nyligen inköpt VFR -99 och jag är helnöjd.
Åkt över 20mil och har bara gott att säga.
Bekväm som få.
Jaa du Elias,ännu är det ingen som vet hur länge en Vfr kan gå !
Själv har jag en 750 -93 som gått ca 6000mil och den spinner som en katt.
Den är säker extra glad för den har blivit körd i Dynobänk=ombestyckad,kn filter och en Yoshimura kolfiberdämpare.
Bästa hoj jag kört/ägt !
Håkan
Var det värt priset att ombestycka, filterbyte?
Har du drevat om den också?
Är en stolt ägare av en -93. Underbaar hoj men vill att den ska bli lite rappare.
En bild på min gamla vackra VFR 750 som jag ångrar att jag sålde till en äldre herre i Köping. Denna färg med silverfälgar var väldigt ovanlig och jag har aldrig sett en liknande sedan dess.
Tagen en Sommardag utanför Björsund 2003.
Snygg färgkombo! Har en grön själv, men med svart underdel istf som på din silvriga.
Cynikern i mig undrar om viffern varit kraschad och att man därför satt på en silverfärgad underdel?
Vad är historian bakom denna grönsilvriga viffer? Grönt betyder ju tyskimport, men silver? Jubileumsmodell eller nåt?
Jaa du Elias,ännu är det ingen som vet hur länge en Vfr kan gå !
Själv har jag en 750 -93 som gått ca 6000mil och den spinner som en katt.
Den är säker extra glad för den har blivit körd i Dynobänk=ombestyckad,kn filter och en Yoshimura kolfiberdämpare.
Bästa hoj jag kört/ägt !
Håkan
Hur är dom att skjutsa med, har provat CBR 1000F å gillade den direkt men tycker VFR e så snygg med enkelsving å allt Orkar den bra även om man e två fullvuxna och tre väskor tro???
Ha de// Anders
Frun är ok bak på den, så länge vi tar en paus varannan timme eller så, pga passagerarens knävinkel.
VFR:en orkar, även den svagare 750:an. Den är starkare än man tror. Motorn är så pass snäll att man tror att man segar i 70 på landsväg tills man kollar på mätaren och ser 110. Du vet hur det är...
Vänta dig inte raketprestanda bara, med full packning. Vill du ha det, bör du titta på en båge med starkare motor, kanske bortåt 130-150hk eller mer. Kanske den nya VFR1200:an?
Min körning med viffern handlar mest om jobbpendling på sommaren, kortbanekörningar varje vecka och en och annan tur med frun bakpå. Allt funkar.
Verkar VFR intressant för dig, kika gärna in på Sveriges bästa märkesforum, http://www.vfr-forum.se!
Tackar för detta....
Väntade mig inte att det skulle va nån skrevraket direkt utan bara en hyfsat rapp hoj om man kör själv och ändå bekväm på 50mila turer med packning och dam på pall.... Blev dock rätt övertygad om att jag nog satsar på en CBR ändå eftersom den har en bra benvinkel för min donna och hon satt bekvämt på den. Sen är det ju lite mer volym och dessutom lite mer effekt Ska dock kika lite på forumet ändå
Ingen orsak. Du är välkommen in på forumet! CBR-nissarna ska ha ett märkesforum också nånstans, men inte på långt när lika aktivt som VFR-Forum.se.
CBR-XX:en är annars en ganska läcker hoj den också. Ska inte sticka under stol med att jag sneglat på en sån också. Det enda är den inte har en enkelsving och dessutom lång, tung och bänglig. Spinkig och vek som man är så...
På viffern är den enda längre turen jag gjort med frun bakpå Mälaren runt förra året. Det var då det upptäcktes det där med knävinkeln. Hon har aldrig klagat annars. Kör man i grupp med andra vifferister kan det vara svårt att ta paus när passageraren inte orkar mer. Det fungerade bra annars som sagt. Lite öm i baken, men det blev jag med, bågen var inställd för kortbane-BKK, och därmed kanske lite väl stötig för vanlig färd även med passagerare.
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|
Ny touch-instrumentering från KTM
KTM har lanserat en helt ny... |
|
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0
Foto: Creativeflipp Gotl... |