Ringde Bra I Gasen och beställde 3 olika lågfart 25 (24 fanns inte), 27.5 och 30 och även den trasig packningen. Riktigt trevlig och hjälpsam herre d där!! Rekomenderas starkt!!
Får väl prylarna underförmidagen imorgon hoppas jag så jag kan plocka ihop det lagom tills baksmällan släpper
När du skriver att jag endast ska ha lite sprut i ax till att börja med menar du att jag ska dra ner insexen ganska långt till att börja med antar jag för att sen kunna justera upp den tills jag blir nöjd, har jag hajjat rätt om fuktionen då?
Mvh Daniel
Visst är bra i gasen farbrorn ovanligt trevlig!! Och snabba lev!!
Ja du har hajja exakt rätt ner med insexan helt om du vill så känner man av bestyckningen bättre. När du har ställt in bra tomg så kan du börja skruva upp insexan igen och slå på snabba fullgas från tomg (stillastående) till den svarar bra. man brukar få ge på lite extra för att den inte ska stupa med låg växel i under belastning. bara att ha tanken lös och limma gärna fast en avsågad insexa förgått i skruven så blir det snorlätt att justera lite då o då (sekundlim går fint) Den andra skruven som går rakt bakåt tjärnmejselskruv som ställer hur tidigt den ska slå till skruvar du ut nästa helt , axpumpsstången ska ligga an mot kläppen som börjar trycka ner den ,,och det brukar bli väldigt långt ute på gängan skruv så fjädern är lite väl slak i detta läget.. På med Locktite gänglåsning över hela skruven bara så gängar den inte upp sig. Epoxylim går bra oxå.
På bra i gasens hemsida har du nål och nålmunstycke rekomenderat till xr650 ,,går lika bra att jämföra med vilken märke och 500-700cc som helst,, så har du samma nål o munstycke som någon av enstånkorna eller HD har så funkar det finfint.
Ditt nålventilsäte har tillräckligt stor borr såg jag. (sällan man behöver förstora) Tumregel minst lika stort hål som huvudmunstycke. Typ 1,5mm i detta fall. Jag borra upp mina själv efter behov.
Kolla bara så flotörhöjden är skapligt rätt inställd. Flotörerna ska flyta vågrätt med packningsyta kopp när ventilen börjar stänga. Blås i bränsleslang medans du drycker igen flotören med handen ,,,,, då ska det bli väldigt svårblåst i vågrätt läge ,,,,och tvärstummt typ 1mm förbi