Honda XR650R

Nailer

Surgubbe
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Älvsjö
Hoj
Ducati 900SS
Tycker min slirar på kopplingen.. Borde gå bra att lägga brickor vid fjädrarna för att få dessa hårdare?

Tycker mig ha samma problem... Funderar på att byta lamellerna men vet inte om det är det som är felet egentligen. Jag har en uppsättning liggande men man ska ju ha tid också somd et heter... :(
 

Ivil

In BP we trust.
Gick med
8 Dec 2005
Ort
Svealand
Hoj
-
Ang kopplingen så ere bättre att lägga i en extra mellanskiva i botten på lamellpaketet.
 

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Ort
Hemma
Hoj
Många
Tänkte ragga upp en ny framfälg, behöver därför veta diametern på framaxlen, någon som vet?
 

FredrikP

Ny medlem
Gick med
6 Sep 2004
Ort
Göteborg
Hoj
R6 rejs
Däcksval? Provade söka på däck i tråden men kan inte se några bra tips. Vad kan man slänga på orginalfälgarna som funkar både för motard men även grusköra och kanske lite skogsstig? Jäkligt svår kompromiss jag vet men orkar nog inte byta fälgar mellan. Funderar på de här: http://two-wheels.michelin.com/2w/f...codePage=2092004104059_10092004103640&lang=EN

eller dessa: http://two-wheels.michelin.com/2w/f...codePage=2092004104045_10092004102229&lang=EN

Vart köper ni era däck?
 

krokodilen73

Ny medlem
Gick med
13 May 2005
Ort
I Dalslands djupa skogar!
Hoj
XR650R & CR500AF
Det verkar som om finanskrisen slagit till igen, diverse saker i annonsen går iväg men just trimet är det stiltje på.

Nypriset på trimet är som följer:

102,4mm Wiseco kolv inkl packningar: 3290:-
Borr och omläggning av cylinder (i Holland): 2750:-
Portning och renovering av topp inkl nya ventiler: 5150:-
Hotcam steg 2: 1895:-
+ att man får lägga till kostnad för cylinder och topp stomme: Ca 2-5000:-

Man fixar inte detta under 15000:- om man ska börja från scratch inte en chans!! Så jag tycker ju att 8500:- är ett rövarpris ur köparens synvinkel.:va:va

Mvh Christer
__________________
 

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Ort
Hemma
Hoj
Många
Det verkar som om finanskrisen slagit till igen, diverse saker i annonsen går iväg men just trimet är det stiltje på.

Nypriset på trimet är som följer:

102,4mm Wiseco kolv inkl packningar: 3290:-
Borr och omläggning av cylinder (i Holland): 2750:-
Portning och renovering av topp inkl nya ventiler: 5150:-
Hotcam steg 2: 1895:-
+ att man får lägga till kostnad för cylinder och topp stomme: Ca 2-5000:-

Man fixar inte detta under 15000:- om man ska börja från scratch inte en chans!! Så jag tycker ju att 8500:- är ett rövarpris ur köparens synvinkel.:va:va

Mvh Christer
__________________
Testa att lägga en annons på supermotojunkie eller thumpertalk? Borde ju vara någon som vill ha grymt trimm!
 

super

=)
Gick med
2 Feb 2006
Ort
Malmø
Hoj
cb600Fa 2007 och Shadow
Service kostnad

Tjooo alla glad.

Nu är Hornyn o Shadown såld och en crm 125cc inhandlad för att köra lite i skogen med utan service hela tiden. :banana

Nu har jag hittat en xr650 som är sjuuukt fin. Men det jag är lite orolig över är service intervallerna o kostnaden.
Är det någon glad själ här inne som har koll på antalet mil innan service och kostnad/gång o vad som ska göras. Jag har sökt på nätet o på sporthoj men är nog sjukt kass på o söka eller så finns de ingen info :huvet

Brb o ser om någon skrivit :glömdet :tummenupp
 

El Presidente

2 Stripes Mc
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Småland
Hoj
XR400 + Grom + Tricker + CB1000RA
Tjooo alla glad.

Nu är Hornyn o Shadown såld och en crm 125cc inhandlad för att köra lite i skogen med utan service hela tiden. :banana

Nu har jag hittat en xr650 som är sjuuukt fin. Men det jag är lite orolig över är service intervallerna o kostnaden.
Är det någon glad själ här inne som har koll på antalet mil innan service och kostnad/gång o vad som ska göras. Jag har sökt på nätet o på sporthoj men är nog sjukt kass på o söka eller så finns de ingen info :huvet

Brb o ser om någon skrivit :glömdet :tummenupp


Byt olja + filter i 150-200 mils intervaller (om du nu inte avser att ställa upp i Baja1000 eller liknande).
Kostnad: ca 2 lit olja samt ett oljefilter för ~35 spänn.
Tvätta + olja in luftfilter så snart du kört i dammig miljö.
Kostnad: några spänn
Ventiler kollar du en gång per säsong (beror ju klart på hur mycket du kör men säg var 300 mil cirkus).
Kostnad: gratis (finns kanonbra beskrivningar på nätet - du behöver inte vara rymdingengör för att utföra det!).

Tipset således - KÖP!
 

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Ort
Hemma
Hoj
Många
Var köper man en billig och bra bromsskiva fram? 320mm ska den vara. Har kollat runt lite, men det är inte så skoj att ge typ 300$ för en sleten metallbit.
 

jontobee

örn
Gick med
4 Mar 2005
Ort
Skebo (Nära Robroring)
Hoj
Honda Xr 650r Motard-00.Honda Z50-93.50% av en Harley-93 å en Pitpro 125-06. Sv 650 cafè Racer &bilar kan dra åt helvete!
Koppling

Min koppling hugger när jag ska i väg blir bara värre å värre ju varmare den blir. Varför:confused: När man kör märks inget. Endast från stillasående
 

zkr4mz3

Freak
Gick med
9 Jan 2007
Ort
Jakobsberg
Hoj
mt-03/XR650-SM
Tjenna. Jag är på jakt efter en bakdämpare passande en xr650 04 och letar mig fördärvad utan resultat. Någon vänlig själ som kan vända mig i rätt riktning? Alternativt vart jag kan hitta en ny fjäder? fjädern är alldeles för mjuk
 

Nicko Ticko

Ny medlem
Gick med
17 Jul 2010
Ort
Vänersborg
Hoj
03, Honda xr 650r
Hej har nyss blivit ägare till en xr 650r -03:a och skulle rensa baken lite, då jag upptäckte att det inte fanns något under bromsglaset som sitter uppe på bakskärmen.:confused:
Är det något som ska köpas orginal eller finns det andra bra lösningar?
och går det igenom en besiktning med det som enda bromsljus.
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top