Micke R
Gudomlig sporthojare
Gäller alla Litiumjon batterier, inte bara Biltemas. Ger bra startström men har liten kapacitet. Inte kul på hojar som drar ström när dom står avslagna. Dessutom inge vidare när det är kallt. Men lätta är dom.
Är ju inte ett problem i det här fallet.Jag kör med Biltemas Litiumjon, ångrar det djupt. Första batteriet var trasigt och när jag väl fick ett helt så är prio nr ett direkt jag stannar att slå av GPS. för glömmer jag den över natten så räcker inte strömmen att starta dagen efter, så var det aldrig med originalbatteriet.
Nej, lite motsägelsefullt på så sätt. De är inget vidare i moderna hojar med massa elektronik men funkar desto bättre i gamla "vanliga" hojar som byggdes när såna batterier inte fanns annat än i klockor.Gäller alla Litiumjon batterier, inte bara Biltemas. Ger bra startström men har liten kapacitet. Inte kul på hojar som drar ström när dom står avslagna. Dessutom inge vidare när det är kallt. Men lätta är dom.
Lite OT, men jag har GPS, USB-uttag mm på min hoj, och litiumbatteri, men allt går via ett relä som styrs av tändningen. När jag slår av tändningen så börjar GPSen gå in i sleep mode, om jag inte avbryter, det funkar hur bra som helstJag kör med Biltemas Litiumjon, ångrar det djupt. Första batteriet var trasigt och när jag väl fick ett helt så är prio nr ett direkt jag stannar att slå av GPS. för glömmer jag den över natten så räcker inte strömmen att starta dagen efter, så var det aldrig med originalbatteriet.
Batteriet verkar funka iaf, idag blev det lite uppdatering av mjukvaran igen (tänka sig, uppdatera mjukvara i en analog hoj från förra årtusendet...) och sen ett försök att förstå varför Ignitech kopplat som de gjort i kontaktblocket.
Planen är att aktivera en start limiter via en av knapparna på styret, shift light via helljusindikeringen och kanske en knapp för mappbyte. Finns två ingångar och två utgångar i TCI:n för diverse funktioner som man kan välja i mjukvaran. Blev dock lite konfunderad när kontaktblocket kopplade ihop ingång 1 med en anslutning till ett cut-off relä på hojen (blå/gul-blå/svart), på en avstängd funktion. Nåja, hojen gick ju tidigare så uppenbarligen gjorde inte den anslutningen just nånting. Hoppas jag.
Japp, så långt läste jag mig till också. Som tur är har jag inte längre nån lykta så jag kan ansluta den var jag vill. Om jag klarar av det dvs...När det gäller shiftlightfunktionen i Ignitec så ska lampan ha konstantspänning från tändning och jordas ner av boxen vid uppnått inställt värde. Går ju också att testa/tända den när den är inkopplad i programmet.
Helljuslampan får spänning från heljuset, tvärt om alltså.
Jo det ska kopplas om till att gå över relä innan säsongen startar men ska göra så att den håller några minuter så jag kan tanka etc. utan att den slår av.Lite OT, men jag har GPS, USB-uttag mm på min hoj, och litiumbatteri, men allt går via ett relä som styrs av tändningen. När jag slår av tändningen så börjar GPSen gå in i sleep mode, om jag inte avbryter, det funkar hur bra som helst
Heja! Kul att se hur det tar sig!
....ska nog kunna skämma ut nån tusenklubba på klubbens bandag ändå.
Idag blev däremot inte så mycket skruvat... Ska leta nån som kan svetsa istället.
Det är ganska mycket rostlösning använt redan och jag var noga med att dra den bitvis fram och tillbaka inte vålda för mycket. Den sitter tyvärr, det gick tungt med hylsa...Spraya på lite rostlösare en stund så tror jag du får lös den där med polygripen sen. den borde inte sitta så hårt, du kan ju knacka lite på den också.
Idag blev däremot inte så mycket skruvat... Ska leta nån som kan svetsa istället.
Nej, det gör ju inte det tyvärr. Nyare har ofta det, men den här är från det gedigna 90-talet... så det går inte plocka ut nåt den vägen. Iofs kunde man skruva in den ändå och låta den skramla runt, men det är jäkligt tight komma åt med en borr att borra rakt. Det är inte 10 mm mellan ytan och centrum på bulten och dessutom går den tungt åt båda håll där den sitter. Innan jag bryter av en härdad torxbits mitt i resterna vill jag gärna göra ett försök med annat alternativ.Finns det något hål på undersidan av svingen? Eftersom det är den fria änden av skruven som är rostig och full med skit, kanske det i stället är enklare att skruva igenom den helt och hållet. Borra ett hål och banka i en torxbits, på slutet kanske det går så lätt att du ta bort bitset och skruva igenom med en skruvmejsel.
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
Sena 60S intercom
Sena 60 S med förbättrad Me... |
|
Triumph Speed Triple 30 år
Tiden flyger, som man säger... |
|
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |