Klockringaren
nissenys
Haha de e bara o sluta drömma dom e mina hela bunten- du får nöja dig me en fika utanför seveneleven me hamren en regnig höstdag.
KJECOP skrev:2544202FAKK....!!!!!!!
Ja med sådana där kollegor så skulle jag kunna tänka mig att åka i bil ett å annat arbetspass... Men var man inte stelbent efter det så blir man det aldrig
Klockringaren skrev:2546109du får nöja dig me en fika utanför seveneleven me hamren en regnig höstdag.
korvgubbe skrev:2516089De tar väl tyvär inte in så mycket gamla nazister på polishögskolan nuförtiden?! Du borde kanske se om du kan kvoteras in?! En gammal skinnskalle per invandrare som tas in på skolan borde väl vara en lagom dos för att upprätthålla balansen?! Berätta lite om din stora beundran av hitler, din syn på "nysvenskar" och zigenarpack så borde platsen vara din.
Ja det där var inte alls kul faktiskt. Jobbig tid med all den där väntan innan man fick besked.AndreasNo skrev:2546111I brist på annat så va jag tvungen o kolla in din sida o läsa lite..
Såg att du råkat ut för sprutstick.. e rätt skraj för att råka ut för det själv o jag blev inte mindre skraj för det nu
KJECOP skrev:2551432Ja det där var inte alls kul faktiskt. Jobbig tid med all den där väntan innan man fick besked.
Dessutom så jag gillar jag inte sprutor annars heller under normala och renliga former. Men det blev ett antal sprutor efter sticket och blodprov så jag blev nästan van. Men som sagt, väntan... Hu! Det var lååååånga månader...
Stuff skrev:2523362Min granne är snut och han skiter fullständigt i om ens hans egna små moppefuckon bär hjälm eller inte när de åker omkring. Dessutom är de små asen ute sent på nätterna och härjar utan att han reagerar. Fet är han också.
KJECOP skrev:2524006Vi skall även prioritera avstånd till framförvarande fordon och jag har många gånger rapporterat detta också.
En gång då jag körde privat på 90 - väg, E4 söderut vid Skärholmen så hade jag en bil bakom mig som körde på ett avstånd av ungefär 1,5 - 2 meter. Då höll jag ungefär 95 km/tim på hastighetsmätaren. Jag vinkade åt honom att ta ut avståndet men han skakade på huvudet och viftade åt mig att flytta mig åt sidan. Jag kunde inte göra det eftersom jag hade bilar till höger om mig.
Men då brann det i skallen på mig...
Jag körde förbi bilarna och körde åt sidan och då dammade bilen förbi mig som ett skott. Jag körde efter och när föraren stannade så gick jag fram och visade polislegitimationen. Svaret jag fick av föraren var "Oj!". Sedan försvarade han sig med att han inte skulle ha gjort så om han vetat att jag var polis... Gissa om jag rapporterade honom och om han fick körkortet återkallat.
JT skrev:2556781Jag trodde du var en seriös trafikare men det verkar som jag hade fel...
andersbrink skrev:2556823Vi får väl hoppas KJECOP får tillfälle att utfärda en bot till dig så får vi höra båda versionerna och själv dra oss en slutsats vem som är dum och vem som är vis.
'JT skrev:2556853Dum? Vad menar du?
Jag ifrågasätter inte att det var rätt eller fel, personligen tycker jag det är ganska dumt att inte hålla avståndet. Det jag ifrågasatte var tillvägagångsättet. Rättssäkerheten är en av grundstenarna i en rättsstat, det tycker i alla fall jag som blivande jurist!
schneberger skrev:2558617'
eftersom att killen skrev på pappren som jag förstod det. så finns det ju inte så mycket att bevisa.. sen kan man ju diskutera om det går att bevisa eller inte.. men dom gångerna jag har blivit stoppad och verkligen vetat med mig att det är sant och att jag inte kan komma undan så är det ju bara att skriva på .. den här gubben kände sig väll antaglien ganska dum och skrev då på ..
hade det däremot tagits till rätten hade det förmodligen varit jävligarfe att bevisa.
JT skrev:2556781Men sluta nu, hur bevisade du det i rätten?
Enda möjligheten är att du, som så många andra trafikpoliser lurar och skrämmer folk till att erkänna när ni saknar bevisning.
Jag trodde du var en seriös trafikare men det verkar som jag hade fel...
JT skrev:2558826Precis vad jag menar om du läst mitt inlägg...
Jag tycker det är osmakligt och oetiskt när Poliser utnyttjar folks okunskap och skrämmer folk till att skriva på. Jag tvivlar starkt på ett personen i ovan nämda fall har gjort en 100% riktig bedömning av situationen vilket krävs för att någon ska dömmas som skyldig bortom alla tvivel.
Jag är glad att vi inte bor i ett sammhälle där en enskild person t.ex. en Polis berättelse är lika med en fällande dom. Det är ju rena Gestapo metoderna!
Tack för att vi bor i ett rättsstat inte en polisstat.
Efter aktuell händelse så pratade jag med föraren och berättade att jag skulle rapportera honom. Jag berättade även att jag skulle upprätta en primärrapport och att polisen eller åklagaren skulle höra av sig till honom. Dessutom så upplyste jag honom om hans alternativ att senare erkänna det inträffade och rätten att få sin sak prövad av en domstol där han skulle få berätta sin syn på saken och att jag då skulle vittna om mina iakttagelser. Han svarade mig att han hade förstått vad jag hade sagt och vad det innebar.JT skrev:2556781Men sluta nu, hur bevisade du det i rätten?
Enda möjligheten är att du, som så många andra trafikpoliser lurar och skrämmer folk till att erkänna när ni saknar bevisning.
Jag trodde du var en seriös trafikare men det verkar som jag hade fel...
Nej det behövs inte...mkillen skrev:2564276lite off-topic kanske, men bra tråd att fråga i(?)
Visst skall väl polisbilar ha blåljuset på för att få överträda hastighetsbestämmelserna?
Är ju hur ofta som helst man hoppar till av att man märker en polisbil i arslet på en som vill köra om även fast man själv ligger lite över rådande tillåtna hastighet....
KJECOP skrev:Det står i lagtexten att man FÅR påkalla fri väg vilket innebär att man får köra under utryckning UTAN sirèn och/eller blåljus...
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|