Hur berätta för frugan att det är dags för MC?

Gick med
23 Aug 2007
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati 1198 S -09
Jag hoppas det här är ett undantagsfall...

”Bröllopet förstörde vår relation – blir allt bra om vi skiljer oss?”

Hej Eva,

jag är en man som har problem fastän jag borde vara världens lyckligaste. För två månader sedan gifte jag mig. Min tjej och jag har varit ihop i fem år. Det har varit suveränt fram till bröllopet. Allt handlade om hennes ring, klänning, blommor, hår. Inte om vår kärlek. Nu har hon börjat kräva att jag ska hålla mig hemma om kvällarna fastän jag alltid har tränat minst tre gånger i veckan. I helgen hade vi ett praktgräl. Det visade sig att hon har planerat allt i detalj: hur många barn vi ska ha, var vi ska åka på semester. Jag känner mig kvävd. Jag är bara 26, hon är 32. Jag måste få vara själv och tänka. Reser utomlands imorgon. Hon vet inget. Jag tror att bröllopet förstörde vårt förhållande. Kan vi rädda det genom att skilja oss?

Bengt

http://www.aftonbladet.se/wendela/relationer/article5905052.ab

Eller är många kvinnor sådana? :skrämd

I så fall förstår jag att man till vissa måste lägga fram det på rätt sätt för att få det man önskar... Om man ens vågar öppna munnen över huvud taget. :gnissla
 

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Ort
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
Jag hoppas det här är ett undantagsfall...



Eller är många kvinnor sådana? :skrämd

I så fall förstår jag att man till vissa måste lägga fram det på rätt sätt för att få det man önskar... Om man ens vågar öppna munnen över huvud taget. :gnissla

Blir mörkrädd när jag läser sådant :skrämd
Om inga barn är inblandade så är rådet spring och se dig aldrig om, så gott som :död i vilket fall.
 

Hansen.

Outlaw på deltid.
Gick med
27 Feb 2009
Ort
Hemma.
Hoj
Gixxer 1000 gatukrigare *såld...*
Dra till med en fuling. Köp hojen och dra hem den och säg "kolla älskling vad jag har köpt!"

Om hon säger något så drar du igång en omgång kast med liten kärring.. in i sängkammaren förstås. Eller kan ni ju göra en kompromiss.. hon kan ha tupperware party medans du tränar på att slanga!
 

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Ort
Örebro
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
Dra till med en fuling. Köp hojen och dra hem den och säg "kolla älskling vad jag har köpt!"

Om hon säger något så drar du igång en omgång kast med liten kärring.. in i sängkammaren förstås. Eller kan ni ju göra en kompromiss.. hon kan ha tupperware party medans du tränar på att slanga!

Kör på hans idé, se till att det är en KTM EXC 525.
Sen kommer du ihåg mig när kärringen ber dig sälja :D
 

Money

Pink Ladie member #1
Gick med
30 Aug 2006
Ort
Malmö
Hoj
Yamaha R6 2006,Honda CBR600rr -03 banhoj, Yamaha R6, -05 *stulen*, Gasgas ec 250 -02 *såld*
Kör på hans idé, se till att det är en KTM EXC 525.
Sen kommer du ihåg mig när kärringen ber dig sälja :D

hahhah du gör verkligen allt för att få tag på en sån! :D:D svårt att få tag på dom eller? :)
 

Desperado

Ny medlem
Gick med
15 Sep 2009
Ort
Göteborg
Hoj
-
Haha, tänkte väl att en fråga som denna skulle väcka lite känslor :)

Till ni som skrivit vettiga svar (förvånansvärt många), jättetack! Till er som skrivit roliga svar, tack för det också. Till er som svarat bara för att framhålla hur tuffa ni är, resp vilken pussy jag är, wow :yoparty jag är grymt impad!

För att förtydliga lite, det handlar inte om att få tillåtelse från frugan, jag är trots allt myndig, utan om att jag inte vill göra det värre än nödvändigt för henne när jag berättar det.

Ekonomin är förvisso delad, men god, och jag kommer sälja en eller ett par av bilarna vilket kommer täcka hojkostnaden (60K ca ink allt) gott och väl, plus att månadskostnaden blir betydligt lägre.

Givetvis är planen att få henne intresserad av att minst åka med (för ja, hon vore jäkligt sexig i ett tight skinnställ :D) eller t.o.m. skaffa eget kort så småningom.
 

Peter_E

Ny medlem
Gick med
21 Mar 2006
Ort
Göteborg
Hoj
1999 - Yamaha Thunderace
Haha, tänkte väl att en fråga som denna skulle väcka lite känslor :)

Till ni som skrivit vettiga svar (förvånansvärt många), jättetack! Till er som skrivit roliga svar, tack för det också. Till er som svarat bara för att framhålla hur tuffa ni är, resp vilken pussy jag är, wow :yoparty jag är grymt impad!

För att förtydliga lite, det handlar inte om att få tillåtelse från frugan, jag är trots allt myndig, utan om att jag inte vill göra det värre än nödvändigt för henne när jag berättar det.

Ekonomin är förvisso delad, men god, och jag kommer sälja en eller ett par av bilarna vilket kommer täcka hojkostnaden (60K ca ink allt) gott och väl, plus att månadskostnaden blir betydligt lägre.

Givetvis är planen att få henne intresserad av att minst åka med (för ja, hon vore jäkligt sexig i ett tight skinnställ :D) eller t.o.m. skaffa eget kort så småningom.

Ett annat alternativ att lägga upp det hela på skulle kunna vara att börja med att ta med dig din fru på halloween festen hos WCX i Högsbo den 31:e Oktober (se länken i gbg tråden). Där kommer ni träffa mycket härligt folk som säkert kan få frugan att börja tycka att skinn och läder :)

När våren kommer kanske du även kan ta körlektioner i smyg på monarna och ett par veckor senare vifta med lappen i handen och säga att du gjorde det för hennes skull (så gjorde jag, he, he).
 
Last edited:

pbas

Gammal men stel...
Gick med
17 May 2007
Ort
Tullinge
Hoj
RSV4 F, Tuono 08
Men härrejävvlar hur svårt kan de va..???

"Hej, Gumman. Jag tänker köpa en hoj."
"Jaså, har vi råd me de?."
"Japp"
"Men jag vill inte ha nån!"
"Nähä, men jag vill"
"Jahapp, gör de 'rå"

Funkar inte det, så är det dags att revidera förhållandet...

...tycker iaf jag...
 

Aarstadt

Eternal rookie
Gick med
15 May 2009
Ort
Göteborg
Hoj
1990 Kawasaki GPZ900R
Var i en liknande situation förra året. För det första måste du börja med att ta upp frågan för diskussion:
"Jo älskling, jag vet inte om du vet om det men jag har alltid längtat efter att köra mc."

Då är i alla fall frågan initierad. Sen kan man gå vidare och diskutera säkerhet/ekonomi osv.

Men är det just säkerheten som är det tunga argumentet i diskussionen så finns det ju miljoner trådar på detta forum om detta.

I mitt fall var det ekonomin som var den stora frågan. Men genom att dra ut på det över tid så märktes det knappt i plånboken. Började augusti 08, hade kortet i näven juni 09.
 

Zartax

Sporthojsnörd
Gick med
26 Apr 2004
Ort
Linköping
Hoj
Yamaha 1100 Virago 96'
När farsan ville köpa ny hoj så sa morsan: Ska du ha en så ska jag också ha en!

Du kan ju hoppas på den reaktionen! :)
 
Gick med
23 Aug 2007
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati 1198 S -09
När jag skulle köpa hoj och ta kort sade mina föräldrar NEJ och kom med massor av argument för deras ståndpunkt, men eftersom jag brukar göra som jag vill så köpte jag ändå och lyckades övertala far min att sitta bakpå så jag kunde övningsköra.

De älskar mig fortfarande och har inte förskjutit mig.

Men det är kanske annorlunda med en flickvän/sambo/fru? Där kanske kärleken har en gräns och är lite av en dussinvara? Passar det inte så finns det fler fiskar i sjön... :gnissla
 

Silverräven

Varför inte?
Gick med
1 Oct 2008
Ort
Västerut...
Hoj
CBR600
Jag mjukstartade lite, tog kortet först och väntade ett tag med att köpa cykel.

När jag köpt hoj så valde jag en relativt effektsvag så hon skulle känna sej lite lugnare. Den första tiden var nog lite jobbig för henne då hon var full och fast övertygad att jag skulle dö så fort jag rullade ut från garaget (kan delvis bero på svärmors nya gubbe som jobbade på räddningstjänsten och gärna delade med sej av sina erfarenheter att skrapa upp före detta motorcyklister från vägarna).

En del av löstningarn blev en överenskommelse att jag skulle ringa henne så snart jag kommit fram dit jag var på väg, oftast kontoret, då slapp hon ju oroa sej mer än "nödvändig" tid.

Efterhand så lugnade sej hennes nerver och nu så fungerar det bra, nu har hon övergivit "DÖD" och gått över till "allvarligt skadad", men det verkar hon acceptera eftersom hon ser hur kul jag tycker det är med hoj...

Så lite steg för steg fungerade för mej. I måttliga mängder i alla fall, när vår dotter föreslog att hon skulle åka med bakpå på en tur genom Norge (i hennes alldeles nyinköpta ställ) fanns det inte mycket diskussionsutrymme...:confused::confused:
 

[Tim]

Fotogenic.
Gick med
3 Nov 2004
Ort
Malmö
Hoj
Z500 när det ska drickas kaffe och RM250 när det ska grillas korv!
Jag kräkte lite i munnen när jag läste ditt inlägg.
Hur känns det att vara rädd för sin respektive? Jag personligen gör precis vad fan jag vill med mitt liv och min sambo gör precis samma sak med sitt liv.
Fråga henne snällt om du inte kan få låna dina kulor en liten stund så att du kan få göra ngt roligt för en gångs skull.

Fyfan va sur jag blev nu. Tack för att du förstörde min kväll med ditt Svennejantelagomallaskahadetlikarespekträdsleinlägg!
 

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Ducati
Hmm.... Jag drömde om dig redan 2006, har har du facit på dina frågor - och en blick in i framtiden!

Den visar hur du berättar att du skall ha en hoj och visar dig även vilken hoj du skall ha!

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=108640

;-)

Känns nästan som om man ser En torsk på tallin. En komedi för somliga. En tragedi för andra. Djupt där inne vilar en sanning man inte vill se. Som all komik.

Länge sedan jag läste det inlägget :D
 

Veratio

Medlem
Gick med
2 Apr 2005
Ort
Malmö
Hoj
Kawasaki Z900RS -18
Håller med trådskaparen. Kul att det finns så tuffa killar här, som kan ge tuffa råd som "skit i tjejen" och "du är en fitta" osv, osv.

Det är klart att ett förhållande baseras på ömsesidig respekt. Att man ska "få köra MC" är förstås självklart, men jag tror, att i ditt fall, detta ska nämnas på ett försiktigt sätt. Att nämna att man är MC-intresserad är väl enklast att börja med, sedan får man se hur det utvecklas.

Min sambo kör också MC och det är otroligt trevligt att dela ett sådant intresse.


Lycka till!




Niclas
 

Gabor

Guest
Håller med trådskaparen. Kul att det finns så tuffa killar här, som kan ge tuffa råd som "skit i tjejen" och "du är en fitta" osv, osv.

Det är klart att ett förhållande baseras på ömsesidig respekt. Att man ska "få köra MC" är förstås självklart, men jag tror, att i ditt fall, detta ska nämnas på ett försiktigt sätt. Att nämna att man är MC-intresserad är väl enklast att börja med, sedan får man se hur det utvecklas.

Min sambo kör också MC och det är otroligt trevligt att dela ett sådant intresse.


Lycka till!




Niclas

Du måste skämta, visa ömsesidig respekt...:D:D:D, de finns bara inte på SH..
Egoismens mecka...bara vara först och köra fortast , överallt...skit i alla andra bara JAGET får ha det kul och göra sin grej....:rolleyes:
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top