Hur berätta för frugan att det är dags för MC?

Kneedrag

Guest
Kör själv mc så blir ju lite partisk i frågan:gnissla .
Men om det är viktigt för frugan din att du mår bra inte bara i kroppen utan även i huvudet så är det klart att hon okejar ditt val av intresse. Hon kommer säkert ha mycket invändingar om det men,men. Du behöver komma ut ibland och ta en fikatur med mckompisar för att rensa skallen , lite lagom tid ifrån varandra kan vara bra för ett förhållande. Då saknar man ju det man har mer.

Sen menar jag inte att mc:n ska uppta 100% av din lediga tid utan kompromissa lite om det där.
 

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Ducati
För er som drömmer om att skaffa a-kort, hoppa fallskärm, klättra i berg, ta flygcertifikat. Påbörja detta innan ni skaffar seriösa relationer.

Se dessutom till att ha en sportbil och motorcykel samt veteranbil i er ägo.

Då slipper ni hamna i samma situation som trådskaparen. :tummenupp

Att det ska behöva gå så långt... :glömdet
 

Mimmi

Mimmi
Gick med
9 Dec 2004
Ort
Alingsås
Hoj
Honda CBR 600RR
För er som drömmer om att skaffa a-kort, hoppa fallskärm, klättra i berg, ta flygcertifikat. Påbörja detta innan ni skaffar seriösa relationer.

Se dessutom till att ha en sportbil och motorcykel samt veteranbil i er ägo.

Då slipper ni hamna i samma situation som trådskaparen. :tummenupp

Att det ska behöva gå så långt... :glömdet

Brukar det vara ömsesidigt att mannen inte vill att hans kvinna ska klättra, hoppa fallskärm, kör hoj osv? :)
Bara en nyfiken fråga...
 

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Ort
Kings meadow
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Nog finns det väl något som du kan använda som förhandlingsalternativ?

Finns det inget som hon verkligen verkligen vill ha som du kan locka med?

Tjejer är enklare än vad du tror när det gäller sånt. Lite romantik och presenter får henne snabbt på andra tankar.

Lite kul för min kille ringde och frågade om råd nyss om han skulle skaffa tillbaka sin hoj igen efter sin krasch eller om han skulle skita i det. Mitt svar va, har du chansen att få tillbaka henne så ska du självklart göra allt för att få det. Han hade hoppats på att jag skulle övertala honom till motsatsen för att han skulle spara pengarna...men nej då. :)
 
Gick med
23 Aug 2007
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati 1198 S -09
Brukar det vara ömsesidigt att mannen inte vill att hans kvinna ska klättra, hoppa fallskärm, kör hoj osv? :)
Bara en nyfiken fråga...

Jag är av åsikten att man ska uppmuntra varandra och hjälpas åt att fullborda varandras drömmar. Kan till och med vara så att jag också provar på det. :tummenupp Om jag fortsätter med det låter jag vara osagt, om det nu är något som är farligt och riktigt läskigt. :gnissla

Och... Ju fler drömmar som matchar ju enklare blir det. :)
 

Mimmi

Mimmi
Gick med
9 Dec 2004
Ort
Alingsås
Hoj
Honda CBR 600RR
Jag är av åsikten att man ska uppmuntra varandra och hjälpas åt att fullborda varandras drömmar. Kan till och med vara så att jag också provar på det. :tummenupp Om jag fortsätter med det låter jag vara osagt, om det nu är något som är farligt och riktigt läskigt. :gnissla

Och... Ju fler drömmar som matchar ju enklare blir det. :)

Så tycker jag också att man bör resonera :tummenupp
Man måste ju leva lite och prova på nya saker för att utvecklas :)
 

Jojye

Perfektaste
Gick med
18 Jun 2008
Ort
Lund
Hoj
2K1 Triumph TT 600
Brukar det vara ömsesidigt att mannen inte vill att hans kvinna ska klättra, hoppa fallskärm, kör hoj osv? :)
Bara en nyfiken fråga...

Nej kvinnor är svagare o vill bara sitta hemma, städa o laga mat!
 

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Ducati
Brukar det vara ömsesidigt att mannen inte vill att hans kvinna ska klättra, hoppa fallskärm, kör hoj osv? :)
Bara en nyfiken fråga...

Faktiskt inte. Om min flickvän skulle vilja inleda en ny hobby som är riskfylld får hon mer än gärna göra det. Givetvis måste hon lova att vara försiktig. Säkerhet är A-O i den typen av sporter. I grundkurserna går man noga igenom just säkerhetstänkandet. Så länge man följer de föreskrifterna ska det mycket till för att det ska hända en olycka.

Många som inte kan så mycket om sporterna ser bara farorna. Ofta är det en brist på kunskap och insikt.

Jag tog t ex med min flickvän till en bankörning jag själv inte deltog i för att visa henne hur det gick till. Efter det tycker hon att det är helt ok att jag kör motorcykel på bana. Det låter värre än det är. Hon är mer orolig när jag är ute i trafiken på motorcykeln numera.

I somras fick min flickvän följa med till ett banarrangemang för bil utomlands. Det gick rätt vilt till även på de allmänna vägarna, men det var kalkylerade risker. Körde snabbt men defensivt och hon var helt lugn. Hon åkte med några pass på banan och tyckte att det var riktigt roligt. Ena dagen tog hon taxi ut till banan och då blev hon påkörd av en annan bil. Hon kom chockad ut till banan. Lyckligtvis klarade hon sig utan några men.

Jag tror det är viktigt att ha olika intressen och avsätta tid för dem. Däremot får det inte bli så att någons intressen tar upp allt för mycket utrymme så att det inskränker den andra personen så att dennes intressen får stå tillbaka. Någon form av balans måste råda.
 

dunderhonung

Vill ha en duke nu!!
Gick med
27 Sep 2007
Ort
stockholm
Hoj
CBR 600 *såld*
Så här skulle jag säga:

"Jag har länge haft en längtan efter att ta mc-körkort men vet samtidigt att du känner dels ett motstånd och en stark oro inför denna aktivitet iom att din mamma erfarit så många olycksfall i sitt yrke som ambulanssköterska.

Dessa risker är jag väl medveten om, och detta är ingen impulsgrej jag gör för att jag fått någon livskris, utan detta är något jag funderat igenom noga och övervägt.

Jag har länge velat ta mc-körkort och är väl medveten om att det finns risker,
men så beror det ju faktiskt också väldigt mycket på hur man väljer att köra.

Jag har inte för avsikt att brassa satan och leka Ghostrider och på något vis riskera att göra dig till änka och mitt barn till föräldrarlöst.
Det jag däremot vill är att lära mig att köra mc och njuta av denna underbara hobby som skänker så mycket glädje att jag bara blir glad när jag tänker på det.

Ännu mer underbart och härligt vore om du ville dela detta med mej och ta körkortet ihop. Du skulle va assexig i ett tajt skinnställ. "
:)
 

njelger

Guest
Brukar vara bäst att bara säg att du bestämt dig. Frugor brukar inte vara något problem om man verkligen vill nåt, eller hur?
 

bossbaver

..:.:..
Gick med
3 Sep 2008
Ort
Sverige
Hoj
Yamaha R6, 2006
Tycker faktiskt det är en rätt bra fråga. Man lever ju tillsammans, och bör vara överens om vissa saker. Samtidigt måste man få chansen att leva ut sina uppnåeliga drömmar.

Det ni måste vara överens om innan du skaffar kort o hoj mm är om ni har råd. Är ekonomin stabil o klarar av körkortskostnad? (10k) utrustning (10k) hoj (50k?) försäkring (10k/år) (((beror ju såklart på vad du köper för hoj mm mm, men på ett ungefär)))

Och har ni tid att du åker hoj? Finns pengarna och tiden så finns det imo ingenting som stoppar dig/er.

Lycka till!!! :tummenupp
 

psxcare

Feldoserad
Gick med
4 Nov 2005
Ort
Värmdö
Hoj
ZZ-R600-90, Grand Prix Havremoppe-95, R1-01
Man kan ju köra lite psykologiska säljsknep också...

Säg att du vill börja med basejumping först, så blir hon bara glad när det slutar med att du nöjer dig med en motorcykel...
 

Martein

därför att älg
Gick med
5 Jun 2006
Ort
home is whare i duschrunkar
Hoj
gixxah sevenfifteh
Jävla tama ursäkter att TS behöver en hoj för att må bra själsligt. :va
Människan har klarat sig alldeles utmärkt genom alla tider utan hundraåttio hästar på två hjul mellan benen!
Finns miljardtals saker man kan göra som gör en precis lika lycklig, samtliga med mildare olycksstatistik.
Träna nån rolig dans, kampsport, korpenfotboll eller nån slags mountainbikesport för att nämna några.
Polaren och jag kom fram till att det tom är vettigare att knarka än att köra hoj.

Så mitt råd till alla som inte har testat och fått smak för det( och därmed är dömda) är att skita i det helt och hållet alternativt, om du är envis, köpa något enbart för bana.
 

SSDD

Same Shit Diffrent Day
Gick med
14 Mar 2003
Ort
utanför Riala City
Hoj
Alla är gamla:Laverda, Kawa,Honda, Ducati, HD,
Det borde räcka med....

Så här skulle jag säga:

"MAssa Text .....
....

"Ännu mer underbart och härligt vore om du ville dela detta med mej och ta körkortet ihop. Du skulle va assexig i ett tajt skinnställ. "
:)


Mansgris som man är.... ( hävdar bestämt att det är ett symtom ifrån grisinfluensan)

Skämt å sido
ÄR det väl Alltid bäst om man kan ha gemensamma intressen , Även om man inte alltid BEHÖVER göra allt samtidigt..

PS
IOF :)
Sex kan vara bra att göra samtidigt , Gärna med varandra oxå :rolleyes:
Ds
 
Last edited:

dunderhonung

Vill ha en duke nu!!
Gick med
27 Sep 2007
Ort
stockholm
Hoj
CBR 600 *såld*
Jävla tama ursäkter att TS behöver en hoj för att må bra själsligt. :va
Människan har klarat sig alldeles utmärkt genom alla tider utan hundraåttio hästar på två hjul mellan benen! .


Med den logiken är däremot en klen tröst, när verkligheten ser annorlunda ut.
Möjligheten finns ju att köra hoj idag, och det är också det han vill göra.
 

Kneedrag

Guest
Faktiskt inte. Om min flickvän skulle vilja inleda en ny hobby som är riskfylld får hon mer än gärna göra det. Givetvis måste hon lova att vara försiktig. Säkerhet är A-O i den typen av sporter. I grundkurserna går man noga igenom just säkerhetstänkandet. Så länge man följer de föreskrifterna ska det mycket till för att det ska hända en olycka.

Många som inte kan så mycket om sporterna ser bara farorna. Ofta är det en brist på kunskap och insikt.

Jag tog t ex med min flickvän till en bankörning jag själv inte deltog i för att visa henne hur det gick till. Efter det tycker hon att det är helt ok att jag kör motorcykel på bana. Det låter värre än det är. Hon är mer orolig när jag är ute i trafiken på motorcykeln numera.

I somras fick min flickvän följa med till ett banarrangemang för bil utomlands. Det gick rätt vilt till även på de allmänna vägarna, men det var kalkylerade risker. Körde snabbt men defensivt och hon var helt lugn. Hon åkte med några pass på banan och tyckte att det var riktigt roligt. Ena dagen tog hon taxi ut till banan och då blev hon påkörd av en annan bil. Hon kom chockad ut till banan. Lyckligtvis klarade hon sig utan några men.

Jag tror det är viktigt att ha olika intressen och avsätta tid för dem. Däremot får det inte bli så att någons intressen tar upp allt för mycket utrymme så att det inskränker den andra personen så att dennes intressen får stå tillbaka. Någon form av balans måste råda.

Kanske så med dig men jag tror du är ett undantag. Vem i Göteborg kommer ihåg Elisabeth? Hon träffa en kille som inte alls gilla att hon körde båge vips så försvann bågen och hon från samåkningarna. Hon älska verkligen att åka sporthoj ,det var hennes liv.
 

WEST

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Apr 2006
Ort
Katrineholm
Hoj
Honda Gold Wing 1500/6 89
Det är väl bara att få med frugan/tjej/kvinnan på en sporthoj så man är på samma nivå,,,,,,, ditåt jobbar jag ,,, tjejer i skinnställ på sporthoj är ju bara så sexigt.:tungan
 

JoeWer

Old fart....
Gick med
7 Jul 2008
Ort
Alingsås
Hoj
*såld*
Det är ingen löjlig fråga, man vill ju både ha fru OCH båge.

Det enda jag kan råda dig med är att vara rak och ärlig. Logiska argument hit och dit, en hoj är en leksak och dyr hobby, försök inte sälja in den som något annat. Du kanske inte får med dig henne på båten direkt, men förr eller senare förstår hon att det är detta du vill.

Sikta in dig på en äldre och billigare hoj, försök sedan få med dig henne ut som spetta, med lite tur upptäcker hon charmen hon också.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top