Kiina0
Professionell Lackvårdare
193km/h på 110 väg.
Låg och lekte lite med laddtrycket i Saaben i 5:an (500hk), blev fartblind och tänkte inte på hastigheten.
Efter ett smörbrev från högsta hönset på dåvarande jobb så resulterade det i 8mån indragning + 2500:-, detta skedde 1 vecka innan böterna sköt i höjden och tidpunkten var i slutet av September.
Då hade jag 3,2 mil enkel resa till jobbet och det började bli kallt... och jag har bara blivit stoppad 1 gång under dom 10åren jag haft bilkort (blåskontroll) så jag körde efter dessa 48 "karenstimmarna" hade gått ut... tog 7 dagar så blev jag stoppad i en rutinkontroll vilket resulterade till olovlig körning + fraförande av olagligt fordon (fick inte igenom den på besiktningen pga för mkt effekt, även kallad brott mot helbilsgodkännandet)... 7000:- i böter, dock ingen förlängning av indragningen.
Gick och köpte mig en EU moped för att kunna transportera mig till jobb, den var lite trött med mina 103kg, så där åkte på en 70-kubikare.
Tog 3 veckor så åkte jag på fortkörning mitt i vintern på 50 väg, ytterligare 2500:- i böter.
Polisen i fråga var hygglig och skippade anmälan på trimmet och anmälde enbart fortkörningen lokalt (blev väl förvånad när hjälmen åkte av och föraren faktiskt hade skäggväxt).
Fick tbx kortet 26maj -07 (en lördag).... fredagen innan, dvs 25Maj så 16:30 svänger jag in i byn efter totalt ca 300mil vintertid och med pirret i magen att vid midnatt så skulle jag få tillbaka mitt kökort, står samma polisherre som tog mig första gången och stoppar mig.
Jag menade på att dom skulle se mellan fingrarna och släppa mig, då det var 6,5h kvar till jag fick kortet.... efter lite flin dom imellan så fick jag gå hem 1,5km vilket jag gjorde med glädje....
Ska även tilläggas att jag blev stoppad ytterligare 2ggr denna vinter på denna moped utan några påföljder.
En av gångerna så försökte jag pipa ifrån, var lagom trött på rättsväsendet, ut på en lerstig kom 2m, sen hade jag moppe #¤&#¤ över mig "suck".
Fick mig en näsbränna, och nu kör man en hoj som gör ca 150km/h i 1:an