mattsson skrev:Jag fattar inte hur bakdelen kan "sätta sig" bara för att man bromsar med bakbromsen som en del verkar tro....
stavgren skrev:När man bromsar med bakhjulet borde det bli en kraft nedåt i svingen pga 'rotationskrafter' som förs över genom bromsen. Den kraften resulterar i att fjädringen komprimeras...eller...tänker jag fel?
stavgren skrev:När man bromsar med bakhjulet borde det bli en kraft nedåt i svingen pga 'rotationskrafter' som förs över genom bromsen. Den kraften resulterar i att fjädringen komprimeras...eller...tänker jag fel?
Micke_Lindstrom skrev:Det får samma stabiliserande effekt under inbromsning som att fästa en bromsfallskärm bak på hojen skulle ge.
Penguin skrev:Härligt med en sådan vid inbromsning från hög fart om det råkar komma en plötslig uppvind.....*svisch upp i det blå*....
Jag bjuder på en bira någon gång.Kurvmakaren skrev:GSXR1100R och jag e för tjocka så vi agerar inte försökskaniner. Däremot kan vi agera bromskloss eller ballast om någon vill.....
berggren_martin skrev:Lite coolt att 4 här *bara* använder bakbromsen
Kan tänka mig hur det går för dom när asfalten är blöt (eller det ligger damm/grus på vägen) och de behöver bromsa fort.
berggren_martin skrev:Lite coolt att 4 här *bara* använder bakbromsen
Kan tänka mig hur det går för dom när asfalten är blöt (eller det ligger damm/grus på vägen) och de behöver bromsa fort.
berggren_martin skrev:Kan tänka mig hur det går för dom när asfalten är blöt (eller det ligger damm/grus på vägen) och de behöver bromsa fort.
Lokke skrev:Då e nog sannoliheten större att dom som bara använder bakbromsen ligger bättre till än dom som endast använder frambromsen.... ...beroende på situationen, och förutsatt att dom har åtminstone lite erfarenhet av att låta aktern sladda runt lite kontrollerat...
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|