Hur döda växter?

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Släng ut lite skräp du också! Och gör det så att det riktigt besvärar henne.

När hon sedan klagar säger du någonting typ att du fått intrycket att det var ok att göra så.

Hon blir sur och av prestige kommer det dröja lite innan hon tar bort grejorna men dom försvinner nog. Och därefter kan du bära ditt till soptippen.

Ett gäng väl begagnade däck, ett buckligt helsystem och ett par flaskor begagnad motorolja (förankra det hos dina närmaste, trevliga grannar först)
Sen släpar nog kärringen sitt mög till soprummet hädanefter!

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Släng ut lite skräp du också! Och gör det så att det riktigt besvärar henne.

När hon sedan klagar säger du någonting typ att du fått intrycket att det var ok att göra så.

Hon blir sur och av prestige kommer det dröja lite innan hon tar bort grejorna men dom försvinner nog. Och därefter kan du bära ditt till soptippen.

NJa. Problemet är att hon bor längst ner, så alla måste se hennes mög på väg upp/ner. SJälv bor jag högst upp, så egentligen skulle jag kunna fylla hela avsatsen utanför mig utan att det stör nån annan än brevbäraren. Min granne här intill skulle inte bry sig........

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
NJa. Problemet är att hon bor längst ner, så alla måste se hennes mög på väg upp/ner. SJälv bor jag högst upp, så egentligen skulle jag kunna fylla hela avsatsen utanför mig utan att det stör nån annan än brevbäraren. Min granne här intill skulle inte bry sig........

ok, snacka med nån granne på hennes plan då!

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Bär skiten till soprummet, har ni regler och hon inte följer dom så...

Rappe

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Jan 2007
Hoj
Yamaha&Kawasaki
Jag dödar allt jag inte gillar. Växter, kamphundar och idioter. Passa dig så att jag inte besprutar dig med roundup. OM jag gör det ska jag fan begära skattelättnad eftersom jag befirat Sverige från ännu ett pucko.

(smakar din drink salt nästa gång så får du skylla dig själv)

Ingen vidarutvekling av ditt dödshot mot mej? Min Pm korg är fortfarande tom av meddelanden från dej.. Vräk inte ur dej hot starstriker om du inte kan stå för dom. Väntar på en ursäkt i tråden.. Kan du inte ge det, HÅLL DEJ IFRÅN SPORTHOJ.

Last edited:

BabyBlade

-Oxygenium-
Gick med
3 Jul 2005
Hoj
CBR 600RR 2003 (köper man rätt fr början behöver man inte byta !)
Klipp dom lite hur som helst så de blir ännu fulare än vad de är,som en förvarning, eller bär dom bara till soprummet? :tummenupp

FreddaAbborre

Fina fisken
Gick med
29 Aug 2004
Hoj
Moto-Martin Z1 900, Z1 -74, Z1000 -78 to be superbike, VFR400 Repsol
Är det nåt grönt som har stam så kan du slå in en kopparspik i den.

Eller tjuvpynta skiten. Ta allt gammalt julmög du ändå tänkt slänga och pynta hennes ogräs. Tänk amerikansk standard vs asiatiskt överflöd goes scandinavian!

Mr. Red

Åksugen
Gick med
20 Jun 2004
Hoj
VFR 750F
smyg dit mitt i natten, lyft upp plantorna ur krukan, klipp av rötterna... men man ska vara SNÄLL mot blommor!

Starstriker

Gick med
27 Apr 2003
Hoj

Eller tjuvpynta skiten. Ta allt gammalt julmög du ändå tänkt slänga och pynta hennes ogräs. Tänk amerikansk standard vs asiatiskt överflöd goes scandinavian!

Det är sommarens pelargoner. Under vintern vissnar de och har på sin höjd ett blad eller två..... Hon har väl tänkt att de kan övervintra i trapphuset antar jag.

Rappe: Jag vill inte hör skit om kamphundar eller annat från dig här. Vill du snacka kamphundar eller dödshot så starta en egen tråd så kanske jag skriver lite där om jag får lust. Under tiden tycker jag du kan dricka saltvatten.

Pelle81

Luktar smegma, mysk och svett
Gick med
22 May 2005
Hoj
Veteranare av olika slag

now we´re talking, Pynt is the shit!
Ta ett stort glas rock´n roll (jack daniels) invänta önskad effekt och sedan på med lite julmusik i ipoden (gärna wham eller black ingvars). Nu är du redo för pyntmania i trapphuset.
Tillverka gärna pyntet själv. alá kurt olsson!! då blir det tjusigt.

Rock On/ Per

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Det är sommarens pelargoner. Under vintern vissnar de och har på sin höjd ett blad eller två..... Hon har väl tänkt att de kan övervintra i trapphuset antar jag.

Rappe: Jag vill inte hör skit om kamphundar eller annat från dig här. Vill du snacka kamphundar eller dödshot så starta en egen tråd så kanske jag skriver lite där om jag får lust. Under tiden tycker jag du kan dricka saltvatten.
Om jag minns rätt, så är det viktigt att man inte vattnar övervintrande pelargoner.
De kan dö.

Men vad vet jag?
Jag har ju både kampflattar och kampvorsteh (och en bögig kampkatt).

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
men käre vän hur svårt kan det va?
ta skiten och och släng den åt helvete när kärringjävlen inte är hemma.

Ismannen

Vila i frid min vän
Gick med
25 Aug 2004
Hoj
Ktm 400 exc
kombinera dessa 2!

Bifogat

• gräs.gif
    gräs.gif
    16.8 KB · Visningar: 62
  • mask.jpg
    mask.jpg
    3.7 KB · Visningar: 459

Kymi

´Nte redit redi
Gick med
28 Jul 2005
Hoj
Xr 650R
Angående att ställa ut sopor,bär ner ditt skit till henne och "julpimpa" hennes jäla blommor.Soppåsar,makrillburkar och annat väldoftande är väldans snyggt :) Annars kan du väl bära ut krukorna på natten när det är frost ute,lär väl dö av det,eller bli överkörda av plogbilen när det har snöat.Sen vill vi verkligen se BILDERNA nu :):)

Steffo_b

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2007
Hoj
2006, Honda VFR 800FA
Det där är inget att hålla på och tassa runt och vara diskret med.
Det som säger att hon inte får ha grejor i trapphuset är brandskyddsreglerna. Man får helt enkelt inte ha brännbara saker i trapphuset liksom man inte får ha saker som kan hindra utrymmning när man ska ut i händelse av brand och desutom tycker brandkåren att det är ganska smut att kunna ta sig in om dom ska släcka och rädda.
Styrelsen eller hyresvärd meddelar kärringen att grejorna står där i strid med brandskyddsreglerna och om dom inte avlägsnas inom x dagar kommer de att slängas. Förr eller senare kommer hon att sluta ställa ut saker.

Observera att det ska ske genom styrelse eller hyresvärd. Gör du så på eget bevåg blir det egenmäktigt förfarande och det är inte bra. I så fall ska du göra det i stealth mode mitt i natten när alla sover.:yoparty

Starstriker

Gick med
27 Apr 2003
Hoj
Det där är inget att hålla på och tassa runt och vara diskret med.
Det som säger att hon inte får ha grejor i trapphuset är brandskyddsreglerna. Man får helt enkelt inte ha brännbara saker i trapphuset liksom man inte får ha saker som kan hindra utrymmning när man ska ut i händelse av brand och desutom tycker brandkåren att det är ganska smut att kunna ta sig in om dom ska släcka och rädda.
Styrelsen eller hyresvärd meddelar kärringen att grejorna står där i strid med brandskyddsreglerna och om dom inte avlägsnas inom x dagar kommer de att slängas. Förr eller senare kommer hon att sluta ställa ut saker.

Observera att det ska ske genom styrelse eller hyresvärd. Gör du så på eget bevåg blir det egenmäktigt förfarande och det är inte bra. I så fall ska du göra det i stealth mode mitt i natten när alla sover.:yoparty

Tog saken i egna händer. Satte först upp en lapp som diplomatiskt förklarade att det var ett trevligt initiativ, men att det hade varit kul om växterna levde och stog i riktiga krukor (ej glasslådor). Efter två veckor hade ingen gjort sig tillkänna, så jag langade de fulaste växterna. Då tog det fyr i helvette ;)

Har tagit det här med övriga i styrelse (där jag själv sitter med) och de är lite flata. Hon fick en tillsägelse, och nu har växterna iaf krukor. Dessutom är det inte elva utan bara sju (jag kastade fyra). Jag vill fortfarande inte ha hennes äckliga växter där, så jag tänkte se till att de dör (helt) lite långsamt sådär.
Det blir stealthmode. Tänker testa med både saltlösning och övergödning. Vore jag 10 år yngre skulle jag kissat i dom för länge sen, men min mogna ålder tillåter tyvärr inte såna tilltag :(

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
kombinera dessa 2!
haha ja och se till att hon är hemma :rofl

Annars kan du ringa på hos henne och fråga om du kan låna en tändare och sen bara elda upp dom (impregnera med bensin först)

Eller tryck ner en raket i dom eller som nån sa plantera något hash liknande i dom och ring snuten.

Tråk varianten är att dra ett snöre på något sätt så när hon öppnar dären drar hon ner dom.

Nyheter
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år

Tiden flyger, som man säger...

Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield