Hur döda växter?

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
haha ja och se till att hon är hemma :rofl

Annars kan du ringa på hos henne och fråga om du kan låna en tändare och sen bara elda upp dom (impregnera med bensin först)

Eller tryck ner en raket i dom eller som nån sa plantera något hash liknande i dom och ring snuten.

Tråk varianten är att dra ett snöre på något sätt så när hon öppnar dären drar hon ner dom.

Fan, det här var ju riktigt kreativa ideer! Gillar idén med hasch!

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
gdfs
Ja plantera hasch, honplantor, en uvlampa och ga dit och se till dom ordentligt tills det vuxit upp en stor haschplanta. Det lat ju inte sa overdrivet jobbigt va?

En taktik annars ar ju att skita i blomkrukorna, du gor ju blommorna en tjanst, de blir sakert bara glada av lite godsel, sen ar det upp till agaren om det ar vart att ha blomkrukor med bajs i utanfor dorren.

Steffo_b

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2007
Hoj
2006, Honda VFR 800FA
Tog saken i egna händer. Satte först upp en lapp som diplomatiskt förklarade att det var ett trevligt initiativ, men att det hade varit kul om växterna levde och stog i riktiga krukor (ej glasslådor). Efter två veckor hade ingen gjort sig tillkänna, så jag langade de fulaste växterna. Då tog det fyr i helvette ;)

Har tagit det här med övriga i styrelse (där jag själv sitter med) och de är lite flata. Hon fick en tillsägelse, och nu har växterna iaf krukor. Dessutom är det inte elva utan bara sju (jag kastade fyra). Jag vill fortfarande inte ha hennes äckliga växter där, så jag tänkte se till att de dör (helt) lite långsamt sådär.
Det blir stealthmode. Tänker testa med både saltlösning och övergödning. Vore jag 10 år yngre skulle jag kissat i dom http://www.raddningsverket.se/Shopping/pdf/21496.pdfför länge sen, men min mogna ålder tillåter tyvärr inte såna tilltag :(

Jo. Men eftersom du sitter i styrelsen så kan du faktiskt slänga hennes grejor som står i trapphuset. Det finns faktiskt fall där man prövat den typen av förelägganden rättsligt. Det är ett brott mot lagen om skydd mot olyckor att förvara material som är brännbart eller kan hindra utrymmning i trapphus.
Ni i styrelsen behöver bara hänvisa till det och sedan slänga hennes grejor.

Det är till och med så att styrelsen kan hållas ansvarig om det utbryter brand och någon skadas och man sedan konstaterar vid undersökningen att det förvarats brännbart material i trapphuset. Du kan ju alltid skriva ut något av de länkade dokumenten och ge tanten så har hon lite papper på att det inte är OK.
http://www.raddningsverket.se/Shopping/pdf/21496.pdf
http://www.raddningsverket.se/upload/F%C3%B6rebyggande/Brandf%C3%B6rebyggande/PM%20trapphus.pdf

Om du nu avlivar hennes växter i Stealth Mode har hon ju faktiskt inte lärt sig att det faktiskt inte är Ok och att åtgärder vidtas när hon bryter mot reglerna. På na ordentligt vetja. Inte fjanta med tjurskalliga människor.:yoparty

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Jo. Men eftersom du sitter i styrelsen så kan du faktiskt slänga hennes grejor som står i trapphuset. Det finns faktiskt fall där man prövat den typen av förelägganden rättsligt. Det är ett brott mot lagen om skydd mot olyckor att förvara material som är brännbart eller kan hindra utrymmning i trapphus.
Ni i styrelsen behöver bara hänvisa till det och sedan slänga hennes grejor.

Det är till och med så att styrelsen kan hållas ansvarig om det utbryter brand och någon skadas och man sedan konstaterar vid undersökningen att det förvarats brännbart material i trapphuset. Du kan ju alltid skriva ut något av de länkade dokumenten och ge tanten så har hon lite papper på att det inte är OK.
http://www.raddningsverket.se/Shopping/pdf/21496.pdf
http://www.raddningsverket.se/upload/F%C3%B6rebyggande/Brandf%C3%B6rebyggande/PM%20trapphus.pdf

Om du nu avlivar hennes växter i Stealth Mode har hon ju faktiskt inte lärt sig att det faktiskt inte är Ok och att åtgärder vidtas när hon bryter mot reglerna. På na ordentligt vetja. Inte fjanta med tjurskalliga människor.:yoparty
ahh precis ta mitt tips med att låna en tändare och motivera med "jag ska bara se om dom är bränbara för det får dom inte vara!" Och brinner dom inte blir dom genast skrymande :rofl

piece

Stöddig
Gick med
29 Aug 2004
Hoj
Ducati 748
Koka upp vatten i en kastrull, slå det sedan i din vattenkanna till sist skynda dig ned och vattna tantens blommor :)
Problemet löst.

Starstriker

Gick med
27 Apr 2003
Hoj
Koka upp vatten i en kastrull, slå det sedan i din vattenkanna till sist skynda dig ned och vattna tantens blommor :)
Problemet löst.

Fan, det där är ju också en grym idé! Ungefär som att skjuta någon med iskulor. =inga bevis.

Iofs så funkar nog inte iskulor mot folk eftersom de förmodligen smälter innan de ens nått målet.

Dominator-Rocks

Guest
Fan, det där är ju också en grym idé! Ungefär som att skjuta någon med iskulor. =inga bevis.

Iofs så funkar nog inte iskulor mot folk eftersom de förmodligen smälter innan de ens nått målet.

Spinner vidare på samma ide´!

Köp en sånhär som jag har :tummenupp :tummenupp :tummenupp :tummenupp :tummenupp

Edit: Iskulan har testats i mythbusters och vad jag kan komma ihåg så funkade den inge´bra!

Starstriker

Gick med
27 Apr 2003
Hoj
Spinner vidare på samma ide´!

Köp en sånhär som jag har :tummenupp :tummenupp :tummenupp :tummenupp :tummenupp

Edit: Iskulan har testats i mythbusters och vad jag kan komma ihåg så funkade den inge´bra!

Jag kanske kan hyra in dig som "städare" ??
Alternativ till ånga/varmvatten kunde ju annars vara att blaska av växterna lite med högtryckssprutan?

Dominator-Rocks

Guest
Jag kanske kan hyra in dig som "städare" ??
Alternativ till ånga/varmvatten kunde ju annars vara att blaska av växterna lite med högtryckssprutan?

Vafaan vad alla tjatar!

Jag vart arbetlös idag och polarn har har tjatat på mig att jag skall öppna eget!

En städfirma :va I helvete :mad:

Ge er nu!

Edit: Jag har ju faan inte städat på 8 år .... :hihi

Last edited:

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
ättika så är saken biff:tummenupp

piece

Stöddig
Gick med
29 Aug 2004
Hoj
Ducati 748

Ja, var det inte en stealth metod du var ute efter?:)

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Vafaan vad alla tjatar!

Jag vart arbetlös idag och polarn har har tjatat på mig att jag skall öppna eget!

En städfirma :va I helvete :mad:

Ge er nu!

Edit: Jag har ju faan inte städat på 8 år .... :hihi

mohaha, kan riktigt tänka mig dig med en sån där städvagn som städtantern på skolan har, vandrandes omkring i nån enslig korridor med mopp och hink i högsta hugg:hihi

woho, diggar din nya julavatar:tummenupp

Starstriker

Gick med
27 Apr 2003
Hoj
Till alla er som undrade hur det gick:

Jag löste det här på det vuxna sättet, dvs genom styrelsen. Vi har haft styrelsemöte ikväll och brevet nedan hade inkommit. Människan är vekrligen inte klok. Nu har jag trakasserat henne (well, jag var faktiskt inne på att göra det, men lät bli) och hennes BARN (som inte har någon del i detta och som jag glatt brukar hälsa på när jag stöter på dom.

Nåväl. Här är kärringens brev för allmän beskådan:

Bifogat

• kerringbrev.jpg
    kerringbrev.jpg
    83.7 KB · Visningar: 207

MikkE

Guest
Haha, ja jävlar. Hur tror du att det kommer att bli nu då? Vad säger de andra i styrelsen/huset?

Starstriker

Gick med
27 Apr 2003
Hoj
Asså, jag har ju styrelsen med mig. Den här damen har spritt sitt mög lite överallt på allmäna ytor, i källargångar etc. Ingen har riktigt orkat ta tag i det förrän jag lackade till.

Flera tycker dessutom att jag skall gå vidare med det här eftersom kärringen kommer med ganska allvarliga anklagelser. Det orkar jag inte. Inte värt besväret och jag vinner inget på det.

Förhållandet mellan mig och grannen kommer säkert vara isigt för all framtid, men det rör mig inte i ryggen.

dunderhonung

Vill ha en duke nu!!
Gick med
27 Sep 2007
Hoj
CBR 600 *såld*
Till alla er som undrade hur det gick:

Jag löste det här på det vuxna sättet, dvs genom styrelsen. Vi har haft styrelsemöte ikväll och brevet nedan hade inkommit. Människan är vekrligen inte klok. Nu har jag trakasserat henne (well, jag var faktiskt inne på att göra det, men lät bli) och hennes BARN (som inte har någon del i detta och som jag glatt brukar hälsa på när jag stöter på dom.

Nåväl. Här är kärringens brev för allmän beskådan:

:hihi har följt denna tråd med spänning, och väntat på en upplösning...
Men den där grannen verkar ju ha alldeles för mycke' fritid om man orkar konspirera och ordskita massa komplicerade tillgjorda meningar bara för att verka viktig och vilja imponera på styrelsen med ett byråkratiskt språk för att rättfärdiga sin töntiga åsikt! Mej lurar hon inte!
Kunde hon inte bara bespara sig tiden och mödan, och spara på sin bläckpatron med att simpelt skriva:
"Jag tål inte människan, han ska bort!" hälsningar surkärring-grannen
Eller?! :lol
Bäst att passa sej, hon kanske lägger ut minor i blomjorden! :näsblod
Lycka till! :tummenupp

Nyheter
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom