Att vara lojal med en specifik mc-tillverkare tycker jag påminner om sådant behov av få förändringar som är viktigt för människor med autism. Knappast något att sträva efter eller att med nöjt tonfall berätta för andra om. Hellre flexibilitet och förmåga att anpassa sig efter skiftande yttre omständigheter. Men det valet har man ju inte ifall man nu är rigid till sin läggning. Tråden borde byta namn till ”Mina autistiska mc-erfarenheter” och då med förutsättningar att bli mycket mer intressant och personlig.
Är inte det en autistisk tolkning av tråden? Låter som trådstarten väckte känslostarka minnen.
Lite svårt att inte dra på smilbanden när man läser "BMW" istället för hojmodell på din profil.
Jag noterar att du börjar med ett personligt riktat försök att tillskriva mig en kognitiv funktionsnedsättning.
Jag får hålla med dig att He rik gör fel som tillskriver dig problem med läsförståelsen. Det kan absolut vara så att du har svårt att förstå sociala sammanhang eller att du är så känslomässigt påverkad av tidigare erfarenheter att det tar överhanden.
Som exempel så måste inte autism resultera i en kognitiv funktionsnedsättning, men det kan försvåra att socialt interagera med andra människor.
Tror att du egentligen vet att jag har god förmåga till läsförståelse, men du vet och har själv erfarit att jag ställer följdfrågor och tycker inte om det.
Förmågan att kunna ställa följdfrågor har ingenting med läsförståelse att göra. Jag kan tolka allt du skriver som fan läser bibeln och trots detta ställa följdfrågor.
Jag lämnar det som en övning till läsaren att fundera på hur kul det är att besvara följdfrågor som inte är kopplade till vad man tidigare sagt eller skrivit.
Det jag skriver är alltså att jag delar din erfarenhet (såg och var djupt imponerad av Yamaha RD 500 dåförtiden), att erfarenheter tenderar att påverka ens uppfattningar och att antalet erfarenheter ju sedan 1985 är många till antalet. Alltså hög grad av sannolikhet att 35 års ackumulerade erfarenheter kan påverka ens uppfattning av vad som är snyggt och bäst. Hade uppskattat genuin respons på det istället för detta löjliga om läsförståelse.
Jag anser att det du ber om har besvarats i He riks inlägg.
I inlägget kan man läsa följande:
"Upptäckte ju att en modern sportis hade såå mycket mer att bjuda på så den har fått vila sen 2008"
Det här skulle jag tolka som att 35 års ackumulerade erfarenheter definitivt har påverkat ens uppfattning om vad som är bäst.
Inlägget avslutas så här:
"känslor och förnuft hör ju sällan ihop så RD blev det så av nostalgiska skäl. ?"
Att nostalgiskt köpa något man gillade som yngre är inte ett bevis för att man fortfarande tycker prylen är snyggast och vackrast. Vanligtvis är nostalgiköp ett sätt att återuppleva och vörda gamla minnen eller få avsluta något man inte hade möjlighet att avsluta förr.
Min följdfråga till dig:
Då din läsförståelse är på topp, vad mer hade behövt skrivas i He riks inlägg för att du ska känna dig tillfreds med att He rik har en RD500 av nostalgiska skäl snarare än att han tror att den 35 år senare fortfarande är snyggast och bäst?
Till exempel en fyrkantig LED-strålkastare, mycket mer synliga expansionskammare och
”V4”-märket mycket större. Och varför inte en tydligt synlig kick (som komplement till elstarten)? Till exempel.
View attachment 477978
Konceptbilder med ett större V4-märke finns det gott om, i fall man är nyfiken på hur det skulle se ut.