Hur hälsar du?

Hur hälsar du?


  • Antal röstningar
    0

EmilJ

Glidarn skrapar fotpinnar
Gick med
1 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Honda Rebel CA125
Flummo skrev:
Vaddå "råkade hälsa på en moped"? Vågar du inte hälsa på dina polare på Lidingö? :fatta!
Jag kör en "något trimmad" Honda MB5 (moped) och nickar åt folk när jag ser att dom ser på mig (eller när jag är upptagen med att åka ifrån någon), annars brukar det bli en liten vinkning som är lite lättare att se.

/Erik på Moppenets forum.

Om det är någon jag känner på moppen så hälsar jag. Men inte mopeder med okända människor.
Vem som hälst kan ju sätta sig på en moppe. Det krävs inget för att få köra moppe, till skillnad från oss hojförare som har jobbat lite för att få kort.

//EmilJ
 

B1

Dirtmover!
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Västervik
Hoj
TL 1000s -97
Jag hälsar alltid med hela handen, men håller ibland kvar kontakten mellan handleden och styret. Hälsar på alla... Mopeder brukar jag ibland vinka lite plojjigt åt. (om jag sett den förut) Jag kommer ihåg när jag körde moppe och en Fireblade hälsade på mej. Jag var coolast i en vecka! :fakta ...(Tyckte iaf jag, polarna var av annan åsikt...) :tummenupp
 

Pejo

Ny medlem
Gick med
19 Apr 2003
Ort
Västerös
Hoj
Näe
Honnör

Västerås 22/4-2003: Infarten till Rytternevägen, möter 1 sportjonne o 2-3 on/off-roadisar. Reser upp uberkroppen, och gör honnör. En offroadare morsar.... vart är vi på väg... alltså, hälsar man inte är man inte motorcyklist.... usch.
 

NoicE

.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gödeborg
Hoj
Hornet
Jag vinkar på allt utom mopeder och goldwings, custom hojar
vinkar jag på om dom vinkar först...

Sen har jag en ball vinknings upplevelse från när jag körde 125:a
möter en Retta i en kurva, han har knät i backen och slänger ändå upp handen :rock
Det var riktigt hårt gjort, han blev säkert besviken om han insåg vad det var :D

edit: stvafle
 

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
KTM 660 -04
Viffer skrev:
Jag ska hälsa på alla moppedister nästa gång jag är i JKPG, tror nog att 99% kommer tycka att jag är helt väck, men vi får väl se hur många som hajar hälsningen.

Jo tyvärr är det väll så, tråkit... Jag var ute och körde lite igår och jag fick syn på en eller två motorcyklar typ, hälsade klart och tydligt åt den ena som hade en ltie ädre sporthoj, han bara glodde på mig... :rolleyes: Kanske berodde på att jag hade med min poolare som har en skitslö moppe så han ligger o puttrar i 20 knyck i uppförssbackarna, får testa lite mer sen när jag åker själv... :tummenupp

Såg ut som han tänkte typ, "WOW, en moppe som vinkar, har jag aldrig sett" och att han var så uppe i tankarnna att han sket i att vinka, hehe
 

Joakim

Medlem
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Hojlös
Hälsar på dem som kommer på motorcykel oavsett sort. Brukar dock vara lite dåligt med gensvar tyvärr.

Mopeder, nja inte direkt.

:cool:
 

Fredrich

Susar omkring på Autobahn
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hamburg
Hoj
Blå ZX-9R. Mod: 00, Hugger, blått kåpglas, ombestyckade förgasare, Titan AkrapÖvik-bolton.
Vill be om ursäkt för alla jag INTE hälsat på.
Men då och då händer det att Fredrik kör i hastigheter
över 280Km/h och då ser han inte alltid när det kommer
motorcyklar i mötande motorvägs-delen.

Men... OM jag ser er så hälsar jag... ALLTID. :fakta
( Dock måste jag erkänna att det ibland är §%/&"!!!
svårt att dra tillbaka vänsterhanden till styret. :D )
 

Mr. Fraghappy

Ny medlem
Gick med
12 Mar 2003
Ort
Södertälje
Hoj
Ingen för tillfället
Enligt många här verkar det som självklart att hälsa på alla man möter :tummenupp

Men hur är det med dom man kör om eller blir omkörd, hur ska man hälsa då :confused:
 

semper

Wheeliebars är fegt
Gick med
3 Apr 2003
Ort
08 + 1 813
Hoj
Panigale
Mr. Fraghappy skrev:
Enligt många här verkar det som självklart att hälsa på alla man möter :tummenupp

Men hur är det med dom man kör om eller blir omkörd, hur ska man hälsa då :confused:

med 1 finger eller med ett handledsknyck?

hehe j/k ;)

edit: läste fel, tyckte du enbart skrev "om man blir omkörd" :)
 
Last edited:

Izze

There is no reality, only perception
Gick med
18 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Teutonia Mistral S - 2007
I love motorcycles, and I love riding. Like many of you what first drew me to bikes was not just the experience of riding, but the feeling that I'd become part of a special community - a brotherhood, really. Nothing calms me more than a long ride down the E4a, waving to the members of my beloved clan. Except when I pass Harley guys. I hate Harley guys. Hate, hate, hate. When they pass me on the highway, you know what I do? I don't wave. With their little tassel handlebars and the studded luggage and the half helmets - God, they drive me crazy.

You know who else I hate? BMW guys. Oh, do I hate those guys. I don't wave at them either. They think they're so great, sitting all upright, with their 180 degree German engines. God, I hate them. They're almost as bad as those old bastards on their touring motorcycles. You know what I call those bikes? "Two wheeled couches!" Get it? Because they're so big. They drive around like they have got all day. Appreciate the scenery somewhere else, Grandpa, and while your at it, I'm not waving to you.

Ducati guys - I don't wave at them either. Why they don't spend a little more money on their bikes? "You can have it in any color as long as it is red." Aren't you cool! Like they even know what a Desmo-whatever engine is, anyway. Try finding the battery, you Italian-wannabe racers! I never, ever wave at those guys.

Suzuki guys aren't much better, which is why I never wave at them, either. They always have those stupid helmets sitting on the top of their stupid heads, and God forbid they should ever wear any safety gear. They make me so mad. Sometimes they'll speed by and look over at me and you know what I do? I don't wave I just keep going. Please, don't get me started on Kawasaki guys. Ninjas? What are you, twelve years old? Team Green my ass. I never wave at Kawasaki guys.

I ride a Honda, and I'll only wave at Honda guys, but even then, I'll never wave at a guy in full leathers. Never, never, never. Yeah like you're going to get your knee down on the Nortull rondellen. Nice crotch, by the way. Guys in full leathers will never get a wave from me, and by the way, neither will the guys in two piece leathers. And I'll tell you who else I'm not waving at - those guys with the helmets with loud paint jobs. Four pounds of paint on a two pound helmet - like I'm going to wave back at that! I'll also never wave at someone with a mirrored visor. Or helmet stickers. Or racing gloves. Or hiking boots.

To me, motorcycling is like a family, a close knit brotherhood of people who ride Hondas, wear jeans and a leather jacket (not Vanson) with regular gloves and a solid color helmet with a clear visor, no stickers, no racing gloves and regular boots (not Timberlands). And isn't that what really makes riding so special?
 

kajlyl

Tillbaka!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
Gsx-R600
Hälsar alltid tydlig men hela handen/armen.. :fakta
men från o med nu så blir det honär mot tuffa plastraketer :D

Tycker det e jobbigt när man missar att vinka tillbaka, får dåligt samvete :rodnar :rolleyes:

Hälsar även på glidare, och de hälsar alltid(8av10) tillbaka. Det är allt ifrån herr Möller till återfallar Lars52 :p
 

EmilJ

Glidarn skrapar fotpinnar
Gick med
1 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Honda Rebel CA125
Izze skrev:
I love motorcycles, and I love riding.....


AHahhahahah :D :tummenupp

rofl

Edit: Jag har börjat att hälsa på moppar nu också. Det är riktigt kul! Dom flesta blir skitförvånade, vinglar till och tänker "Vafan gör man nu då?" och lyckas få ut handen innan dom nästan krashar i en parkerad bil. :rock
 

Belle

********285********
Gick med
7 May 2003
Ort
Märsta
Hoj
lc4 & xt som bud hoj
Jag hälsar med handen men inte när jag möter någon på motorvägen.

är jag konsentrerad i ett trafikljus så nickar jag för att slippa missa "starten"

Jag hälsar aldrig på mopeder för att jag anser att dom ger oss dåligt ryckte när dom sitter och åker runt på moppen utan hjälm och gärna med 2 stycken passagerare, När dom råkar ut för en olycka som händer ganska ofta så står det i tidningarna att det är en mc olycka samt att inga av dom 3 stycken på mc använde hjälm.

En som själv åker mc förstår att det är en moped men det gör inte en vanlig svensson som sitter och läser dn vid 9´e fikat på jobbet.

Vi syns i trafiken med en viftande hand,
Belle
 

rougie

Smile you just got fucked 4 life!
Gick med
15 Apr 2003
Ort
Framför datorn!
Hoj
1000RR Repsol Replica
EmilJ skrev:
Jag har börjat att hälsa på moppar nu också. Det är riktigt kul! Dom flesta blir skitförvånade, vinglar till och tänker "Vafan gör man nu då?" och lyckas få ut handen innan dom nästan krashar i en parkerad bil. :rock

lol! Den var bra, själv hälsar jag aldrig på mopedister, inga planer på att börja heller.

Annars är det upp med handen till alla hojar!

Och man hälsar lika friskt i Finland som här.
 

M71

King of the road ...
Gick med
29 Apr 2003
Ort
M
Hoj
t
Hälsa bör man .... vore ju otrevligt annars.

Speciellt på surgubbar på glidare ... kan inte fatta varför de inte kan hälsa allihop ... men är väl som nån sa innan ... de tror väl att de är hårdbikers ...

Hmmm ... finns bara ett sätt att lära dem ...

nöta .. nöta .. nöta ...

hälsning efter hälsning ....


Då är det i alla fall inte jag som är otrevlig ....
 

hajen5

Litet skrapar nog Helmut
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Hojen finns bara i fantasin men den är fin - tycker hajen5
När jag blir omkörd på bana är det ändå ingen som ser om jag hälsar.....
 

gs500e

Livsnjutare
Gick med
25 Mar 2003
Ort
Varberg
Hoj
Suzuki GS500E
Konvoj?

Hur hälsar man när man möter en hel konvoj mej bågar?
Känns ju lite mäktigt när 30 hojar tjenar tillbaka men finns det någon oskriven regel som säger att man bara hälsar på ledarbågen?
 

ZXR exotic

strumpan
Gick med
4 May 2003
Ort
Kungsbacka
Hoj
FireBlade -06
:bow som gubben på bilden! Nej inte riktigt. Hälsar tydligt med vänster hand på sporthojar. Glidare har jag börjat ge fan i. dom är ju ungefär lika många som dom är tråkiga. Tycker det räcker att vi på sporthojar håller ihop. nickar om det är fullt upp
 

3699

Ny medlem
Gick med
24 Apr 2003
Ort
STHLM
Hoj
KTM 690SMC
Hightuned skrev:
Gör som alla 45årgia familjefäder som just köpt sin första HD (eller ännu töntigare jappsglidare). - Ta på dig din allra ballaste easyrider-min och värgra att hälsa på alla plastraketer i tron om att du verklingen är en outlawbiker!!!. :slicka

Jag är grymt imponerad av din vassa tunga. Kunde inte sagt det bättre själv..
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top