Excalibur105
Ny medlem
Ja jag tjänar runt 30k och då kan jag lägga dem på hojen. Visst att det kanske sticker iväg men det är det värt
Ok, 6k låter som jävligt dyr lägenhet. Jag bor i en 2:a 50kvm med 2300 hyra, köpte för 180k... säljer nu för 300k.
Och jo visst jag köpte inte kläder varje dag direkt, polarna på jobbet skojade med mig om att jag köpte fler bilar än brallor
Visst är det många bäckar små som drar iväg, det är väl det man får se upp med. Jag har fram tills nyss haft nokia 3310 i över 10 års tid, köpte ett nytt batteri för 3 år sedan för 70 spänn. Nu köpte jag en nokia 1200 för 299 spänn, funkar klockrent.
Har man ett brinnande intresse så får man helt enkelt prioritera.
Jag löser det genom att jag har en gammal tv,stereo,bil, låg hyra,låg elförbrukning,inga märkeskläder,handlar aldrig på Bolaget,jobbar övertid,lagar min mat själv(för det mesta),jämför priser,1-2 öl på krogen resten dricker jag innan m.m.
Vill man fika,supa,röka,köpa godis o chips för pengarna eller vill man ha en sporthoj .
Kort sagt man måste ha koll på sin ekonomi om man inte kan dra in pengar på annat sätt!
Jo, men poängen var ju att ha råd med en NY hoj. Inte en GSX1000R från -02....
Det finns ett skäl till att många väljer en NÄSTAN ny hoj vettu.
Titta lite på f.premier på sproitans kontra nästan nya cyklar så kommer du se att det oftast skiljer avsevärt. På nästan nya hojar har du garanti kvar och det är i princip lika mycket mos och finesser som på de nyaste hojarna. Most bang for buck är det INTE, för då får du gå betydligt längre tillbaka, men vill du ha en ny hoj men av snålhet eller princip vägrar dega 3000kr/mån, ja ta en nästan ny då.
Sen försök att dega hojen kontant på nått sätt så du "bara" behöver gneta ihop till försäkringskostnaden (som du givetvis tecknat halv på). Ge fan i att krascha o gör du det ändå skaffa motard ett tag som så många andra, spara, köp en r1 eller cbr eller whatever igen senare.
Jo, men att casha 120 000:- kan det väll inte vara så många som klarar, eller? Kvaddar du sen hojen som är halvförsäkrad så står du i bästa fall på noll, men troligen har du lån på den och står alltså minus xxxxxx antal tusen.
Givetvis förstår jag varför folk köper en nästan ny hoj, men frågan är återigen hur dom som köper en sprittny gör?
Du får ju även räkna in service, däck är inte billigt osv, slå sen ut utrusting så är man snart uppe i 8k i månaden.Känner att du syftade lite på mig där
Lån är alldeles riktigt. Hur mycket är oviktigt..
Hur som helst.. Billig hyra. Snåla som fan på allting. ALLTID jobba övertid såfort tillfälle ges. Sen när det är den 25e så lägger du allting på din hobby
Det hela är väldigt simpelt!
Men visst om vi kör på det du skrev och avrundar lite. 2000kr/månad på lånet och säg 3000kr/månaden på försäkringen. =5000kr/månad för att ha Mcn.. Det är fan värt det!! Palla snåla med sina pengar.. Det kan man göra när man blir vuxen
Edit: Aprilian kostar 154 000kr innan "rea"priset på 130 000kr sen ska där på dubbla akra med för 10 000kr
Du får ju även räkna in service, däck är inte billigt osv, slå sen ut utrusting så är man snart uppe i 8k i månaden.
Jag har 2500/mån i lån, 2900/mån hyra och drygt 5000/mån i försäkring över sommaren! Sen blir det väl endel bensin med! Blir inte mycke över! Kanske skiter i semestern o jobbar istället!
Lätt värt det! Men bara för att retas.. absolut ingen annan anledning!/QUOTE]
Hate the player, dont hate the game
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|
Ny touch-instrumentering från KTM
KTM har lanserat en helt ny... |
|
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0
Foto: Creativeflipp Gotl... |
|
Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX
Kawasaki har uppdaterat sin... |
|
Uppdaterad Triumph Trident 660
Triumph har presenterar en ... |
|
Bike med Stark Varg på GGN!
Nu är vi på plats på GGN 2.... |
|
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad
25YM Honda CB1000 Hornet ... |
|
SVT sänder Gotland Grand National 2.0
SVT Sport och Nordic Sport ... |
|
Sista finputsningen med Vargen inför GGN!
I söndags körde jag sista t... |
|
Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!
Pressrelease, 2024-10-21, S... |