Sulis
Elite som fän..
Hate the player, dont hate the game
Är du arg?
Hate the player, dont hate the game
Dessutom har jag empiriska bevis för att de flesta inte ser skillnad på hoj och hoj. Hände mig nämligen ett flertal gånger förra sommaren att fullt friska, vuxna, högst normalbegåvade människor (prisa gud för att BIKE-katalogen inte är standard i frisörväntrum) frågade ifall min plasthäst var sprillans ny. Jag får med andra ord ligga fasligt billigt, med en halvhalt -93:as CBR inköpt för lunchpengar som agnÄven om jag skulle ha råd med årets värsta och helförsäkring skulle jag aldrig ha det.
Låt säga att det blir en tusing billigare/månad att ha en tre år gammal hoj, tjejerna ser ingen skillnad, dom enda som ser skillnad är svettiga bikers i skinställ, och dom vill jag ändå inte ligga med...
Blir det då ytterligare en tusing billigare i månaden att ha en 7 år gammal hoj så har jag gärna det med.
En 7 år gammal hoj fungerar att åka favoritvägen med, impa på bubbelgumstuggande blondiner med fejkbröst (hey, kan dom fuska kan vi) och är inte så jävla mycket slöare än dom nya hojarna, kan jag spara 24 tusen om året så enkelt så fine, men det bygger ju på att andra tycker att en hoj är föråldrad efter tre år så att det finns begat i överflöd och begpriserna hålls nere...
Visst skulle det vara kul att köpa en ny hoj, men man måste inte ha ny varje år, om man inte kömpar med posörfaktorn...
Inte om du jobbar i Sverige iaf...du får börja resjobba...
då täcker bara traktet lån försäkring soppa o underhåll
Känner att du syftade lite på mig där
Lån är alldeles riktigt. Hur mycket är oviktigt..
Hur som helst.. Billig hyra. Snåla som fan på allting. ALLTID jobba övertid såfort tillfälle ges. Sen när det är den 25e så lägger du allting på din hobby
Det hela är väldigt simpelt!
Men visst om vi kör på det du skrev och avrundar lite. 2000kr/månad på lånet och säg 3000kr/månaden på försäkringen. =5000kr/månad för att ha Mcn.. + Driftskostnader! Det är fan värt det!! Palla snåla med sina pengar.. Det kan man göra när man blir vuxen
Edit: Aprilian kostar 154 000kr innan "rea"priset på 130 000kr sen ska där på dubbla akra med för 10 000kr
Jag har 2500/mån i lån, 2900/mån hyra och drygt 5000/mån i försäkring över sommaren! Sen blir det väl endel bensin med! Blir inte mycke över! Kanske skiter i semestern o jobbar istället!
Intressant frågeställning.Jag lever efter filosofin: lägger man inte hälften av sina pengar på nöjen, vad lever man för då?
Men fortfarande finns ju suget efter att ha en ny värstinghoj. Vore kul att höra hur nån ung kille med GSX-R 1000 eller R1:a från 07-08 löser det hela ekonomiskt?
Tycker ni gör helt rätt iaf och grymma hojar har ni båda två
Tittar man på Bilsport & MC så ser den relativa skillnaden ut så här för helförsäkring i mitt fall:Lite OT här i min egen tråd, men är det någon som vet hur stor skillnaden blir när man kommer över det "magiska" 30-strecket? Gör det stor skillnad eller handlar det bara om småpengar i slutänden?
Tittar man på Bilsport & MC så ser den relativa skillnaden ut så här för helförsäkring i mitt fall:
Basförsäkring 100%
24-årsförsäkring 76%
30-årsförsäkring 59%
40-årsförsäkring 46%
Den relativa skillnaden mellan 24-årsförsäkring och 30-årsförsäkring är en minskning med 23%, inte bara växelpengar.
En sak till 6000 hyra e helt sjukt. Kanske lite overkill men jag skulle flytta till en insatslägenhet istället med så låg hyra som möjligt så får du iafalla billigare i längden.
25år får ses som ungt, allt under 30 är ungt med försäkringspremiemått räknat...
Lite OT här i min egen tråd, men är det någon som vet hur stor skillnaden blir när man kommer över det "magiska" 30-strecket? Gör det stor skillnad eller handlar det bara om småpengar i slutänden?
För de allra flesta i vuxen ålder med hus och familj är det tillräckligt tight att ha en tio år gammal 855 och varsin hoj.Men visst, har man skaffat sig en hög barn, en villa och alltid måste ha senaste V70:n så förstår jag att man inte har råd med en ny hoj.
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|
Ny touch-instrumentering från KTM
KTM har lanserat en helt ny... |
|
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0
Foto: Creativeflipp Gotl... |
|
Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX
Kawasaki har uppdaterat sin... |
|
Uppdaterad Triumph Trident 660
Triumph har presenterar en ... |
|
Bike med Stark Varg på GGN!
Nu är vi på plats på GGN 2.... |
|
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad
25YM Honda CB1000 Hornet ... |
|
SVT sänder Gotland Grand National 2.0
SVT Sport och Nordic Sport ... |
|
Sista finputsningen med Vargen inför GGN!
I söndags körde jag sista t... |
|
Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!
Pressrelease, 2024-10-21, S... |