Är väl som vanligt en fråga om prioriteringar och jag prioriterar att ha en kul MC och då den inte ägs av banken så kan jag köra med enbart trafikförsäkring och den kostar samma oavsett om jag kör K1 eller K7 Gixxer.
Resan dit tills banken inte längre äger hojen går också fortare om man kan nöja sig med en billigare hoj när man börjar köra och därför kan klara sig med billiga försäkringar, man får vänta lite längre tills man kan köra "värstinghoj" men lär sig köra innan man sitter på en sådan också. Jag har då alltid resonerat så att jag "försäkrat" hos mig själv och när man har sparat premier så pass länge som jag har gjort så ligger jag ändå på + om jag skulle skrota min K7:a.
Men generellt så anser jag att premierna är vansinnigt höga och därför får inget bolag ha mig som kund mer än trafikförsäkring, med facit i hand så skulle de ändå bara ha tjänat en massa pengar på mig som jag inte skulle haft någon nytta av med facit i hand.
När jag skulle teckna försäkringen på min nuvarande hoj så tyckte FB att jag måste teckna helförsäkring, gissa om de blev förvånade är jag sa: "glöm det ni är för dyra! jag har helförsäkringen hos RacerRaffes försäkringar AB" Naturligtvis undrade de vad det var för bolag