Som sagt, det låter som många. Men hur många av dem var "fusksjukskrivningar"?
Det vet ingen eftersom den kontrollen inte fanns. Men det är väl rimligt att anta att de allra flesta skulle, på ett eller annat sätt, kunnat bidra till samhället om de bara givits chansen/fått möjligheten/blivit tvungen till det.
De blå vill ju ha hårdare tag mot brottslingar, tjuvar och banditer!
Med ditt resonemang borde alltså moderater vara mer laglydiga än resten av befolkningen. Är de det?
Kanske, jag vet inte. Åter till ämnet.
Jag känner en fd. fackordförande för byggnads som inte drar sig inte en sekund för att anlita svart arbetskraft.
Jag känner en 42-årig man som är helt frisk men som varit arbetslös i 16 år.
Jag vet av en kille som är sjukpensionär men som kör ett litet sågverk, svart, vid sidan av.
Lars Ohly går till privatklinik med knät och har dottern i privatskola.
Mona Sahlin tycker att skattebetalarna ska betala godiset.
Göran Persson gör om reglerna och köper gods.
Peter Eriksson kör en Suv.
Alla är de socialdemokrater och hycklare.
Hur kommer det sig att alla röda är så otroligt solidariska, förstående och givande tills dess att det kommer till dem själva och deras pengar?
Har ALLT blivit sämre samtidigt som skatterna bara ökar så får jag nog f-n rösta på ett annat alternativ i höst för i så fall måste regeringen vi har nu vara fullständigt inkompetetent!
Så du har nu övertalat mig att rösta rött i höst!
Och jag förstår fortfarande inte varför det i så fall anses som ok att fuska med skatten, skriva egna tillgångar på firman, använda svart arbetskraft, skita i tv-licensen, skenförsäkra hojen och allt annat mygel samhället som anses som ok, eller t.o.m. smart och försvarbart. Vem här kan egentligen kasta första stenen när det gäller att försöka mygla till sig ekonomiska fördelar!? Jag vet att jag inte kan det i alla fall.
Kul kille...
Ang. första stenen så har du helt rätt.
Men det är inte moderaterna som har som ideologi att vi skall vara solidariska, ge till de svaga och dela med oss av allt!