VBK
Mas.
Att kommentera ett minus är lökigt.[/QUOTE
Fattar du vad ett minus kan innebära? Dom kan få hysteriskt negativa konsekvenser.
Att kommentera ett minus är lökigt.[/QUOTE
Fattar du vad ett minus kan innebära? Dom kan få hysteriskt negativa konsekvenser.
1. Du insinuerade att jag skyllde på sossarna (eller något annat parti). Du sa att jag inte skulle skylla det på ett enskilt parti, vilket jag inte gjort heller.
2. Anledningen till folkomröstningen var väl att Harrisburg precis gått upp i rök. Tror fan det att avvecklingspropagandan påverkade folket. Man röstade ju själv på linje tre i "skolomröstningen", gick i 3e klass på lågstadiet. Hela klassen röstade på linje tre med motiveringen "det är vår framtid". Ungar i alla tider har alltid trott att de vet så jävla bra, så även jag. Men jag växte upp till bättre vetande jag med.
Det där var ju en klockren beskrivning på den rödgröna politiken.
Så du var en röd liten knatte?
Linje 3 var centerns alternativ. Så, nej.
Linje 1
Moderaterna
Linje 2
Socialdemokraterna och Folkpartiet.
Linje 3
Centerpartiet, Kristdemokraterna och Vänsterpartiet.
Om inte röd, så var du väl något av det andra.
Du skrev inlägget tidigt på morgonen, så jag antar du inte hunnit få i dig ditt kaffe än.
Var i det jag skrev ser du att jag skrev majoriteten?
"Att ställa krav fungerar på de du kan ställa krav på. På vissa kan du inte ställa några. Troligtvis en liten del, men eftersom kravmaskinen är trubbig så dras de med i karusellen."
Jag tror visst att många kan jobba med något igen, men så länge det inte finns jobb till 100% av befolkningen så kommer dessa väljas bort av arbetsgivarna. Bör vi därmed låta dem mer eller mindre svälta?
Jag gick på a-kassa i två månader då ägarna till det förra företaget jag var anställd på inte kom överens och likviderade företaget. Först nu, fem månader efter det inträffade, fick jag mina 7680 kr för den första månaden. Hade jag fortfarande varit arbetslös hade jag självklart köpt oxfilé varannan dag, åkt på solsemester två gånger, köpt värsta hojen och skrattat alla rakt upp i ansiktet hur himla bra jag hade det som kunde gå hemma och lata mig på deras bekostnad.
Många inlägg på SH har ju många gånger innehållit: Kamma dig och sök ett jobb. Tänk om det verkligen varit så enkelt att få ett jobb.
Lika många moderater ser till vad som är bäst för dem själva och röstar efter plånboken. Hur många inlägg har inte handlat om hur mycket mer de har över i plånboken, istället för att lägga tonvikten på hur bra alla arbetslösa och sjuka har fått det?
Röstar för sveriges bästa? Jo, så är det nog. Att de får mer i plånboken för utfört arbete har som sagt inget med saken att göra.
Att alla är lata, är bidragsfuskare och så vidare är i sin tur tagna ur moderaternas handbok.
Tänk om alla skattesmitare betalat sina skatter, eller om ingen valt att skriva sig utomlands i ett skatteparadis, då hade vi nog kunnat sänka skatterna generellt utan att för den sakens skull behöva dra in på något. De (som alldeles säkert oftast röstar blått), tillsammans med de som fuskar med bidrag, är av samma skrot och korn.
Varför, om jag har ett fallskärmsavtal som ger mig 50 miljoner ifall jag får antingen sparken eller väljer att säga upp mig, skulle jag bry mig om att företaget går med vinst?
En likhet med alldeles för höga bidrag: Varför skulle någon bry sig om att arbeta ifall de ändå bara skulle förlora en tusenlapp i månaden på att gå hemma?
Ta bort fallskärmarna och de kortsiktiga optionsavtalen, så får de en drivkraft att verkligen se till företagets bästa i ett längre perspektiv. De har trots allt ofta en lön som väl täcker upp deras ansvar och som gör att de får mat på bordet och kan unna sig lite emellanåt.
En busschaufför har också ett stort ansvar, en lokförare, en sjuksköterska, en läkare, en lärare, en pilot, så varför därmed inte ge dem typ 3 miljoner i lön per år?
Vad grundar du det på?
Socialdemokraterna (inte väljarna, utan högsta ledningen) lade mycket jobb på att få en händelse där en av dem försnillat över 50 000 kr att framstå som ett misstag där hon köpt en toblerone på fel kort.
Sant. Jag läste fel.
Oavsett trubbigheten så skall alla fall granskas. Självklart kan inte alla jobba och dessa skall ha fulltidsersättning, naturligtvis. Resten skall bidra i form av jobb på de resterande % de inte är sjukskrivna. Det är regeringens ansvar att göra det attraktivt för arbetsgivarna att anställa dessa men individens ansvar att aktivt söka arbete. Misslyckas regeringen med detta är sjukpension för resten av livet inte svaret utan då får man göra om och göra rätt. Under tiden man gör det skall den sjuke givetvis ha stöd från staten.
Det är knappast moderaterna du skall grina på ang. a-kassan. De har inte speciellt mycket att göra med varandra.
Det är ytterst sällan det är lätt att få jobb. Det har hänt mig två gånger under hela min karriär. Däremot så är det mycket enklare att skaffa sig ett jobb. För vill man verkligen så finns det massor att göra även om det är "ett skit jobb".
Av alla moderater jag pratat med så är det hittills ingen som som vill att de sjuka, svaga och arbetslösa skall sparkas ut på gatan.
Däremot vill alla att det skall utredas och ställas krav / motprestationer för att få bidrag. De flesta vill också att bidrag skall behövsprövas så att tex: barnbidraget går till ensamma mamman istället för till Wallenberg- eller kungafamiljen.
Att få mer över i plånboken gillar alla. Jag vet ingen som klagar på det oavsett blocktillhörighet?
På vilket sätt kan det vara lika illa att behålla sina egna pengar än att roffa åt sig bidrag (andras pengar) man inte har rätt till?
De som tjänar så mycket att de skaffar konton eller skriver sig utomlands har redan betalat skatt så att de täcker 50 svenskar.
Dessutom så är det omöjligt att inte beskattas alls i Sverige så länge du är här eller har en fastighet här!
För övrigt skulle de säkerligen inte flytta sina tillgångar och skatter någonstans om de inte höll på att beskattas ihjäl här hemma.
Det som driver en VD är sällan/aldrig lönen. Men för att få de som är bäst är det bara att betala.
Saknar Markus
Hon var och är fortfarande en katastrof.
Men hon försnillade inga 50,000 däremot nytjade hon sitt kort till privata inköp som iofs återbetalats redan innan det dök upp i pressen.
Och det var fel men inget försnillande, för det ät en helt annan sak.
Sämre på så sätt, som jag läste i en artikel, att en kvinna i Luleå var tvingad att lämna dotter och man i Luleå för att ta en deltidsanställning i Karlskrona.
Jag hörde att han gått och blitt Såsse?
Sågs senaste hand i hand med Måna på Drottninggatan i Sthlm.
Problemet är att vi har en väldigt massa Bengtsten och Palle71 i det här gudsförgätna landet.
IB startades av socialdemokkratiska partiet ety SÄPO inte ville hjälpa dem i kampen med SKP om fackföreningarna.
Geijer knullade förmodligen luder.
Det var inte brottsligt.
Därför OK för mig.
Palme ljög och förvrängde sanningen för att försvara honom.
Det är oOK.
Olof Palme initierade och stödde försäljningen av "Robot 70" till Indien,Dubai och Bahrain trots att det bröt mot vapenexportlagen.
Ingvar Carlsson gav en bokförläggare med livlig fantasi (Ebbe Carlsson)tillgång till hemliga uppgifter.
Och då har jag inte nämnt Sveriges egen Kim jong Il: Göran Persson.
medan det verkar som de rödgröna vill höja den till 930 kr/dag.
Visst kan du få bidrag men så länge du är fullt frisk så finns där massor att göra.
Plocka skräp, rensa rabatter, tvätta vägskyltar, plocka tuggummi...
Om man bara sett till att det erbjöds sådana "ersättningsväxlingar" så vore det skitbra
Men nu är det ju inte riktigt så. det var många år sedan man såg AMS jobbare i dikena och plockade skräp och röjde sly, det var på den gamla riktiga sossetiden.
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar
Foto: Liza Simonsson Fra... |
|
Var femte trafikant respekterar inte stopplikten
En ny undersökning där Riks... |
|
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|