Hur kan man vara höger?

Gick med
23 Aug 2007
Hoj
Ducati 1198 S -09
19papp i månaden, det är en jävla massa mer än många som faktiskt går till jobbet och gör något tjänar :huvet

Visst kan du få bidrag men så länge du är fullt frisk så finns där massor att göra.
Plocka skräp, rensa rabatter, tvätta vägskyltar, plocka tuggummi..

Att det ska ge mer pengar i fickan att rulla hatt i soffan är en mkt god anledning att välja höger. Sånthär är ett hån mot åldringsvårdare, dagispersonal och andra samhällsviktiga individer. En spark i ansiktet.

Nej, det är ingen spark i ansiktet. Det bara visar att vissa som gör ett viktigt jobb i samhället har för låga löner. Den som sparkar dem i ansiktet är alltså deras arbetsgivare.

Och det är inget konstigt att någon som har tjänat mycket mer än 19.000 kr/mån innan skatt får ut en hög a-kassa. Man ska inte behöva flytta från hus och hem det första som händer för att en före detta arbetsgivare kanske inte klarat av sitt arbete att driva ett företag.

Klart det finns mycket att göra, men då får väl kommunen anställa folk att göra det? Något som går stick i stäv med högerns önskan om en liten offentlig sektor.

Edit: A-kassa är inget bidrag. Det är en försäkring.

Last edited:

VBK

Mas.
Gick med
7 Oct 2007
Hoj
2010 Yamaha FZ1n
Nu är väl att kräva arbete för pengar en kränkande uppfattning. Det blir värre för var gång...

Tycker att man borde kräva det du skrev i ditt tidigare inlägg men det gör man inte, AMS åtgärderna som fanns förr var inte helt dumma när det gälde att få folk att göra nått för pengarna dom fick.

Fan tror nästan du är sosse innerst inne:D

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Bild_9_1258815w.jpg

Hur fan skulle det se ut med en tanig såsse utan braller som brannman?

Bild_8_1258814w.jpg

Go for it. Agera. Entreprenörskap. Starta en blogg eller nåt.

Bild_7_1258813w.jpg

Den ofantliga sekten måste bli större!!!11 Privat vård är dåååååligt.

Bild_6_1258812w.jpg

Harrejävvlar secket jeng...

Skalman

Köpenhamn > Stockholm
Gick med
12 Aug 2003
Hoj
929, svart/silver

"Slopa arbetsgivaravgiften för den som anställer en ung utan jobb" skriver såssarna. Märkligt då att deras förändringar kommer att göra det DYRARE att anställa unga, pga den slopade rabatten när man anställer unga.

Eller har jag missat något?

Gick med
23 Aug 2007
Hoj
Ducati 1198 S -09

Så Alliansen vill göra tvärtemot eftersom du gjorde dig lustig över det hela?

1. Alliansen vill inte skapa förutsättningar för fler arbetstillfällen och vill dessutom gärna dra ner på antal praktik- och utbildningsplatser?

2. Att slopa arbetsgivaravgiften är väl en Allians-anhängares våta dröm, men nu är det helt plötsligt inte bra?

3. Alliansen vill skära ner på vård, skola och omsorg till en lägre nivå vilket ger ännu bättre vård, skola och omsorg?

4. Sossarna är inte precis mina idoler, så till den bilden tänker jag inte ge någon kommentar. :)

Maestro

Ny medlem
Gick med
23 May 2007
Hoj
Engelskt och japanskt
Blev lite störd när Alliansen vann valet senast men reflekterade inte så mycket över det tills veckorna efter valet då en handfull nybakade ministrar avgick för att dom inte kunde sköta sig.

Det som gjorde mig mest förbannad var när kulturministern Stegö Chilò avgick efter en vecka och det visade sig att hon inte betalat tv-licensen, aldrig gjort det och aldrig ämnar att göra det heller (tills hon åkte dit) Snacka om att underminera sig eget ämbetsområde som kulturminister samtidigt som det förväntas att medelsvensson skall hålla käft och betala licensen.

Detta synsätt att man jagar folk som är bidragstagare samtidigt som man själv inte ens följer nuvarande lagar och regler i det offentliga samhället är fullständigt ruttet. Monas Tobleroneköp är under all kritik men ovanstående är ännu värre. Jävla miffon.

-JP-

Are you dead yet?
Gick med
28 Sep 2007
Hoj
Äjjett me kjåssplejn kjänktjaaaft
Detta synsätt att man jagar folk som är bidragstagare samtidigt som man själv inte ens följer nuvarande lagar och regler i det offentliga samhället är fullständigt ruttet. Monas Tobleroneköp är under all kritik men ovanstående är ännu värre. Jävla miffon.

Ha. För vänsterfolk genom åren har ju aldrig gjort bort sig. Ho-hum. :rolleyes:

Maestro

Ny medlem
Gick med
23 May 2007
Hoj
Engelskt och japanskt
Ha. För vänsterfolk genom åren har ju aldrig gjort bort sig. Ho-hum. :rolleyes:

Att dom har! Men att en grupp nyblivna ministrar veckorna efter valet avgår är rena rama tramset. När en av dom dessutom underminerar sitt egna ansvarsområde, ja då kan man lika gärna dra nått gammalt över sig.

Samme

Skrotsamlare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K2, Yamaha FZR 1000 -89, Suzuki GSX 1100 -82 och en Ktm Superduke Gt -17
Då är det bättre att flera ministrar springer på horhus, som på Palmes tid.

Ingel

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
stuntster
tror det är ont om ideologier med skrupelfria anhängare/företrädare. om vi inte vill ha en buddistisk religionsstat får vi nog acceptera att nån partianhängare snor åt sig en godisbit eller skiter i tv-licensen då och då oavsett block. känns inte som det har någon påverkan på deras förmåga att styra landet. men för all del, det är ju kul att kasta skit på nåt man inte tycker om :)

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Att dom har! Men att en grupp nyblivna ministrar veckorna efter valet avgår är rena rama tramset. När en av dom dessutom underminerar sitt egna ansvarsområde, ja då kan man lika gärna dra nått gammalt över sig.

Att avgå är väl att ta ansvar för sina handlingar?
Mona är kvar.
Men det var ju bara toblerone.
För 50 000 svenska kronor.
I den tidens värde.

Gick med
23 Aug 2007
Hoj
Ducati 1198 S -09
Att avgå är väl att ta ansvar för sina handlingar?
Mona är kvar.
Men det var ju bara toblerone.
För 50 000 svenska kronor.
I den tidens värde.

Nja, hon "avgick" ju genom att ta "time-out" och var borta ett tag, men sedan var hon helt plötsligt med i leken igen. Av någon anledning ansågs väl preskriptionstiden ha gått ut, även om den uppenbart inte gjort det hos gemene man/kvinna.

Samma sak kommer kanske hända för de "blå" som avgått. Några av dem är säkert tillbaka igen om ett tag.

Skalman

Köpenhamn > Stockholm
Gick med
12 Aug 2003
Hoj
929, svart/silver

Du menar som när Mona Sahlin var sossarnas småföretagarexpert samtidigt som hon tog ut 1.000.000 i lön från sitt eget företag som året efter gick i konkurs?
Mona kan inte sköta sin egen ekonomi, hon betalar inte sin skatt i tid utan låter det gå till fogden, hon går bakom ryggen på gällande bestämmelser för att snylta in sin dotter på en utrikestjänst.

Henne vill de rödgröna ska styra Sverige, det låter ju betryggande...

De blåa tog som sagt i alla fall sitt ansvar och avgick för att minimera skandalverkan. Mona flög till Mauritius på skattebetalarnas bekostnad istället.

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Det som gjorde mig mest förbannad var när kulturministern Stegö Chilò avgick efter en vecka och det visade sig att hon inte betalat tv-licensen, aldrig gjort det och aldrig ämnar att göra det heller (tills hon åkte dit) Snacka om att underminera sig eget ämbetsområde som kulturminister samtidigt som det förväntas att medelsvensson skall hålla käft och betala licensen.

Varför måste en Kulturminister tycka att skattefinansierade nöjesprogram för vuxna är viktigt? :confused:

Biturbo

Min går i etthundra!
Gick med
29 Aug 2003
Hoj
KTM LC4
Jag har en kollega på jobbet. Janne 50 år gammal.

Han ska rösta på Sossarna i höst. Jag frågade hur det kom sig?

-Det finns bara ett alternativ. Svarade han.

-Hur menar du? frågade jag.

-Ja det spelar ingen roll. Det finns bara ett alternativ. Sade han.

-Ok, så oavsett hur dålig politik de har så kommer du att rösta på dem? Frågade jag.

-Japp. Svarade han.

Folk är dumma i huvudet.... Tänkte jag.

Biltmore

Blood Group: Red
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
R1 -06 50:th Aniv.
Haha, Janne......det är precis dom tomtarna som blir lite farliga i september.
Men jag känner mig trygg att sossarna blir tillintetgjorda, ska vi skramla till en Toblerone till Måna sen så hon kan tröstäta lite?

- Jerker -

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2009
Hoj
Nej
Haha, Janne......det är precis dom tomtarna som blir lite farliga i september.
Men jag känner mig trygg att sossarna blir tillintetgjorda, ska vi skramla till en Toblerone till Måna sen så hon kan tröstäta lite?

De borde byta partinamn till ngt mer passande, som Zombiekraterna.

Gick med
23 Aug 2007
Hoj
Ducati 1198 S -09
Jag har en kollega på jobbet. Janne 50 år gammal.

Han ska rösta på Sossarna i höst. Jag frågade hur det kom sig?

-Det finns bara ett alternativ. Svarade han.

-Hur menar du? frågade jag.

-Ja det spelar ingen roll. Det finns bara ett alternativ. Sade han.

-Ok, så oavsett hur dålig politik de har så kommer du att rösta på dem? Frågade jag.

-Japp. Svarade han.

Folk är dumma i huvudet.... Tänkte jag.

Han tänker nog detsamma om dig. ;)

Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...