Är det så konstigt för dig att ägna mer tid åt/för dina barn än att skjutsa dom till dagis?
Har du gjort djuplodande intervjuer med din bryggare när du köper pilsner på bolaget? Spelar du fånig eller?
Menar du på allvar att du tror att en kommunalt anställd lärare på något sätt skulle vara bättre än en privat anställd lärare?
Nu vet jag inte i vilken kommun du bor i, men kan du med handen på hjärtat säga att det bland din kommuns grundskolor inte finns de som är bättre, har bättre rykte och kanske till och med bättre lärare? Menar du att det idag med statlig skola är rättvist?
Hur mycket ni än vill det så är inte människor stöpta i samma formar. Alla är inte lika och alla kommer inte bidra enligt egen förmåga för allas bästa.
Jag vill själv kunna välja var och hur jag vill att mina barn ska utbilda sig (hur djupt jag vill engagera mig i det är väl upp till mig?), och vart mina föräldrar ska ligga på ålderdomshem. Vill jag att de ska ha det lite bättre så jobbar jag gärna lite mer för det. DET är frihet.
Det var du som sade det var så viktigt att få välja, inte jag, och att du ville ägna tid åt att se till att dina barn fick bästa möjliga lärare. Vad gäller pilsner så köper jag en och finns inte ena märket tar jag det andra, eller ett tredje, eller provar något nytt.
Menar du att lärare i privata skolor per automatik är bättre? Jag frågade någon tidigare om statistik på att så var fallet, men hittills har jag tyvärr inte fått se någon.
Klart vissa skolor kan anses vara bättre, men det beror på många olika faktorer. Lärare är en av dem. Vilken utbildning föräldrarna har en annan.
Öh, jo, alla kommer väl bidra efter sin egen förmåga? Åtminstone får man väl hoppas det i alla fall? Att alla inte är lika håller jag med dig om. Vi är det inte till exempel.
Vilka pratar du om nu? Jag har vänner som är sopåkare, snickare och elektriker. Alla tjänade drygt 1,3 millar den tiden jag pluggade. Återstår att se om jag någonsin kommer att kunna komma ifatt, det är ju även ett rätt saftigt studielån som ska betalas tillbaks.
Vem var det som straffades sa du?
Studielånet är frivilligt, om än att bidragsdelen borde höjas lite, så det var väl ingen nyhet då du började plugga? Så varför började du plugga istället för att bli snickare, sophämtare eller liknande?
Edit:
Det där är så jävla typiskt vänsterfolk att resonera. Låt staten ta hand om allt så kan vi skylla på dom sen när ungen kommer ut som ett kriminellt mongo. För du har ju inget ansvar. Det har ju aldrig en vänstermänniska.
Gick du i kommunal skola? Är du ett kriminellt mongo?