mkillen skrev:2282521Hur klär ni er i denna värme?
Det är alltid temperaturen i skuggan som anges...Pr0bz skrev:2282596Stämmer inte våran tempratur här? jag läste av att den var 39C i solen idag, men de va den inte enligt smhi. :S
Darwinismen? Tror du ett par skinnbrallor räddar några liv?NoPinky skrev:2282884Det är i sådana här trådar med puckade bortförklaringar som "jag kör mycket försiktigare när jag kör utan..." som man anar Darwinismen...
Det är alltid temperaturen i skuggan som anges...
HanneZ skrev:2282890Darwinismen? Tror du ett par skinnbrallor räddar några liv?
Det har jag aldrig hört talas om, vanligt förekommande fenomen?MrRoadSnail skrev:2282895Ja, det kan de göra. De sår som uppstår av sk. roadrash vätskar så förbannat att du kan tömmas helt pga stora sårytor.
HanneZ skrev:2282898Det har jag aldrig hört talas om, vanligt förekommande fenomen?
HanneZ skrev:Att man kör snabbare när man känner sig säker är inget konstigt, det gäller samma med nya/gamla bilar etc.
Vanligt att folk dör av stora skrapsår?MrRoadSnail skrev:2282903Jag har ingen statistik att luta mig mot och jag är inte kirurg, men jag har fått uppfattningen att det är vanligt. Egentligen, för mig som lekman, så känns det inte så konstigt. Sår vätskar, det är ingen större hemlighet. Ju större såryta desto mer vätska. Kana på väg i tshirt och jeans kan ge väldigt stora sår. Go figure.
MrRoadSnail skrev:Men du är inte ensam i trafiken. Vad skönt om det bara var upp till en själv i alla lägen ..
HanneZ skrev:2282898Det har jag aldrig hört talas om, vanligt förekommande fenomen?
Att man kör snabbare när man känner sig säker är inget konstigt, det gäller samma med nya/gamla bilar etc.
Tror du att ett skinnställ enbart är till för att hålla skydden på rätt plats?HanneZ skrev:2282890Darwinismen? Tror du ett par skinnbrallor räddar några liv?
Nej, det gör att man slipper spendera en hel del övertid på sjukhuset.NoPinky skrev:2282922Tror du att ett skinnställ enbart är till för att hålla skydden på rätt plats?
Jörgen Karlsson skrev:2282917...
Nä Hannes, jag tror att motorcyklismen har större nytta av att en smart kille som du argumenterar för skydd istället
Mvh
Jörgen
HanneZ skrev:2282932
Haha jo asså skydd är alltid bra. Jag tror dock att om det försämrar attityden så folk kör 20 % snabbare med skydd(läs skinnbrallor) så tror jag det är bättre att skippa skinnbrallorna.
Jag själv kör aldrig utan rygga, jacka, hjälm o handskar. Småsvängar in till stan etc. så struntar jag i brallorna.
Jörgen Karlsson skrev:2282962Så kan det ju hypotetiskt vara, men då ska man nog påverka attityden med ngt annat medel än att klä av den dödslängtande hojpiloten till 50-talets skyddsnivå kan jag tycka. Det är ju rent bakåtsträvande. Det låter ju annars som samma haltande logik som i argumenten man hör av den minskande skara som alltjämt inte vill ha bilbäte på.
Bra!
/J
DET är farligt däremot, det är jättesvårt att hålla ögonen på vägen om man möter nakna (kvinnliga)motorcyklister.Mat_hilda skrev:2282976Nude
HanneZ skrev:2282977DET är farligt däremot, det är jättesvårt att hålla ögonen på vägen om man möter nakna (kvinnliga)motorcyklister.
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari
Den 1 februari körs V... |
|
Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet
Däckjätten Michelin och bro... |
|
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |
|
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|