Hur kreativa är Suzuki?

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
...

Det ska onekligen bli intressant att se och framförallt höra denna skapelse (inte en chans att detta är en ren radfyra...) på måndagstesten efter Catalunya. Kommer ens åsikter om Suzuki's kreativitet att förändras eller förstärkas...?

Den ska tydligen låta rätt likt som en Yamaha M1.
 

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Ort
På rätt sida älven
Hoj
Gsxr 1000 K6
Aldrig varit med om en person som blivit så episkt jävla motbevisad och ändå försöker vända det kapitala misslyckandet till sin egen fördel!

Nästan lite beundransvärt om det inte vore så enormt irriterande...

Bara erkänn att du inte var på rätt planhalva utan tom ute och köpte korv på fel arena!

Det absolut intressantaste vore ju att Stoner insåg att resa runt världen och rejsa slår kladdiga bajsblöjor och att Sukkan ser rolig ut...:yoparty
 

Radare

Bannad
Gick med
22 May 2007
Ort
Kilsmo
Hoj
Dnepr
Aldrig varit med om en person som blivit så episkt jävla motbevisad och ändå försöker vända det kapitala misslyckandet till sin egen fördel!
Nja, tror du missbedömer hur allvarligt jag tar den här och andra trådar på det här forumet. Det finns tack och lov viktigare saker i livet än att få så många Gilla som möjligt på sporthoj.com.

Miffo-smiley ovan var en tänkt bild av mig själv som på allvar (fakta-smileyn) menar att ett liknande ljud som Yamaha M1 = ingen kreativitet.

Men för att besvara ditt inlägg: ”episkt jävla motbevisad” – vad menar du med det? Vad finns det i nuläget för bevis för att Suzukis MotoGP-satsning kännetecknas av stor kreativitet?
 

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Ort
På rätt sida älven
Hoj
Gsxr 1000 K6
Nja, tror du missbedömer hur allvarligt jag tar den här och andra trådar på det här forumet. Det finns tack och lov viktigare saker i livet än att få så många Gilla som möjligt på sporthoj.com.

Men för att besvara ditt inlägg: ”episkt jävla motbevisad” – vad menar du med det? Vad finns det i nuläget för bevis för att Suzukis MotoGP-satsning kännetecknas av stor kreativitet?

För någon som envisas med att klippa in bilder och texter som skall vara relevanta för dina "poäng" i var och vartannat inlägg så skulle nog jag säga att du tar det allvarligare än dom flesta...

Du är som en hund som kutar rakt in i myggdörren med enda skillnaden att hunden inte gör det igen!
 

SKOMAKARN

Ny medlem
Gick med
5 Mar 2006
Ort
Utanför Ulvatorp
Hoj
KTM 950sm -06, Honda cbr 600 -85
Kan vi inte bara sluta mata trollet nu o för all framtid ignorera honom?!

Han startade ju tråden :)

Jag gillar att Suzuki håller lite på traditionerna, typ med lacken och sånt fint.
Sen rent allmänt så är väl tanken med hela den här fyrtaktsgrejen att det ska vara likt hojar som fabrikerna säljer. Varför ska man, i prototypracing, annars välja en motortyp som är tyngre och behöver dubbelt så mycket kubik för att ge samma effekt? :tungan:hihi:)
 

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
suzuki_test_skpx0038_slideshow_169.jpg
 

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skvde
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
Fyller hålet i sidan av ramen någon speciell funktion?
Kanske för startmotorn?

det är nog inte så mycket ett hål, mer att huvudbalken blir klenare där ramen går ner till motorfästet.

hur är det nu, dom måste tävla i ett existerande team?
 

Macke

Typiskt....
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Strängnäs
Hoj
Honda CBR1000RR TKR
P€RRA;5814768 skrev:
Fyller hålet i sidan av ramen någon speciell funktion?
Kanske för startmotorn?

Utan att ha full koll på hur exakt Suzukis MotoGP motor ser ut, så känner jag att hålet sitter lite för högt upp för att vara till startmotorn.... Jag TROR nog mera, utan att vara nån form av ingengör, att det har med antingen flex i ramen att göra, eller helt enkelt viktbesparing..
 

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Ort
Skåne
Hoj
Yamaha
Ja, han skulle säkert göra ett okej jobb men det sägs ju att Suzuki kommer att återvända med ett team som drivs av Aspar och RdP har kontrakt med dem. Tveksam till om Edwards arbetsgivare vill låna ut honom till en konkurrent.

BTW: Edwards team sägs vara väldigt intresserade av att leasa M1-motorer nästa år.

Jag bara tänkte (utan att ha några fakta att basera nåt på) att han var "smått" trött på sin NGM-hoj (med det förra chassit) och kanske gladeligen hoppade över till Suzuki
 

Macke

Typiskt....
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Strängnäs
Hoj
Honda CBR1000RR TKR
Jag bara tänkte (utan att ha några fakta att basera nåt på) att han var "smått" trött på sin NGM-hoj (med det förra chassit) och kanske gladeligen hoppade över till Suzuki

Ja det är väl ingen hemlighet att Edwards är mer än lovligt trött på NGM och hojen. I alla fall att döma av hans uttalanden och hans twitterfeed.... Just nu känns det bara som han "kör av" den här säsongen för att han måste och har kontrakt. Han skulle nog hellre vara hemma på ranchen och skjuta stora bössor och sladda med sina flattrackhojar hela dagarna...
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
David Emmett på motomatters.com har jämfört tider från kval, race och tester.
http://motomatters.com/news/2013/05/25/first_news_emerges_from_de_puniet_s_suzu.html
Times, official and unofficial:

Rider Bike Event Time Diff
Jorge Lorenzo Yamaha 2012 QP 1:44.969
Dani Pedrosa Honda 2012 QP 1:45.212 0.243
Dani Pedrosa Honda 2012 Race 1:45.589 0.620
Jorge Lorenzo Yamaha 2012 Race 1:45.727 0.758
Valentino Rossi Ducati 2012 QP 1:45.976 1.007
Valentino Rossi Ducati 2012 Race 1:46.739 1.770
Katsuaki Nakasuga Yamaha 2012 QP 1:46.780 1.811
Randy de Puniet Suzuki 2013 Test 1:47.000 2.031
Takumi Takahashi Honda 2013 Test 1:47.000 2.031
Katsuaki Nakasuga Yamaha 2012 Race 1:47.220 2.251
Randy de Puniet Aprilia ART 2012 QP 1:47.581 2.612
Katsuaki Nakasuga Yamaha 2013 Test 1:47.590 2.621
Wataru Yoshikawa Yamaha 2013 Test 1:47.900 2.931
Kousuke Akiyoshi Honda 2013 Test 1:47.930 2.961
Randy de Puniet Aprilia ART 2012 Race 1:49.642 4.673

Frågan är ju då. Hur kreativa är Suzuki?
 
Last edited:

Macke

Typiskt....
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Strängnäs
Hoj
Honda CBR1000RR TKR
David Emmett på motomatters.com har jämfört tider från kval, race och tester.


Snabbare än CRT, men långsammare än dom övriga fabrikarna... (Yamaha och Honda).
Spontan känsla har hela tiden varit att Suzuki kommer hamna någonstans i trakterna kring Ducati i mellanskiktet... Och det ser ju ut att stämma...
 

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Ort
Huskvarna
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Oavsett hur Suzuki placerar sig och vem som kommer styra hojen ska de bli intressant att se vad de kan åstadkomma, samt en förhoppning på att satsningen vara längre än en eller två säsonger. :tummenupp

Kan vi inte bara sluta mata trollet nu o för all framtid ignorera honom?!

Ja han verkar ju onekligen vara ett Troll av rang eftersom han fortfarande tillåts fortsätta. :hihi
 

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Ort
Estocolmo
Hoj
Njet
Snabbare än CRT, men långsammare än dom övriga fabrikarna... (Yamaha och Honda).
Spontan känsla har hela tiden varit att Suzuki kommer hamna någonstans i trakterna kring Ducati i mellanskiktet... Och det ser ju ut att stämma...
Det tror jag också. De ligger ju några år efter när det gäller datainsamling på Bridgestone-däcken och de banor de kör på.

5-6 platser som bäst med lite tur.
 

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Ort
Estocolmo
Hoj
Njet
Utan att ha full koll på hur exakt Suzukis MotoGP motor ser ut, så känner jag att hålet sitter lite för högt upp för att vara till startmotorn.... Jag TROR nog mera, utan att vara nån form av ingengör, att det har med antingen flex i ramen att göra, eller helt enkelt viktbesparing..
Jag vet ungefär var nyckeln sitter på en hoj så din gissning kan nog stämma :D
 
Nyheter
EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Top