Jag förstår inte vad det är som kräver en förklaring?
RdP är en dokumenterat medioker MotoGP-förare som har gjort sig känd för att han kraschar betydligt oftare än är i närheten av täten. Hur kan det imponera på någon att Suzuki väljer just honom som testförare av deras nya MotoGP-hoj?
Du menar ju på att Suzukis val av RdP visar på en lägre ambitionsnivå, och vi båda verkar ju (hur konstigt det än kan låta) ganska överrens om att han är det bästa valet av dom som finns tillgängliga just nu... Så det var därför jag ställde frågan vad du menar med det uttalandet.... Eftersom dom väljer att låta den som är bäst lämpad av dom som är tillgängliga testa sin hoj... Det borde väl tyda på rätt så hög ambitionsnivå... Eller?
Det är väl snarare din beskrivning av RdP som ”den bäste” och ”mest lämpade” som tarvar en förklaring.
Jag har inte någonsin sagt att RdP är "den bäste" eller "mest lämpade", jag har sagt att
av dom som finns tillgängliga så anser jag att det är ett bra val i mina ögon... Bäst, eller mest lämpad borde givetvis någon av Lorenzo, Rossi, Pedrosa, Marquez, etc. vara....
Edwards, Espargaro, Abraham eller till och med någon av de bästa i Moto2 (om möjligt) framstår ju som mer trovärdiga/relevanta att ge input på en hoj eftersom de inte kraschar lika ofta.
Edwards tycker jag har nått så pass mycket förbi toppen av sin karriär att han inte kan anses som ett bättre val, I MINA ÖGON. Han känns väldigt oinspirerad och omotiverad just nu, och åker mest runt och gnäller på materialet. Känns som han kör av sista säsongen nu bara för att krama ur några sista dollars ur karriären. Espargaro, mja kanske.. Abraham, han är väl en värre kraschkung än RdP i så fall?
Att ta in en Moto2 förare som aldrig suttit på en MotoGP hoj, och aldrig kört på Bridgestones MotoGP däck, känns ju som ett väldigt dåligt val. Alla som satt sig på en MotoGP hoj för första gången har ju sagt att omställningen är fantastiskt stor, och att det tar väldigt lång tid att vänja sig vid greppet och egenskaperna i Bridgestonedäcken som är väldigt annorlunda mot andra däck.
Den som kraschar ofta är rimligen mindre lyhörd för hur en motorcykel beter sig än den som sällan kraschar.
Eller så kör den som kraschar mer sällan helt enkelt långsammare...
Själv har jag en krasch på dom senaste tre säsongerna, säkert ganska många mindre än Backlund, Ockelfeldt, Mårtensson, etc... Det gör nog inte mig mera lyhörd för hojens feedback än dom...
En jämförelse som kanske inte har en helt hundraprocentig relevans, och kanske haltar lite, men jag menar bara att antalet krascher inte alldeles säkert står i relation till hur bra feedback man kan ge till ingengörer och utvecklare vid test av en hoj...