Benny C
Stadig men lite på sladd
- Gick med
- 9 May 2008
- Ort
- Falkenberg
- Hoj
- 2 st Kawasaki ZX-10R. 1 -08 och en -04 Racer limegrön och svart (blivit stulen). OBS hittelön, PM'a tips!
Åka på hög växel bra för att ta kurvan snabbare men man ska vara försiktig med gaspådraget. Otroligt lätt att få jättesläpp bak om man vrider på med hög växel. Då blir det ett helt okontrollerbart släpp.
Jo men alltså en kurva man tar ultimat i 2an lägger man i 3an istället om man är ovan. Detta gör att lite snabbare gaspådrag inte ger släpp lika lätt då man inte har samma kraft och kan träna upp på det viset, alltså lättare att ha kontroll genom kurvan. När man får upp bra känsla för kurvan lägger man istället i "rätt" växel för den kurvan och växlar mitt i under acceleration istället....träna träna träna....e vad jag gör. En sak att veta i teorin en helt annan att göra det på banan...iallafall för mig!
Nya nummret av Sporthojen hade en bra guide för baninställningar av fjädringen. Stämde väldigt bra för mig att ställa det som dom rekomenderade..fick dock dra på förspnningen lite, vill ha den lite hårdare fram.
Last edited: