Hur många mil körde du i dag?

Sniglom

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Nov 2013
Hoj
Knallgul S1000RR -11, CBR600FS -02
15 mil snabbt och kurvigt med "Gött mos gbg"-gruppen. Passagerare på bak, så imorgon lär det kännas lite extra i kroppen.

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Körde runt innanför staketet vid garaget med ena hojen idag, blev kanske 100-150 meter med alla cirklarna? Testa, lyssna och prova inför besiktning i övermorgon. Allt funkade, så i övermorgon kommer något såklart vara trasigt.

Skynet

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Mar 2018
Hoj
VFR 800 -98. Gasgas EC 300. Yamaha XTZ 660 Tenere

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Hoj
Honda CBR1000F, Suzuki DR650, Yamaha MT09 avverkat: olika
27 på ett varv runt Uppsala med god marginal till stan. Drygt fem mil grusväg.
Det känns slingrigt när jag kommer över 120 även om det är packat grus.

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Hoj
Japanska 80-talare
Blev runt 55 i dag. Halland, Bohuslän och Dalsland. Nu nattvila i närheten av Fucking Åmål.
Jag ska inte säga att jag inte är avundsjuk, men...hur är det möjligt? I mitt fall: dels skulle huset förfalla, frun ta ut skiljsmässa och chefen se sig om efter en ny medarbetare, och barnen efter en ny far. Om jag var borta 40 mil en dag, nästa dag 70 mil osv. Suck. Är jag borta i tre timmar är familjen i upplösning, hinner i bästa fall fram och tillbaka till Norrtälje. Och då har jag en lista med ärenden som ska uträttas där. Apoteket, hälsokostbutiken, TV-spelsbutiken...hur gör ni?

H_____P

Trygghetsnarkoman
Gick med
11 Apr 2010
Hoj
KTM 1290 GT-22
Jag ska inte säga att jag inte är avundsjuk, men...hur är det möjligt? I mitt fall: dels skulle huset förfalla, frun ta ut skiljsmässa och chefen se sig om efter en ny medarbetare, och barnen efter en ny far. Om jag var borta 40 mil en dag, nästa dag 70 mil osv. Suck. Är jag borta i tre timmar är familjen i upplösning, hinner i bästa fall fram och tillbaka till Norrtälje. Och då har jag en lista med ärenden som ska uträttas där. Apoteket, hälsokostbutiken, TV-spelsbutiken...hur gör ni?
Herregud...

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Hoj
Japanska 80-talare
Vi kör hojar som är snabbare än SR 250. :D Då hinns det med. :D
Ok, jag förstår. Men i mitt fall skulle hela saken bli förfelad om det blir en tävling: "Du måste vara tillbaka på måndag klockan 08.00, för då ska lilla Ebba lämnas på dagis!". "Och på söndag kväll är vi bjudna på middag hos grannen Jönssons - Gud nåde om du inte är hemma tills dess!"

h11maj

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Dec 2017
Hoj
En snabb, en långsam, en i bitar.
Ok, jag förstår. Men i mitt fall skulle hela saken bli förfelad om det blir en tävling: "Du måste vara tillbaka på måndag klockan 08.00, för då ska lilla Ebba lämnas på dagis!". "Och på söndag kväll är vi bjudna på middag hos grannen Jönssons - Gud nåde om du inte är hemma tills dess!"
Hur många mil har du kört öht i år?

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Hoj
Japanska 80-talare
Hur många mil har du kört öht i år?
Allt är bara "till korvmojjen". Runt 20 mil. Förra året var nytt rekord, närmare 30 mil, mest beroende på den fina sommaren. Det kunde ha blivit nytt rekord i år om det inte blivit skitväder efter midsommar. Det började så bra...

DaK

Sporthojsnörd
Gick med
24 Jan 2021
Hoj
1987 KLR 650, 1991 Tengai, 2008 XT 660Z
Allt är bara "till korvmojjen". Runt 20 mil. Förra året var nytt rekord, närmare 30 mil, mest beroende på den fina sommaren. Det kunde ha blivit nytt rekord i år om det inte blivit skitväder efter midsommar. Det började så bra...
Så sakta som en SR 250 går, kan du väl köra mellan regndropparna:brinnerup

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...