Dagens sväng. Miltal okänt ?
? Dagens spontantur började som sig bör i alla fall gällande undertecknad ? Trots att jag sett ut samlingsplatsen hittade jag inte dit. Irrade runt Sickla banne mig 20 minuter och hittade igen en irrande Bengan som också i sitt anletes svett undrade var i h-vete OKQ8, Sickla var. Jösses, men efter två okloka huvuden slogs ihop lyckades vi till slut hitta samlingsplatsen. Första och sista gången. Ola garvade förnöjt då han bor intill och hade således inga problem ?
? Vi drog och våldgästade Kjelle på "Wheeler Dealer" som satt i godan ro och fikade med några ur skäggmanslaget. Här dök några till deltagare upp som inte heller hade hittat till samlingsplatsen. Vi tog självklart "fulvägen" via en löjligt bom som inte gör någon nytta för oss på två hjul ?
? Vi tog oss därefter via bakvägen och Hellasgården till Skogis där nästa samlingsplats var. Här dök några till upp och Fredrik hade haft lite bråttom för att hinna i tid så länsman klockade honom för 99km/h på 40 -väg. Det var det körkortet... ?
? Nu skulle vi till Fjällgatan och tredje samlingspunkten och för att käka glass. Jag passade på att visa lite ställen på Söder längst vår väg. Väl på Fjällgatan var det japaner, japaner, japaner ?? Bengan blev av med nästan hela sin macka till en av dessa tjuvaktiga måsar som huserar där. Övriga käkade glass som noga övervakades från snyltande fåglar ?
? Nu skulle vi in på "Kulturfesten" som hade premiär idag och jag gav mig sjuttsingen på att få plats på första parkett. Övriga deltagare var ytterst tveksamma då det innefattade ganska många fulkörningar. Hittade fram perfekt utanför scenen vid utrikesdepartementet men då kom polis och vakter i en himla fart... ?
?
Flyttade mig ett 20-tal meter och ställde hojen. Upptäckte att halva gänget inte vågat följa med. Fick SMS med orden, citat: "Hmmm Lite för feg, för att våga stå där!! Återvänder mot hemmet!! Hälsning från BMW Folket.. Blå o Svart...! ???"
? Blev hemfärd och "Annas Pepparkakor" som ligger nästgårds där jag huserar, bakade kakor så det doftade över hela nejden. Blev tvungen hoppa av på lilla COOPan och köpa pepparkakor och filmjölk till middag. Mums ?