Jag kan intyga att en AMG går så in i helvete!
Jag kom ifatt en så´n här i stan som låg och gasade och körde om bilar... Jaja, en vanlig Mercedes med Simons system tänkte jag... Huvudet gick som fan på honom inne i bilen när han fick se mig och jag förstod att han skulle bränna på så fort det blev lite mindre trafik. När vi kom utanför stan och in på en 70 sträcka så stampade han fullt.... Haha flinade jag innanför hjälmen i ca 0,5 sek. Det var det jävligaste! Vi låg i ca: 90 km/h när han drog. Jag drog fullt från treans växel och matade på uppåt... Jag höll i princip jämnt med honom, kanske närmade mig liiite liiite grann men att bränna om var inte ens att tänka på... Han kunde helt klart köra med... han höll 200+ i böjarna som är långa svepande och med utslitna Bridgestone Battlax kändes det jävligt ostabilt kan jag säga.... Så jag kan bara hålla med om att när det börjar svänga och man nästan maxar en R1:a så är man inte så kaxig längre... Han höll helt klart mycket högre kurvhastighet än mig men jag tog in det på rakorna sen med nöd och näppe... men jag fick varva ur duktigt och verkligen ligga på rätt växlar hela tiden för att ha en chans.... Så tänk efter både en och två gånger innan ni rejsar mot en bil med "AMG" i arslet....