Hur stark är egentligen 2011 ZX-10 R?

tocar

Vem orkar bry sig...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Blade-08 Special Edition /helt ombyggd/ HRC-kit (1.delvis II), ny bakdel/grepp/rearsets/ quickshift, Digitalvarvräkn/växelindik/laptimer/ shiftlight(typ SBK)+Akraevolution, Dymag kolfiberfälgar. ÄR över 190 bhp.

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
Skitliv
Allvarligt talat kan det skilja mellan exemplar en del och givetvis mellan bänkarna.

Båda de här hojarna är rätt tuffa om vi säger så, det är inte så at nån av dem försvinner i fjärran, Kawa tror jag är bättre på att bygga hojar med lågt luftmotstånd tex, när det börjar gå fort är det det som räknas.

Varför tror ni Hatyabusa sett ut som den gjort i alla år? för att det var skoj, nej knapast utanför at om den sett mer ut som äldre suckor hade den gått kanske 15 knyck långsammare eller nåt.

Folk fixerar sig för lätt vid saker.

Det är ett faktum att vad än BMW kan framställa som inte är extremt mycket dyrare så kan de japanska tillverkarna också göra det, det är väl ingen som svävar i ovisshet vilka som byggt sina hojar på maneret tvrstäld 4a sen väldigt länge?

BMW tykte ju att det var smart att ha den liggandes på längden i jämförelse.

Nu råkar BMW ha en förbaskat bra bilenhet som bygger jävligt bra morötter med hög effekt ur icke överladdade motorer, men tex Honda har ofta varit uppe där med dem i bilväg.

Så jag kallar det trams, vi komer snart ha alla japsarna med 200hk uppgivna där ute, och med lite olika bänkade hästar några hit och dit som ingen jävel märker av vid verklig körning.

Personligen ogillar jag övertrycksuppgifter då jag anser att det inte är nåt man har tillgång till direkt och att det altid är väldigt osäkert när det fins tillgängligt, vid 250 eller vad?

BMWn har en akilleshäl i att jag tror den blir dyr att äga helt enkelt, de bygger grejor på sitt sätt så att säga och det är nog en hoj för de som lämar bort allt.

Jag gissar att ZX!0R här inet kommer vara så mycket annorlunda än den gammla egentligen i att äga eller greja med.

Dessutom är ju folk helt insnöade över att en6-7 gamal hoj kanske har 15hk mindre riktig effekt, som om det var ett möte, gör man en vanlig start och den med den klenare hojen får till det så är den säkert uppe i 200 före den moderna hojen, i slutändan kommer givetvis den nya ångandes, men alltså det är ju inet som att ni med 5 år gammla hojar kan gräva ner er med era hojar, trams.

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
Enligt Akrapovics bänk är ZX10R så här stark:
2011 ZX-10R:
179.3whp stock
183.7whp with exhaust

I USA har man återkallat alla ex och stoppat försäljningen för att byta kamaxel och ventilfjädringen.

PierFrancesco

Sporthojsnörd
Gick med
29 Dec 2005
Hoj
ZXR750L, R1
Personligen tycker jag kwaken ser ful ut specielt baken! Men de ska bli spännande på hojmässan att se den! kanske man får ett annat tycke i verkligheten! :tummenupp

Stod och kollade på den en bra stund på mässan i Köln. Hade samma tanke innan, den måste vara snyggare i verkligheten, men tyckte fan den var fulare. Misslyckad design måste jag säga, hade stora förväntningar när de första skisserna visades.

Don Quixote

Nordic BoTT 2010
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
Ducati 1098, BadAss-chopper & ZX636R -02
Har läst några tester i de engelska tidningarna nu, och de gör gällande att effekten antingen spöar BMWn med en hårsmån eller förlorar med lika mycket. Men det är tämligen ointressant då det för övrigt är en oerhört bra cykel. Traction controllen är bäst hittills och det är ledigt den bästa 1000cc-cykeln av de japanska och i klass med BMW. Tog några år men det verkar som Kawa fick till det till sist.

Går bra i första superbiketesterna gör dom också.

Kneedrag

Guest
När kommer det lite info på den nya uppgraderade kawamotorn? Effekt och så? När kan vänta sig bänknings-video att se fram emot?

Yngve

Life sucks, then you marry one who don`t
Gick med
13 Sep 2003
Hoj
Hayabusa 1585 Hayabusa 1471 ZX998R B-King 1507

Millejan

My ambitios weight more than my talent..
Gick med
3 Oct 2009
Hoj
Mille factory 04, R6-04 banhoj, Zx9r-00 såld
Hehe, nu har du väl allt parkerat Bigred...;) Asså viktigaste frågan just nu är väl om Kawan är STARKARE än Bmw-n... Vad tror NI?

Jag e lite Kawa-fan men jag tror faktist att BMW-n är en vinnare i detta löpet..

Fast om jag skulle handla så skulle det bli Kawan tror jag...:yoparty

tocar

Vem orkar bry sig...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Blade-08 Special Edition /helt ombyggd/ HRC-kit (1.delvis II), ny bakdel/grepp/rearsets/ quickshift, Digitalvarvräkn/växelindik/laptimer/ shiftlight(typ SBK)+Akraevolution, Dymag kolfiberfälgar. ÄR över 190 bhp.
PHETT 'N FAKK THE REST!! Nu har garth285 varit ute o gasat i bara jeans o jacka med nya uppdaterade motorn!! 201mph GPS-speed!! :yoparty

http://www.youtube.com/user/garth285#p/u/10/4fzHEjRsPcM

Edit:mad:Yngve. Ni norrbaggar fattar ju inte ens språket vi skriver här på SVERIGES STÖRSTA SPORTHOJSFORUM!! Uppdaterad motor = tunad vilket betyder trimmad. Uppgraderad = Utbytesmotor från Kawasaki med de nya kammarna, ventilfjädrarna, ventilbrickorna osv. PuNgKTt

IRONI!!

Fasen vad långsamt Tidningen BIKE i england , körde ju 201,94med BMW'n:tungan:tummenupp:D

Millejan

Gick med
3 Oct 2009
Hoj
Fan, blev lite besviken på Kawan på mässan. Tycker inte den e så snygg och kvalitetskänslan kändes inte hälften så fin som på Cbr1000rr. Eftersom jag alltid har haft ett gott öga till kawa så svider det lite i hjärtat.
Tror inte att den är vassare än Bmw-n när det gäller köpvärde..:( Men fan va hondorna inger kvalitetskänsla! Känns som om dom har dragit åt all skruvar lite extra och jag satt som en gud på den!
Fan, jag som tycker att Honda är för vanligt men och tråkig men det verkar som att det blir en honda som nästa hoj...

Kneedrag

Guest
Jag är igentligen nyfiken vad Suzuki kommer med för gsxr 1000 nästa år.

*BigRed*

Classic Rockin' Christmas Rules!!
Gick med
21 Nov 2010
Hoj
Gixxer 1K K1 Big Red Santa Edition
IRONI!!

Fasen vad långsamt Tidningen BIKE i england , körde ju 201,94med BMW'n:tungan:tummenupp:D

JAG parkerat (i ditt cykelställ då lr!?)...DEN starkaste hojen går oftast även fortast, hur tänkte du nu X4rookie? :va

Kawan på YT-klippet gick som en raket, erkänn nu Tocar!! :D
Varvstopp i 323km/h (i icke tight sittande skinnställ). Om Garth drevat om (en kugg mindre i bak) så hade den gått ännu fortare det vet både du o jag...

Millejan

Gick med
3 Oct 2009
Hoj
JAG parkerat (i ditt cykelställ då lr!?)...DEN starkaste hojen går oftast även fortast, hur tänkte du nu X4rookie? :va

Nä, asså jag tänkte i köpvärde. Inte vilken som är snabbast/starkast. Tycker inte nya Kawan är så snygg som jag ville tro och Hynderna ingav mest intryck av kvalitet. Tycker att både Bmw-n och Kawan känns lite sådär plastiga...:gnissla

Ännu mer offtopic men jag tycker 2010 kawan är snyggare än den nya...

Last edited:

Smagatusk

Guest
Uppdaterad motor = tunad vilket betyder trimmad. Uppgraderad = Utbytesmotor från Kawasaki med de nya kammarna, ventilfjädrarna, ventilbrickorna osv.

Tvärtom min vän...

Uppdaterad betyder up-to-date. Man ändrar något, alternativt förfinar något.

Uppgraderar betyder att man byter ut mot nå´t helt annat. Dvs tuning.

Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha