Dom nämner inget om hur stark någon cykel är, inga varvtider, inga data = tycke och smak
Även med massa siffror & data kommer valet oftast bero på tycke & smak
Det är ju det här som är så besvärligt.
Vi som konsumenter vill ju se vilken hoj som är "bäst" så att vi kan köpa den som är "bäst", det är ju väldigt viktigt för de flesta av oss.
En "seriös" tidning gör då en test där de hyr in en värstingtävlingsjockey som verkligen kör skiten ur hojarna och tar ut den sista gnuttan prestanda. Sen skriver den här snubben, eller flera, om hur hoj x kändes lite låg i bakänden vid gaspådrag ut ur böjen si och så på banan si och så, eller hojen C kändes lite tam vid 8000 varv i en annan böj. Sen "vinner" en viss hoj eftersom den är 0.546 hundradelar snabbare runt banan X men att troligtvis så är hojen Y snabbare om man skulle sätta på däcken "Blubb" och om testen skulle vara på banan T.
En vecka senare läser vi om hur en annan tidning hyrt en annan värstingtävlingsjockey som kör skiten ur förmodligen exakt samma hojar på en annan bana men nu vinner hojen G istället...
Min poäng med det här långa resonemanget är att ingen av dessa tester säger ett skvatt om hur jag som medelhojförare skulle kunna köra dessa hojar eller hur "snabb" jag skulle vara på en bana. De flesta av oss kör inte ens dessa hojar på en bana och så spelar det ännu mindre roll vilken man väljer.
Att köra hoj handlar om så mycket annat än någon grad gaffelvinkel, någon millimeter hjulbas eller om någon hoj har mer eller mindre effekt. Inget av detta spelar någon som helst roll för 99% av oss som sitter på det här forumet.
Tråden handlar om två saker, dels hur mycket effekt ZX10R av 2011 års modell har egentligen och dels hur osäkra vi är på att visa upp "fel" hoj vid korvmojen