Jo den som har mest började för några år sen har för mej han har ca 3-4000 mer än mej .Men sen började där en från Syrien för för ca ett år sen och han ligger på 6000 mindre än mej precis samma befattning och han har bättre erfarenhet och utbildning på pappret .Det är mest den skillnaden som jag tycker är märklig att han ligger så lågt .
Att killen från Syrien ligger en bit under dig är nog för att arbetsgivaren förväntar sig att det blir mer problem med sådan bakgrund. Samt att han säkert är sämre på att snacka för sig, bokstavligt talat. Och säkert är mer desperat att få jobbet, finns nog en hel del arbetsgivare som får kalla fötter pga bakgrund oavsett hur duktigt killen är.
Killen om ligger3-4000 över dig är svårare att förklara. Kanske behövde dom matcha ett annat bud när han sökte jobb. Kanske har han något du inte känner till, eller bara hade rätt kontakter.
Hos oss vet, vad jag känner till, ingen vad dom andra har i lön och det är kanske lika bra så. Det läckte på något sätt ut vad dom hade på grannavdelningen där den mest inkompetenta visade sig ha högst lön. Inget gott kom ur den kunskapen. Skulle inte svara på vad jag har om någon frågade mig, men det finns ju sätt att kolla upp.