Långa farbron
Yster tokfrans
också rätt kefft, att de straffar dem med utbildning hårdare än de utan utbildning..
I lagens mening gör du ju ett dubbelfel dvs du har redan visat dig olämplig för din behörighet men kör ändå.
också rätt kefft, att de straffar dem med utbildning hårdare än de utan utbildning..
Så är det framförallt bromsteknik och kurvtagningsteknik som man får hjälp att lära sig på trafikskola.
Riskbedömning och hänsyn borde vara två områden som de som kör utan kort borde vara sämre på.
Men jag håller med om att man kan lära sig allt detta utan KK, men gör man det? I slutändan handlar det ändå om att vi skall inte ge regeringsföreträdare ursäkter för att begränsa motorcyklisternas frihet...
sa han som alldrig har gått för röd gubbe
Körkortet är ju i praktiken endast en inplastad lapp med ditt foto på, som i sin tur bevisar att du teoretiskt sett (och mycket lite praktiskt) kan vissa grundläggande saker i trafiken.
Finns en hel del som inte är innehavare av denna lilla plastlapp men som i praktiken har betydligt bättre kontroll på sin MC, än de nykläckta körkortsinnehavarna (för att inte tala om de som fick lappen på köpet).
När allt kommer omkring så är det ändå sinnet hos brukaren som är avgörande. Sen är självklart teori inte att förkasta.
/J
Efter att ha läst tråden så kan jag inte låta bli att förundras över hur många som tycker att det är okej att aldrig ta kortet MEN som samtidigt tycker att de kör som en gud.
Efter att ha läst tråden så kan jag inte låta bli att förundras över hur många som tycker att det är okej att aldrig ta kortet MEN som samtidigt tycker att de kör som en gud.
OM man kör så bra så varför inte TA KORTET??
Det borde ju inte vara så svårt eller dyrt. Allt som behövs är ju ett lämp, en uppskrivining och en uppkörning sen har man kortet om man är så duktig på att köra hoj som man tror.
Många av dessa köper ju litershojar och försäkrar dessa. Så kostnaden för kortet måste ju vara en piss i mississippi.
Kan någon förklara för mig varför man inte tar kortet om man kör så bra som man säger
Jag förutsätter att de får lämpet
Problemet är att det tar tid att skaffa sig kortet. Provet i sthlm är mellan 1-2 månaders väntetid, uppkörning det dubbla. Nu har dom för övrigt flyttat provenheten från förorten till city (inga parkeringar), extra roligt med andra ord. Tänker ändå gå den långa vägen, har inte råd att åka fast utan kortet.
Jag har kört div " lek / offroad " hojar på gatan utan kort i snart 2 år nu. Åkt ifrån snuten 4 gånger, inget jag tycker om eller är stolt över men så är det.
Ska köpa literhoj om 3 månader och kommer även där köra utan kort. Hade planerat sedan länge att ta det men ett gammalt narkotikabrott hindrar mig.
Så 07 kommer köras utan kort, dock med plåtar/försäkring o allt sånt.
Chansen att man blir stannad är rätt obefintlig tror jag, o om dem nu skulle vilja ta ett snack så får man väl utnyttja hojjen som den är tänkt .
Skulle gärna ta kort, det är min dröm faktiskt. De som FÅR ta kort men ändå inte gör det förstår jag mig inte på, enbart dumt...
Problemet är att det tar tid att skaffa sig kortet. Provet i sthlm är mellan 1-2 månaders väntetid, uppkörning det dubbla. Nu har dom för övrigt flyttat provenheten från förorten till city (inga parkeringar), extra roligt med andra ord. Tänker ändå gå den långa vägen, har inte råd att åka fast utan kortet.
Man har ju hela vintern på sig att skriva teorin och sen är det ju bara att boka tid direkt när det går. Att det skulle ta 1-2 månader att ta kortet är ju bara undanflykter.
Kan man köra hoj så boka på annan ort och fixa det så att man har det när säsongen börjar
Nä tror snarare att det är så att många inte klarar av att ta kortet för de misslyckas på förarprovet
Det som skrämmer mig är att hela den här mentaliteten:
-Jag ska ha allt och skiter i andra.
verkar bre ut sig mer och mer.
Att köra utan körkort är ett typiskt sånt exempel.
Jo visst kan du skriva på vintern men du måste fortfarande vänta en evighet för att köra upp. Hur många tror du inte är skoltrötta och lata? Själv så tycker jag MC är bland det roligaste som finns och vem orkar egentligen vänta för det roliga?
Såvitt jag vet är det fortfarande inget som hindrar att man gör både teori- och körprov ungefär varsomhelst i landet, väntetiderna kan skilja rätt markant.Problemet är att det tar tid att skaffa sig kortet. Provet i sthlm är mellan 1-2 månaders väntetid, uppkörning det dubbla.
Gå och gör dom proverna länsstyrelsen ber dig om för att få lämplighetsintyget, så ska det inte va nån problem "funka för mig" PS sluta knarka är oxå ett val
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|