Husaberg-tråden

gluffis

Slowrider
Gick med
17 Dec 2004
Hoj
En orange
SGM hävdar att min är välskött ;) Nu är den snart ihopplockad med 380 kit istället :D

Om någon behöver så har jag numer en oöppnad kamkedja 66 länkars, till 650 om jag minns rätt. Råkade klippa o klistra fel i inköpslistan idag ;) Kan levereras mellan solna-örebro ungefär...

Busaberg

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Husqvarna TE300i Kawasaki KX450
SGM hävdar att min är välskött ;) Nu är den snart ihopplockad med 380 kit istället :D

Om någon behöver så har jag numer en oöppnad kamkedja 66 länkars, till 650 om jag minns rätt. Råkade klippa o klistra fel i inköpslistan idag ;) Kan levereras mellan solna-örebro ungefär...
66 länk är till 550.Varför kortar du den inte 2 länk och använder kedjan?

Danken

Ny medlem
Gick med
12 Jul 2010
Hoj
Husaberg FS570
om man skulle bli sugen att skruva på en acrakrök och acrapipa, måste man då mappa om hojen? Har fått flera olika svar på den frågan, bland annat att den skulle ställa in sig själv när helsystemet sitter på plats, vilket jag tycker verkar lite halvkonstigt, andra menar att det inte alls behövs mappas om. Någon som vet? Hojen är en Husa FS 570 2011. MVH

gluffis

Slowrider
Gick med
17 Dec 2004
Hoj
En orange
Är det här rätt eller har jag snemonterat nått ? Jag kan inte få prickarna att line'a upp perfekt när jag monterar kopplingskorgen...

Bifogat

• kamdrev.husa.jpg
    kamdrev.husa.jpg
    69.9 KB · Visningar: 109

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Är det här rätt eller har jag snemonterat nått ? Jag kan inte få prickarna att line'a upp perfekt när jag monterar kopplingskorgen...

Då sitter korgen fel. Dom är inga problem o få rätt.

gluffis

Slowrider
Gick med
17 Dec 2004
Hoj
En orange
Humm, om korgen sitter stumt mot det nedre drevet, som är låst via veven fortfarande, så borde väl det övre utan problem bli rätt ?

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Humm, om korgen sitter stumt mot det nedre drevet, som är låst via veven fortfarande, så borde väl det övre utan problem bli rätt ?

Om du tar bort korgen så kan du rotera drevet/n. Den sitter bara med en låsring så det är enkelt.

Busaberg

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Husqvarna TE300i Kawasaki KX450
Jag sitter och klurar på hur jag ska få ut lagret som sitter innanför vattenpumpen.
I reservdelslistan hänvisar de till ett vanlig lageravdragare samt en adapter, hur gör ni när ni drar ut lagret? (Del 63)

Sedan undrar jag hur man får ut de 2 st nållager som sitter på insidan av kopplingskåpan? (Del 72)

http://www.husaberg.com/fileadmin/user_upload/Partsmanual_D-E_04.pdf 13,8mb Sidan 55 enligt pdf:n

Menar du det om sitter i transkåpan så är det bara att ta en dorn och knacka ur lagret.

gluffis

Slowrider
Gick med
17 Dec 2004
Hoj
En orange
Drar ni dreven på veven o till kamkedjan med Loctite 2701 eller 243 ? Dvs, ska jag orka leta rätt på en öppen Tools och köpa en burk 2701 eller klarar jag mig med den 243 jag har ?

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring