philsson skrev:2636679Forstar inte hur du menar med motorn igang och inte igang om du inte har startat hojen?. Tycker sjalv ocksa det ar lite svart att hitta frilaget pa tjarnan dar men ett tips ar att vaxla ner alla vaxlar och lagga dit den i laget du vet den ar pa 1an. Sen funkar allt som det skall. Provvaxla givetvis innan du satter dit transmissionskapan.
Trakigt gallande vipparmsrullarna dar Hur ofta ar vipparmsbytet? mina har gatt 50h nu, har inte riktigt kikat pa om de koptes in 03ans eller om de var de gamla. Ar de de gamla sa ar det ju dags for lagerbyte dar ocksa nu.
Jag menar att friläget kan läggas i med avstängd motor men inte med motorn igång.
Är inte helt säker men har för mig att dom äldre rullarna ska bytas vid 50h och dom från -03 efter 100h. Ja tydligen slits dom fort så för att undvika ras så bör man nog inte överskrida det
RaceMe skrev:2636690Mät hur högt slavcyl lyfter locket på kopplingskorgen. Två mm bör den lyfta, om den gör det, byt stålskivor i kopplingskorgen.
Om inte, sök felet mellan slavcyl och kopplingshanden.
03ans rullar har en lite brantare fasning på ändarna, det är lätt att se skillnad.
Aha så du tror problemet är kopplingsrelaterat alltså, då ska jag kolla på det när jag kommit längre i monteringen.
japp, men angående axeldiametern så måste den ha ökat något oxå. kanske skulle gå att borra upp till rätt diameter på hålet o använda -03 rullarna till gamla vipparmarna!?
Last edited: