H3dlund
Sporthojsnörd
Kan någon delge lite info om de 3 olika sadlarna jag sett på 701or.
En styck svart?! Satt på tidiga 2017 modeller men har sett dem i butik fortfarande.
En rätt "mörk" gul-vit-blå sadel i någon gummiliknande historia. Recall på denna???! (jag har den nu)
Och en skrikig blå-gul sadel. Samma yta som den svarta. Typ stipplat gummi?! Ska tydligen vara en utbytessadel mot den nämd ovan??!?!?!
Första 701orna som kom 2016 såldes med svart sadel, dessa fick senare den färgade sadeln som du beskriver att du själv har. Den med ribborna/dekalerna. Svarta sadeln satt på de första pga problem att få fram de färgade sadlarna.
Första 701orna som såldes 2017 kom med den färgade sadeln med ribborna. Senare in på året fick de problem med leverantören igen och började slänga på svarta sadlar igen. De som fått svarta sadeln på en 2017 får den nya updaterade sadeln automatiskt.
En hel del folk har bytt gamla sadeln i inbyte mot den nya sadeln när deras dekaler har släppt. Som det verkar nu får man nya dekaler istället.
Jag tänkte köpa nya sadeln under vintern, jag har den gamla med ribborna/dekalerna. Men inget fel alls på den, dekalerna sitter kvar utan tendens till släpp efter 650 mil. Halkig som många säger den är upplever inte jag. (Åker med skinnställ) Vill ha den nya mest pga den ser jävligt fräsch ut med de lite skarpare färgerna.