Hyosung Gt650r

norpis12

Hojåkare och IT-Konsult
Gick med
1 Mar 2006
Hoj
Hyosung GT650R-07. Yamaha XJ 600 1984.
Hej finns det någon här på forumet som vet mer om eller har en Hyosung GT650R... är på väg att beställa en... det finns ju inga på lager i hela sverige...i alla fall inte någon svart som jag vill ha...
Har varit och testat en Comet GT650.. och det är ju i princip samma hoj som R modellen..
Någon som har tips och så vidare...???:va

Och jag vill inte köpa någon SV650 eller 1000...

Preben.

Medlem
Gick med
10 Feb 2007
Hoj
er-6n me abs
köp vad som helst annat än tjon tjong 650,,om du inte får den till typ halva listpriset.
tror inte det går o sälja en sån begagnad,,o så rostar skiten också
tänk om..had jag gjort,finns alternativ,nån nämde du själv

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Varför ska du byta till en sån? I synnerhet från en sån du har? :va
Det sägs ju att det ska sitta en sv650-motor i dom där, och då är ju driftsäkerheten där säkrad iaf, och reservdelarna likaså. Men visst, det är väl inget man slår några varvrekord med :rolleyes: Och som sagt är ju andrahandsvärdet något tveksamt...

Maggy

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Sep 2004
Hoj
MXR
Som vanligt på detta forum så accepteras inte olik/nytänkande.

Honda var ju ingen match för Triumph (och hela den engelska MC industrin) på 60 talet för kedjorna gick bara av!

Tänk om tänk rätt.

Hyosung ser ut som en trevlig hoj även om jag aldrig kört någon... gillar inte v-motorer från vilket land de än kommer.

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Honda var ju ingen match för Triumph (och hela den engelska MC industrin) på 60 talet för kedjorna gick bara av!
Du har helt rätt, man ska inte förakta nytänkande/nya hojar, men som du också säger, då var dom inte bra, det är dom idag. Jag har för lite (läs ingen) erfarenhet av Hyosung, men dom är också rätt nya, om 2-10 år kanske dom är på samma nivå som mainstreammärkena. Fast dit lär dom aldrig komma om ingen köper dom för vad dom är! :)

norpis12

Hojåkare och IT-Konsult
Gick med
1 Mar 2006
Hoj
Du har helt rätt, man ska inte förakta nytänkande/nya hojar, men som du också säger, då var dom inte bra, det är dom idag. Jag har för lite (läs ingen) erfarenhet av Hyosung, men dom är också rätt nya, om 2-10 år kanske dom är på samma nivå som mainstreammärkena. Fast dit lär dom aldrig komma om ingen köper dom för vad dom är! :)

Har haft lite för mycket bekymmer med gixxern... motorbyte, annat små tjafs...annars e det en trevlig hoj.... men jag vill ha något mindre...och nyare...Och hyosungen verkar vara lagom... i och för sig är SV650 oxå ett alternativ. men jag tycker GT650R hojen ser trevligare ut...

men tack för tips och synpunkter...alltid kul att höra vad andra tycker...

Det här med rost hmmm jag menar vad skulle rosta på just den hojen som inte rostar på en annan..

Maggy

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Sep 2004
Hoj
MXR

Det här med rost hmmm jag menar vad skulle rosta på just den hojen som inte rostar på en annan..

Ang rost... Suzuki är på inga som helst sätt befriad från detta problem. Att det skall vara så svårt att ytbehandla en skruvusling fattar jag inte.
Detta gäller även Yamaha och Kawasaki... Hondan jag hade en gång var rätt okej på "rostiga skruv" fronten om än ej helt befriad. Den led dock av problemet med v-motor så den gick ju bort iallafall.

Kent W

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
NORTON 650SS -68 /Honda CB750 -70/-72/ CB650SC NIGHTHAWK -83/CBR900RR-92 Suzuki GSX-R 750w/1100w-92

Du har alldeles rätt.......
Du har ingen erfarenhet av tiden när HONDA sänkte Triumph/Bsa/Norton.....
det har däremot en gammal man som jag.......:)

CB72/77 var Ljusår före Engelsmännens gamla konstruktioner när den började säljas,
men det var först när Honda släppte CB750 1969, jo.. den presenterades då,
men började säljas som 1970 års modell, som mc kollektivet fattade vad som var på gång.
Sen radade Honda upp nya modeller, med nya tekniska lösningar,
CB450..torisionsaxlar istället för ventilfjädrar, CB500, CB650, och som vi alla
vet så tar det aldrig slut...

Bara för att hojen inte "heter" Honda, Yamaha, Kawasaki, Suzuki...eller nått,
annat man "känner igen" så behöver det inte vara "skit".

Jmf. med hur tillverkarna av verktygsmaskiner gör.....
1:a generationen tillverkas i Japan, sen när man fått fram en ny generation så
flyttas tillverkningen till Taiwan, HongKong, Kina eller nått annat land där kostnaderna
för tillverkning är lägre, och på så sätt förlängs produkternas livscykel.

Detta blir vanligare och vanligare...nu tror iofs inte jag att vi kommer att få se
en Ri:a tillverkad i Kina under ett annat namn.....men vem vet...?

KentW

norpis12

Hojåkare och IT-Konsult
Gick med
1 Mar 2006
Hoj

Tack för länkarna...:tummenupp mycket intressant läsning... tror att det blir en sådan i alla fall..... om dom kan få fram en i Sverige vill säga... så vitt det ser ut just nu är dom slut i hela Vårat avlånga land..

st1gmata

Ny medlem
Gick med
22 May 2006
Hoj
Honda vtr1000 Firestorm
Jag har en comet. Är hur nöjd som helst med den faktiskt, har provkört en del andra i ungefär samma klass och hyosungen är helt klart med i matchen. Jäkla skön o köra o som nån säger så slår man ju inga hastighets rekord med den men å andra sidan så räcker det gott o väl tycker ja. Har inte haft några problem med den alls men det enda negativa är som sagt om man ska sälja den sen. Det går men du kommer förlora pengar på det, hur mycke eller lite är svårt att säga men inge vidare andra handsvärde iaf.
Helt klart bra hoj som är snyggare och beter sig bättre än SV:n som jag har provat några gånger också. Go for it, bra hoj för pengarna, dock aldrig kört R hojjen men såvitt jag vet så är det samma hoj med lite designskillnader och kåpa.

norpis12

Hojåkare och IT-Konsult
Gick med
1 Mar 2006
Hoj
Tack för alla svar... nu har jag beställt en... som det ser ut nu så är det en av 6 som kommer in till sverige den 16 Juni.. se ya all on the road,...:D :tungan

Janne VTR

En gammeljävlabattericykel
Gick med
5 Nov 2006
Hoj
R1-99
Har för mig att det är Hyosung som har gjort motorn till sv650. Kanske har fel.Skit i det, det är DU som ska vara nöjd.

Maggy

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Sep 2004
Hoj
MXR
Tack för alla svar... nu har jag beställt en... som det ser ut nu så är det en av 6 som kommer in till sverige den 16 Juni.. se ya all on the road,...:D :tungan

Grattis!
Vi vill ha massor av info och bilder av dig då du fått maskinen.
MYCKET intressant.

norpis12

Hojåkare och IT-Konsult
Gick med
1 Mar 2006
Hoj
Grattis!
Vi vill ha massor av info och bilder av dig då du fått maskinen.
MYCKET intressant.

Lovar att bilder kommer så fort jag kört hem den från handlaren...:tummenupp

Och Hyosung har gjort motorn till SV innan, men Suzuki tog tillbaka tillverkningen för ett antal år sedan.

Viggo

Medlem
Gick med
19 Aug 2004
Hoj
-
"Till denna mc så finns det att köpa till ett bolt-on avgassystem för lite häftigare ljud samt lite mer effekt. Vi har även andra tips till extrem effektökning för bara någon tusenlapp extra."

?

http://www.grenmarkracing.se/

raveper

Mc Förare
Gick med
17 Jan 2007
Hoj
Hojlös
Är det inte så att hyosung tillverkar eller har tillverkat motorcyklar åt suzuki.

Viggo

Medlem
Gick med
19 Aug 2004
Hoj
-
vad köpte du för färg norpis?

svarta med svart ram o fälgar, tror det är en av 2007 färgerna är sjukt snygg!

large1.jpg

Last edited:
Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom