Du har helt rätt, man ska inte förakta nytänkande/nya hojar, men som du också säger, då var dom inte bra, det är dom idag. Jag har för lite (läs ingen) erfarenhet av Hyosung, men dom är också rätt nya, om 2-10 år kanske dom är på samma nivå som mainstreammärkena. Fast dit lär dom aldrig komma om ingen köper dom för vad dom är!
Du har alldeles rätt.......
Du har ingen erfarenhet av tiden när HONDA sänkte Triumph/Bsa/Norton.....
det har däremot en gammal man som jag.......
CB72/77 var Ljusår före Engelsmännens gamla konstruktioner när den började säljas,
men det var först när Honda släppte CB750 1969, jo.. den presenterades då,
men började säljas som 1970 års modell, som mc kollektivet fattade vad som var på gång.
Sen radade Honda upp nya modeller, med nya tekniska lösningar,
CB450..torisionsaxlar istället för ventilfjädrar, CB500, CB650, och som vi alla
vet så tar det aldrig slut...
Bara för att hojen inte "heter" Honda, Yamaha, Kawasaki, Suzuki...eller nått,
annat man "känner igen" så behöver det inte vara "skit".
Jmf. med hur tillverkarna av verktygsmaskiner gör.....
1:a generationen tillverkas i Japan, sen när man fått fram en ny generation så
flyttas tillverkningen till Taiwan, HongKong, Kina eller nått annat land där kostnaderna
för tillverkning är lägre, och på så sätt förlängs produkternas livscykel.
Detta blir vanligare och vanligare...nu tror iofs inte jag att vi kommer att få se
en Ri:a tillverkad i Kina under ett annat namn.....men vem vet...?
KentW