Hyosung, hur gick det sen?

Ferspeedboy

Jag har problem
Gick med
27 Mar 2006
Hoj
Komar ZZR 232 1966
Haha, humor! Min hoj är från 1986 (dvs. 12 år äldre än CBR:en) och jag har kört den mot varvstoppet några gånger på 5:an (drevad för ca 340 km/h) och den är stabil och fin. Har original bromsar och har till och med kapat bort ett stag i ramen för att få plats med turbon.

Håller med :) din hoj är gammal men ack så fin :) går spikrakt :D

Min hoj är helt orginal men går spikrakt den okså till 280+, läcker tillomed lite i ena gaffeln, men inga tändenser till fjädringsbekymer, ska åtgärda med nya packboxar fram sen är den nästan som ny, fattas bara att montera turbo - höja varvtalet - montera styrdämpare o dreva om den så ska den kuna toppa minst 330km/h, finns redan bevisat för några år sen :)

Bara för att en hoj är gammal behöver den inte ha urusla bromsar eller chassi.

Som det tidigare sas, en hoj köps med kärlek, det ska man värkligen göra, jag byggde min hoj med kärlek, den är mig trogen in i döden.

Last edited:

Kriss

Ny medlem
Gick med
12 May 2008
Hoj
zx10r
Tack!! :) Jag har inte köpt någon ny hoj än. Letar efter en Suzuki Gsxr 1000 05-06 eller en ZX10R 04-06. Även en 954RR 02/03 kan vara av intresse. Vet du någon som har i fint skick med samtliga nycklar så hojta gärna till! :)

Last edited:

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Tack!! :) Jag har inte köpt någon ny hoj än. Letar efter en Suzuki Gsxr 1000 05-06 eller en ZX10R 04-06. Även en 954RR 02/03 kan vara av intresse. Vet du någon som har i fint skick med samtliga nycklar så hojta gärna till! :)
Våga nu vara annorlunda, jag vet att du vill ha en 675 Daytona och jag vet var det står en röd fin en. Till salu från och med nu! Special plice only for you my flijend.

dre23

Ny medlem
Gick med
30 May 2010
Hoj
Ducati 1198s
Du borde ta reda på mer fakta innan du startar en diskussion,,,, du borde ha sett hur du körde superbikecup på 80-talet med Katana, CBX, GPZ alltså standarhojar på bana,, du skulle förmodligen inte ha en chans med din R1:a. Jag själv hade en ZX7R 97:a för några år sedan, den gjorde 280 och gick som på räls.

Plugga på lite innan du rekommenderar nått.

Har ju faktiskt ägt en GPZ för 17 år sen :) att säga alla hojjar från den åldern är kass är kanske ta i men en cbr 600 från den åldern är. CBX och GPZ och Katana var väl nya när dom körde superbikecup på 80 talet eller? men om du sätter dom förarna på en ny hoj är jag övertygad att dom kört ifrån det dom körde på under 80 talet.
Finns ju självklart fina 80 tals hojjar oxå pedantskötta ex men finns knappt att få tag på och skulle du hitta en lågmilad klassiker i superskick så får du betala bra för den, skulle själv kunna tänka mig en RD500 i nyskick eller en RG500 bara för dom är coola titta på.

DerClown

Ny medlem
Gick med
23 Feb 2008
Hoj
Triumph Daytona 675 -08
Det var ju snällt, men jag provade att sitta på en 675 i somras och jag satt sådär.. är nästan 190 lång ju. :/

jag märkte precis samma sak på Daytona 675. Kul med tre burkar och äckligt läcker hoj, satt se sådär, knäna tog i konstigt i tanken. Jag är 186 lång/kort.
Sitter märkbart bättre på ZX6:an.

dre23

Ny medlem
Gick med
30 May 2010
Hoj
Ducati 1198s
Haha, humor! Min hoj är från 1986 (dvs. 12 år äldre än CBR:en) och jag har kört den mot varvstoppet några gånger på 5:an (drevad för ca 340 km/h) och den är stabil och fin. Har original bromsar och har till och med kapat bort ett stag i ramen för att få plats med turbon.
Din hoj ser inte så orginal ut men coolt att den är så snabb

Pam33

1.41 på Knutstorp
Gick med
6 Sep 2009
Hoj
Honda CBR Fireblade 929 -01*såld* Honda CBR 600 -97
Vad du en köper nu så måste du tala om hur det gick sen,,,,, lycka till. :hej
Ja, det blev ju en Fireblade.. står i garaget. Hoppas bara inte den blir stulen.. Jag är väldigt exalterad o typ livrädd. =)

Pam33

1.41 på Knutstorp
Gick med
6 Sep 2009
Hoj

Vaddå, blev det inget? Du messade ju igår att du köpt??

Pam33

1.41 på Knutstorp
Gick med
6 Sep 2009
Hoj
Har ju faktiskt ägt en GPZ för 17 år sen :) att säga alla hojjar från den åldern är kass är kanske ta i men en cbr 600 från den åldern är. CBX och GPZ och Katana var väl nya när dom körde superbikecup på 80 talet eller? men om du sätter dom förarna på en ny hoj är jag övertygad att dom kört ifrån det dom körde på under 80 talet.
Finns ju självklart fina 80 tals hojjar oxå pedantskötta ex men finns knappt att få tag på och skulle du hitta en lågmilad klassiker i superskick så får du betala bra för den, skulle själv kunna tänka mig en RD500 i nyskick eller en RG500 bara för dom är coola titta på.
Du kanske ska nämna att CBR -98:an var i uruselt skick pga att den stått utomhus i tre år utan att ha blivit servad på 300 mil o mestadels stått stilla. Kanske därför vissa saker satt fast o vissa höll på att lossna. Folk här tror nog att du menar att ALLA 90-tals hojar är kass... Så är det ju ändå inte.

Pam33

1.41 på Knutstorp
Gick med
6 Sep 2009
Hoj
Det sades tidigare i tråden att hoj köps med hjärtat. Om Daytona 675 påminner en om någon/något som gjort ont för hjärtat, så ska man väl exakt inte köpa en sådan?

Jag kollade också efter Hyosung åt min syster som en billig första hoj, men efter att läst och kollat omkring så kan man köpa en gammal Hornet för nästan samma pengar med en mycket säkrare teknik, så vi glömde det rätt fort.

Mycket klokt sagt. Du verkar ha hjärtat på rätta stället.

Kriss

Ny medlem
Gick med
12 May 2008
Hoj
zx10r
Jag är 188 lång, blåögd, blond och stora... nejdå.. låter nästan som kontaktannons! haha

Jag är som sagt 188 lång och knäna var nästan uppe på tanken på 675an. Det lutar just nu åt Gixxer eller ZX10R.

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Hoj
R1 2016
Otur!! Men ja, vi får ta det sen:-/

Grattis till hojen, en riktigt fin hoj, med "knullputs" som man brukar säga.
o till ett riktigt bra pris hörde jag ;D

btw, vad hände med den gamle ? bortsett från att du hamnade i diket ? när hände detta ? egen tur eller med andra ?

kör lugnt i sommar

// Henke

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom