Hyosung, hur gick det sen?

Pam33

1.41 på Knutstorp
Gick med
6 Sep 2009
Hoj
Honda CBR Fireblade 929 -01*såld* Honda CBR 600 -97
Gott, fortsätt så, låt honom fortsätta styra ditt liv :tummenupp Akta dig, han kanske äter mat också! ;)

Om du är så torsk på CBR, varför köper du då inte en sån? :va
Dom gör ju tyvärr det ett tag efteråt, i dom flesta fall.. =(
Jodå, det är på gång men en god vän tipsade om Hyosung så det blev ett litet stickspår.

himself

Tjuvjagare
Gick med
29 Sep 2008
Hoj
KTM 1290 SuperDuke R
Vad säger ni? Hittade en gammal tråd men vad hände sen?
Är den bra/dålig/ok? Hur står det till med reservdelar och vem/vilka tar emot för service etc? Verkade va en massa småstrul med el tec.
Den jag är intresserad av är naturligvis GT 650 R.

Pam

Köp inte. Finns knappt några verkstäder som tar denna hoj.

dre23

Ny medlem
Gick med
30 May 2010
Hoj
Ducati 1198s
Det var jag som tipsade Pam om hyosung har man en budget på 30.000 och köpa en helkåpshoj som som inte får kosta mer än ca 4000 kr i helförsäkring när man precis har fått mckort finns det ju tyvärr inte så mycket att välja på har två jag känner som kört ca 1500 mil på sina hyosung och dom verkar funka :) och tycker dom är betydligt trevligare än att sätta sig på cbr 600 från 98 på 3000 mil, min egna budget är 250.000:- så det blir en 1199 Panigale S tror jag :)

SnowRider

Medlem
Gick med
22 Jun 2011
Hoj
GasGas ec400 fse 2002
Jag är själv riktigt nöjd med min hyosung C 125, jag vet att dom är väldigt välbyggda och har själv inte upptäckt några fel än. Däremot har jag hört om en massa andra som skrivit att Hyosungen bara är skit, men dom har säkert inte haft särskilt mycke erfarenhet av hojen. Tänk på att Hyosung är koreanskt och inte kinesiskt.

isidor 1

Sporthojsnörd
Gick med
18 Nov 2010
Hoj
ktm690 enduro r 2011Yamaha MT09 årsmod14 Honda vtr 07såld Kawasaki er6F 09 såld defenda pro250x års mod 12 såld Suzuki 350 L ÅRS MOD 91 såld husqwarna wr360 års mod 95 såld atv hi-bird 200cc såld
Det var jag som tipsade Pam om hyosung har man en budget på 30.000 och köpa en helkåpshoj som som inte får kosta mer än ca 4000 kr i helförsäkring när man precis har fått mckort finns det ju tyvärr inte så mycket att välja på har två jag känner som kört ca 1500 mil på sina hyosung och dom verkar funka :) och tycker dom är betydligt trevligare än att sätta sig på cbr 600 från 98 på 3000 mil, min egna budget är 250.000:- så det blir en 1199 Panigale S tror jag :)

Eller en beg kawasaki er6f är säkert bättre än en hyosung. er6 är billig att försäkra

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Visst finns det en egen tävlingsklass för Hyosung?

Jag tror inte alls att dom är så dåliga, jag såg någon i tråden som tvärsäkert sa "det är skit" men har den personen ägt en?

Det är ju absolut inte top of the list, men med tanke på vad man betalar så är den säkert prisvärd.

En Harley är inte så jävla bra den heller och den kostar fem gånger så mycket.

WEST

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Apr 2006
Hoj
Honda Gold Wing 1500/6 89
Varför åker du inte hyosung själv? Och man åka hyosung så bör man var skruvarkunnig och det borde du kollat om Pam är.
Du borde varit lojal mot ditt eget val av hoj så hade allt blivit bra vettu.:)

WEST

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Apr 2006
Hoj
Honda Gold Wing 1500/6 89
Jag tror inte alls att dom är så dåliga, jag såg någon i tråden som tvärsäkert sa "det är skit" men har den personen ägt en?

Det kan mycket väl varit jag för jag har skruvat med hyosung 2006,,, Förgasarfot helt slut på både förgasarna,,, växellåda havererade gick bara att köra på 4:an eller 5:an,,,när det var fixat skrar eller nöp den,,, till råga på allt var den skitknasig att skruva med och en massa taskiga lösningar,, trasslig helt enkelt. Annars var den snygg i lacken, blå metallick.

renkött

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Apr 2011
Hoj
Honda VFR800
Precis, ska påminna om Suzuki SV650 men Hyosung har stoppat in många egna motordelar samt elsystem som gett upphov till en del egendomliga motorras och elfel på relativt nya hojar.Billig hoj brukar även ge upphov till dyra reservdelar.Hyosung byggde ju tidigare Suzuki motorcyklar på licens men bestämde sig slutligen för att ge det ett eget försök med blandad framgång.

Mer info i ämnet : http://www.soundrider.com/archive/bikes/hyosung_gt650r.htm

220kg torrvikt, dvs 237kg med bränsle. Det är väll som en uråldrig CBR 1000F med 136hk?
Stålchassi istället för alu t.ex. Hur är egentligen körupplevelsen jämfört med en gammal klassiker? (pre 92 för försäkringen)

api

Ny medlem
Gick med
24 Jul 2011
Hoj
zzr 1100,scooter 125cc(jätesnabb!!)
220kg torrvikt, dvs 237kg med bränsle. Det är väll som en uråldrig CBR 1000F med 136hk?
Stålchassi istället för alu t.ex. Hur är egentligen körupplevelsen jämfört med en gammal klassiker? (pre 92 för försäkringen)
Och du har en cbr nånting..är det bättre??

dre23

Ny medlem
Gick med
30 May 2010
Hoj
Ducati 1198s
West. Min R1 är väl helt okey men kostar mer än 4000 i försäkring betalar själv 9000 kr om året för min i helförsäkring och jag hoppas verkligen inte att min R1 2007 inte är värd mer än 30.000:) men bryr mig inte vad den är värd den skall stå i vardagsrummet när jag köper en ny hoj :) tycker man får se till vad man får för pengarna och tror inte du skruvar mer i hyosung än vad du gör i en 15 år gammal japanare. Har man pengar köper man ju självklart en ny Japanare. Se på mig skall köpa ducati fast jag vet att det är en överprisad skrothoj :)

Last edited:

renkött

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Apr 2011
Hoj
Honda VFR800
Och du har en cbr nånting..är det bättre??

Ca 200kg inkl bränsle och något mer hk. En hoj från 87 som kostade struntpengar, riktigt billig försäkring och hyffsat lättskruvad då den har begränsat med elektronik. Köpt för få lite mil bakom sig till körkortet ;).

Men är det verkligen något att ha en ny hoj mer sämre specifikation än en hoj från 87? Finns väll iofs annat att titta på också, men det är över min förståelse ;)

Edit: Och ja, jag förstår att jag är ute på djupt vatten, men jag är nyfiken ;)

Last edited:

dre23

Ny medlem
Gick med
30 May 2010
Hoj
Ducati 1198s
Jag har inte själv kört Hyosung så kan inte uttala mig, men körde en cbr från 98 och det värsta skrotet jag kört hade inte vågat gasa upp den i över 160 om den nu gick så fort. Så jag sa inte att man skulle köpa en hyosung bara att man skulle provköra en sådan, tycker ju själv att 6oo är överprisade hade ju hellre köpt en R1 eller en Gixxer 1000 för 30.000:- men har man fått körkort för någon månad sen och vill betala låg försäkring så är det nog kört.

Ziip59

Kollar så att allt går rätt till
Gick med
7 Jul 2006
Hoj
Triumph bobber -57 / Suzuki 125 cross / Yamaha Dragstar 1100/ 2x Hyosung Exceed 125cc (penis edition) Suzuki GSX1400
När det gäller Hyosung har jag bara erfarenhet av mitt vardagsfordon. Haft denna sedan April och kört till och från jobbet varje dag sedan dess (ca2,5mil om dagen). Den gör en 80-90 och jag kör i en vecka på full tank (7liter).

Allt jag gjort sedan dess (ca 400mil) är att jag bytt olja/filter samt bromsbelägg. Totalt har den nu gått ca 1500 mil och den enda fadäs som uppstått (trots att jag bränner på riktigt dåliga vägar där gaffeln ofta slår igenom) är att tändhatten hoppat av ett par gånger :lol

Så jag tycker min Hyosung senilscooter är hyvens! 85 spänn i veckan i soppa med en maskin som kostade 8 lax i inköp kan inte bli bättre.

Hyosungen.jpg

Last edited:

renkött

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Apr 2011
Hoj
Honda VFR800
Jag har inte själv kört Hyosung så kan inte uttala mig, men körde en cbr från 98 och det värsta skrotet jag kört hade inte vågat gasa upp den i över 160 om den nu gick så fort. Så jag sa inte att man skulle köpa en hyosung bara att man skulle provköra en sådan, tycker ju själv att 6oo är överprisade hade ju hellre köpt en R1 eller en Gixxer 1000 för 30.000:- men har man fått körkort för någon månad sen och vill betala låg försäkring så är det nog kört.

CBR250 då eller? För är det en 600 du inte vågar dra över 160 är det nog snarare föraren än motorcyklen som brister :p. Min gamla 87:a gör 220 mätarfart. Och Hyosung såg jag nån siffra om 230 på. Jag är fortfarande inte imponerad av en hoj som är 20år nyare.

dre23

Ny medlem
Gick med
30 May 2010
Hoj
Ducati 1198s
Att jag inte ville köra fortare med skrotet var pga av bromsar chassi ja kändes som en trimmad MT5 ungefär :) dock inte effekt mässigt då det absolut räcker till för en nybörjare

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år