Idag är jag förbannad därför att...

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Jag var också trött på dryga chefer och blev egen istället men nu är chefen ett ännu större rövhål har jag märkt :mad:

Plast

Småvild
Gick med
8 Jun 2006
Hoj
Road glide special 2020. Tenere 700 2021 R1 2000 KTM 890 Adv
Höll precis på att bli prejad av vägen i ca 110km/h.
Undrar nu om man nu såhär i efterhand kan anmäla personen ifråga? Jag har bilnummer på bilen och det var ett seriöst försök att preja av mig från vägen. Inget sånt där oj jag såg dig inte.
Jag körde skåpbil, han körde bil. Hade jag inte tvärnitat och kastat undan bilen hade det blivit seriekrock på E18.

Jag har varit med om liknande incidenter. Det enda jag i efterhand ångrar är att jag inte höll emot och lät dom köra på mig.

sportbike

mod
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Hoj
no
Jag var på en väldigt stor bilfirma idag och tittade på en ny bil.
Det första jag möttes av innanför entrén var en säljare med tom blick och ett headset till en mobil i öronen.
- Hej, jag söker....
Han tittade irriterat upp och pekade på örat.
Gick runt en stund innan jag hittade en säljare som inte var upptagen med annat än att peta sig i näsan.
Förklarade vilken bil jag var intresserad av och han lotsade mig dit.

- Jaha, här är den, sprillans nu sa han glatt.
- Inte riktigt, svarade jag, den är ju byggd 2013.
- Jaha, det kanske den är sa han, vi har ju inte hållit på med det här märket så länge.

Jag klämde och kände å den en stund, sen ville han veta vad jag ville betala för den.
- Well, sa jag, det första jag måste göra är att rostskyddsbehandla den.
- Nejdå, svarade han, dom har jättebra rostskydd.
- Dom har inget rostskydd alls, upplyste jag honom, jag jobbar med sånt här.
- Men du har ju 12 års rostskyddsgaranti, sa han.
- Den är inte värd papperet den är skriven på och det vet du säkert också, sa jag.

Han skruvade på sig och sa "du, jag måste fixa lite, du kan väl återkomma till mig när du bestämt dig", sen gick han.

Jag har redan bestämt mig, tänkte jag och åkte hem.

BlöjRäsern

Gränsfall
Gick med
19 Feb 2006
Hoj
KTM 1090 ADV-R
Jag var på en väldigt stor bilfirma idag och tittade på en ny bil.
Det första jag möttes av innanför entrén var en säljare med tom blick och ett headset till en mobil i öronen.
- Hej, jag söker....
Han tittade irriterat upp och pekade på örat.
Gick runt en stund innan jag hittade en säljare som inte var upptagen med annat än att peta sig i näsan.
Förklarade vilken bil jag var intresserad av och han lotsade mig dit.

- Jaha, här är den, sprillans nu sa han glatt.
- Inte riktigt, svarade jag, den är ju byggd 2013.
- Jaha, det kanske den är sa han, vi har ju inte hållit på med det här märket så länge.

Jag klämde och kände å den en stund, sen ville han veta vad jag ville betala för den.
- Well, sa jag, det första jag måste göra är att rostskyddsbehandla den.
- Nejdå, svarade han, dom har jättebra rostskydd.
- Dom har inget rostskydd alls, upplyste jag honom, jag jobbar med sånt här.
- Men du har ju 12 års rostskyddsgaranti, sa han.
- Den är inte värd papperet den är skriven på och det vet du säkert också, sa jag.

Han skruvade på sig och sa "du, jag måste fixa lite, du kan väl återkomma till mig när du bestämt dig", sen gick han.

Jag har redan bestämt mig, tänkte jag och åkte hem.

Det är ju att garva åt väl? Standardförfarande.

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Jadå, jag är van, alltför van.
Det som förvånar mig är att detta 80-talsbeteende fortfarande pågår i bilbranschen.
Det finns säljare som är riktigt engagerade, dock har jag inte träffat någon sådan i den här stan.

Nu är vi lite efter i provinserna, men här är det ett modernt beteende.
På åttiotalet anställdes bilhandlare som var intresserade (och därmed kunniga) av bilar.
Nufötin (senaste 15 åren) är det viktigare med "säljvana" än kunskap.

Det roliga är att en av dem som tjänar bäst är en gammal kompis som egentligen är mek och gammal tävlingsförare, med två söner som är ganska framgångsrika inom racingen.
Han lever på stadiga kunder som köper Subaru eller Suzuki av honom utan att kräva arbetsinsatser eftersom de vet att han är ärlig.
mao: Upplägget fungerar fantastiskt bra.
Men det är inte modernt.

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
.
Hur jäkla svårt kan det vara att få sin bil ren?

Sen jag flyttade till lägenhet så är vattenutkastare det jag saknar mest med huslivet. Helt plötsligt är det ett jäkla meck att tvätta bilen eller någon MC. Mekonomen självtvätt kostar 80kr och man får stressa för att få bilen hjälpligt ren innan den vill ha fler polletter så det går bort. Mitt tidigare hak för handtvätt 95kr fick stänga efter att skatteverket varit på besök. Åkte till Nilssons bilvård och möts av Mr Nilsson himself tuggandes tuggummi och pratandes i telefon utan en kund i sikte.
-Nejdu biltvätt är inte högt prioriterat om du inte vill ha en rekond för 4200kr. Du kan lämna bilen här så tvättar vi den utvändigt för 350kr. Kan inte säga när den blir klar men troligen i morgon.
Tack men Nej tack!
Svänger runt hörnet till ärlige Hassans biltvätt 99kr. Så fort jag stiger ur bilen kastar sig 4 herrar som troligen haft en relation till migrationsverket i närtid fram och börjar tvätta. 14 minuter senare är bilen riktigt vältvättad och jag 99 kr fattigare. Den enda fras Svenska killarna kan är -Vill du ha kvitto?

Tänk att skatteverket skall vara bättre än SFI på att lära folk svenska....

Plast

Småvild
Gick med
8 Jun 2006
Hoj
Hur jäkla svårt kan det vara att få sin bil ren?.

Vart bor du?
Jag var i helsingborg för några år sen. Körde runt i ytterkanterna av stan och fick syn på en skylt där det stod -biltvätt 75kr. Tvärbromsade och svängde in. Bilen vart hur ren som helst och killen tog till och med ut mattorna ur bilen och spolade av dom.

Service är något som vi svenskar är förjävla dåliga på!

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Vart bor du?
Jag var i helsingborg för några år sen. Körde runt i ytterkanterna av stan och fick syn på en skylt där det stod -biltvätt 75kr. Tvärbromsade och svängde in. Bilen vart hur ren som helst och killen tog till och med ut mattorna ur bilen och spolade av dom.

Service är något som vi svenskar är förjävla dåliga på!

Förr hade varenda mack här i trakten handtvätt och städning för småpengar.
Mackägarens barn behövde ju tjäna fickpengar.
Nu spelar de nätpoker eller poserar på internet istället.

Plast

Småvild
Gick med
8 Jun 2006
Hoj
Det var bättre förr. Och dom som säger emot är för unga för att förstå!

Ivil

In BP we trust.
Gick med
8 Dec 2005
Hoj
-
Det e så skönt med knodd. Man slipper lixsom sova på nätterna och kan pyssla med annat då. Dagen blir såååå mycket längre:crash
Man nlir förbannad.

Gick med
29 Apr 2009
Hoj
RD07A
Kom åkandes i moderat mopedtempo när jag ser ett vingbeklätt attackfä komma farande med siktet inställt på mig. Jodå pang på Och skiten fintar både jackan o tischan..!? Misshandlar mig själv på magen medan jag går in för landning, upp med jacka o t-shirt *BiZZZzzzzz* o fanstyge flyger iväg.

Helt klart ett fall för SMC, bara att införa undamanöverövningar med biodlingar riggade på bana.

20150618-141550-1.jpg

El Duderino

Och vad har vi lärt oss av det här?
Gick med
24 Mar 2014
Hoj
Superduke 990 -07
Jag är så JÄVLA förbannad!!!!

Jag och min sambo har letat efter ett större hus eftersom vi vill utöka våran familj..
Nu äntligen kom en vill ut i det område vi ville bo i.

Gubben som bodde där har gått vidare så att säga.
Priset var 595K.

Röd 1,5 plans villa på 120 kv.. Allt måste ju renoveras men det har vi tänkt på i våran budget.

Ialla fall så var vi på visning och dagen efter så ringde mäklaren upp och frågade om vi var intresserade,
det hade kommit ett bud på 630K
Då la vi ett på 750K för att skrämma bort lite folk och sen var det lugnt i nästan en vecka till idag!!

Nu har allt ballat ut och det är uppe på våran maxgräns...

Jag kan inte ens uttrycka med ord vad jag känner!
:mad::mad::mad::mad::mad:

Nyheter
Triumph Speed Triple 30 år

Tiden flyger, som man säger...

Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...