Det här med att börja jobba igen efter en längre tids sjukskrivning.
Och ha bytt jobb...
Och ha ett uppdrag.
Jag bad om en enda jävla sak för det där uppdraget, och det var att de skulle ha en färdig dator med allt nödvändigt installerat och redo för mig att bara börja jobba. Bad om det för jag vet hur det brukar vara.
Det jag får är en återanvänd dator som jag inte har adminrättigheter på. Jävligt lätt att installera allt skit man behöver för att faktiskt jobba då. Nåväl, börjar med det som funkar. Alla inställningar, rättigheter och så vidare för att jobba på distans är felaktiga. Börjar dra i det med.
Men jävlar i det, om datorn inte får tuppjuck och låser ner den krypterade disken.
Fuck this shit. Jaja, min första vecka tillbaka som sjukskrivning läggs på att få ordning på en datordjävul. Inte mitt problem, men förbannad blir man ju.
Och det andra problemet? Jooo, det nya företaget jag är anställd på har börjat tjata om att jag ska logga in på deras system och fixa tidsrapportering till konsultmäklaren. Loginuppgifterna till konsultmäkaren finns på den nya arbetsmailen. Som man måste logga in på ett VPN för att komma åt. OCh VPNet släpper inte in mig. Alls.
Och de tjatar vidare om att jag måste tidskriva. Jaja, hela jävla veckan går åt för att lösa andras problem. Fy fan vad jag hatar alla jävla IT-bolag och deras totalt jävla värdelösa ny-anställd-system.
På mitt första jobb raljerade och tjatade jag sönder alla chefer som kom inom hörhåll så att vi till slut fick ett standardsätt med datorer som var förinställda och allt bara funkade från första dagen. Så jävla svårt är det inte.
Men hur jävla svårt ska det vara att som IT-bolag ha en vettig IT?