SJP
Lattepappa
- Gick med
- 15 Apr 2007
- Hoj
- Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Till skillnad från 80-talet? 90-talet? 00-talet?
Det sade jag inte, idag dock blir det svårare & svårare.
Till skillnad från 80-talet? 90-talet? 00-talet?
Han visade en kurva som började i 20-talet. För 70-talet gäller väl lite samma sak, vägarna är bättre, sjukvården är bättre. Välfärden vetefan däremot. Å andra sidan var ju sossarna i full färd med att totalt låna sönder ekonomin för att hålla det sjunkande skeppet flytande, vi kan väl iofs börja med den grekiska modellen igen och låna för allt vad tygen håller och lite till och låtsas att vi har råd med så mycket mer än vad vi egentligen har?
Sedan tycker jag att vi har ett för högt skattetryck, och håller med om att det effektivt tar död på småföretag.
Ok, och visst är vägar och sjukvård bättre, men det är ju inte en direkt följd av att vi betalar mer. Mycket har ju blivit effektivare rent produktionsmässigt och sjukvården rent vetenskapligt.
Ett ökat kontantflöde från stat har sällan resulterat i ökad kvalitet, oavsett om pengarna lånas in eller kramas ur befolkningen.
Nej, det är väl mer tvärtom, på grund av att de nya sakerna som dyker upp i sjukvården är snordyra så går det åt mer pengar för att kunna använda dem. Men nej, att kasta pengar på sjukvården gör den inte bättre, bortom att man har en brist på resurser till att börja med. När bristen (om den finns) är löst går pengarna inte till förbättringar. Generellt sett gäller det inom vad man än tittar på.
Och staten ska bara hålla på med skit som bara absolut måste funka, även om det blir lite dyrare, för staten är så totalt jävla inkompetent att det alltid kostar mer när staten håller i något för samma utslag.
Så liten stat med så små resurser som möjligt.
Displayen på min 1.5månader gamla Sony Xperia compact sprack igår när jag grejjade med ktmen.
Telefonen låg i sidofickan på mina shorts och jag fattar fan inte hur den kan spricka av att ligga löst i en ficka.. Inte nog med det så satt det även skyddsfilm på
Touchen slutade iaf helt att fungera efter detta... Eftersom jag har semestern nu men glömt ändra alarmklockan i tlf så ringde den givetvis strax efter 06.00 i morse.. Tror ni det gick att stänga av skiten? Näe det gick fan inte, så efter 5min med att försöka stänga av mobilen så blev jag förbannad och slängde den så hårt jag kunde i betonggolvet i källaren.
Telefonen sprack lite överallt men den blev tyst iaf... I 10 minuter sen började skiten ringa igen
Ner i källaren igen, nu ännu argare Slängde telefon i golvet 2-3 gånger och inget hände.. Alarmet tjöt fortfarande på högsta volym. Fann en städhink och fyllde med vatten öppnade upp alla vattentätaluckor på mobilen + att halva glaset på displayen glipade flera millimeter. Slängde ner mobilen i vattenhinken och tänkte NU JÄVLAR SKA DU FÅ TROR du skiten slutade att ringa?! Nej den fortsatte att ringa så efter 1 minut slängde jag igen källardörren och gick la mig igen... Jag vet inte, men den kanske ligger där nere och ringer fortfarande jag har inte varit nere och kollat än
Såhär i efterhand så skulle jag nog bara ha gått ner i källaren och lagt mobilen där och låtit den ringa tills batteriet tog slut... Men så tänkte jag tydligen inte 06:15 i morse
Displayen på min 1.5månader gamla Sony Xperia compact sprack igår när jag grejjade med ktmen.
Telefonen låg i sidofickan på mina shorts och jag fattar fan inte hur den kan spricka av att ligga löst i en ficka.. Inte nog med det så satt det även skyddsfilm på
Touchen slutade iaf helt att fungera efter detta... Eftersom jag har semestern nu men glömt ändra alarmklockan i tlf så ringde den givetvis strax efter 06.00 i morse.. Tror ni det gick att stänga av skiten? Näe det gick fan inte, så efter 5min med att försöka stänga av mobilen så blev jag förbannad och slängde den så hårt jag kunde i betonggolvet i källaren.
Telefonen sprack lite överallt men den blev tyst iaf... I 10 minuter sen började skiten ringa igen
Ner i källaren igen, nu ännu argare Slängde telefon i golvet 2-3 gånger och inget hände.. Alarmet tjöt fortfarande på högsta volym. Fann en städhink och fyllde med vatten öppnade upp alla vattentätaluckor på mobilen + att halva glaset på displayen glipade flera millimeter. Slängde ner mobilen i vattenhinken och tänkte NU JÄVLAR SKA DU FÅ TROR du skiten slutade att ringa?! Nej den fortsatte att ringa så efter 1 minut slängde jag igen källardörren och gick la mig igen... Jag vet inte, men den kanske ligger där nere och ringer fortfarande jag har inte varit nere och kollat än
Såhär i efterhand så skulle jag nog bara ha gått ner i källaren och lagt mobilen där och låtit den ringa tills batteriet tog slut... Men så tänkte jag tydligen inte 06:15 i morse
Har du drulleförsäkring?
Sen om man gör något som omanligt som att läsa instruktionsboken så hade du sett att det sitter en liten röd knapp bak nån lucka!!!!
Men Sony har problem med självsprickande displayer, råkade ut för det på min Z:a.
Haha, jo det har jag väl på hemförsäkringen men självrisken är väl 2000kr så jag köper nog bara en ny. Lite pinsamt också om jag skulle behöva skicka in tlf eller om dom frågar vad som hänt.
- Näe jag kunde inte stänga av alarmet... Såå jag kasta den i golvet och sedan dränkte jag den...
Instruktionsboken
Ser nu att det sitter en röd liten knapp bakom luckan till SIM kortet
Haha, jo det har jag väl på hemförsäkringen men självrisken är väl 2000kr så jag köper nog bara en ny. Lite pinsamt också om jag skulle behöva skicka in tlf eller om dom frågar vad som hänt.
- Näe jag kunde inte stänga av alarmet... Såå jag kasta den i golvet och sedan dränkte jag den...
Instruktionsboken
Ser nu att det sitter en röd liten knapp bakom luckan till SIM kortet
Du kunde ju stängt av telefonen
Svårt att stänga av när man inte får upp knapplåset
Den röda knappen som "oops164" tipsade om stänger dock av mobilen. Men har man aldrig läst instruktionsboken så är det inte så lätt att veta om den knappen
Men sen så ringer ju alarmet även fast telefonen är avstängd... Jag har ju tre larm med 5 minuters mellanrum... :morgontrött
Va fan alltså... Finns det inget ärligt folk kvar i det här jävla landet? Vad man än gör blir man blåst på ett eller annat sätt... suck.
Triumph Speed Triple 30 år
Tiden flyger, som man säger... |
|
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|