Idag är jag förbannad därför att...

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Han visade en kurva som började i 20-talet. För 70-talet gäller väl lite samma sak, vägarna är bättre, sjukvården är bättre. Välfärden vetefan däremot. Å andra sidan var ju sossarna i full färd med att totalt låna sönder ekonomin för att hålla det sjunkande skeppet flytande, vi kan väl iofs börja med den grekiska modellen igen och låna för allt vad tygen håller och lite till och låtsas att vi har råd med så mycket mer än vad vi egentligen har?

Sedan tycker jag att vi har ett för högt skattetryck, och håller med om att det effektivt tar död på småföretag.

Ok, och visst är vägar och sjukvård bättre, men det är ju inte en direkt följd av att vi betalar mer. Mycket har ju blivit effektivare rent produktionsmässigt och sjukvården rent vetenskapligt.

Ett ökat kontantflöde från stat har sällan resulterat i ökad kvalitet, oavsett om pengarna lånas in eller kramas ur befolkningen.:mad:

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Ok, och visst är vägar och sjukvård bättre, men det är ju inte en direkt följd av att vi betalar mer. Mycket har ju blivit effektivare rent produktionsmässigt och sjukvården rent vetenskapligt.

Ett ökat kontantflöde från stat har sällan resulterat i ökad kvalitet, oavsett om pengarna lånas in eller kramas ur befolkningen.:mad:

Nej, det är väl mer tvärtom, på grund av att de nya sakerna som dyker upp i sjukvården är snordyra så går det åt mer pengar för att kunna använda dem. Men nej, att kasta pengar på sjukvården gör den inte bättre, bortom att man har en brist på resurser till att börja med. När bristen (om den finns) är löst går pengarna inte till förbättringar. Generellt sett gäller det inom vad man än tittar på.
Och staten ska bara hålla på med skit som bara absolut måste funka, även om det blir lite dyrare, för staten är så totalt jävla inkompetent att det alltid kostar mer när staten håller i något för samma utslag.
Så liten stat med så små resurser som möjligt. :) :tummenupp

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Nej, det är väl mer tvärtom, på grund av att de nya sakerna som dyker upp i sjukvården är snordyra så går det åt mer pengar för att kunna använda dem. Men nej, att kasta pengar på sjukvården gör den inte bättre, bortom att man har en brist på resurser till att börja med. När bristen (om den finns) är löst går pengarna inte till förbättringar. Generellt sett gäller det inom vad man än tittar på.
Och staten ska bara hålla på med skit som bara absolut måste funka, även om det blir lite dyrare, för staten är så totalt jävla inkompetent att det alltid kostar mer när staten håller i något för samma utslag.
Så liten stat med så små resurser som möjligt. :) :tummenupp

En stat måste hållas på halster om det skall fungera hjälpligt...

Men visst är utrustning dyrt inom sjukvården, men så jäkla dyrt är det inte i det stora hela.

Kawa_Mannen

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Sep 2006
Hoj
KTM 1190 Adventure R -13
Displayen på min 1.5månader gamla Sony Xperia compact sprack igår när jag grejjade med ktmen.
Telefonen låg i sidofickan på mina shorts och jag fattar fan inte hur den kan spricka av att ligga löst i en ficka.. Inte nog med det så satt det även skyddsfilm på :va

Touchen slutade iaf helt att fungera efter detta... Eftersom jag har semestern nu men glömt ändra alarmklockan i tlf så ringde den givetvis strax efter 06.00 i morse.. Tror ni det gick att stänga av skiten? :mad: Näe det gick fan inte, så efter 5min med att försöka stänga av mobilen så blev jag förbannad och slängde den så hårt jag kunde i betonggolvet i källaren.

Telefonen sprack lite överallt men den blev tyst iaf... I 10 minuter sen började skiten ringa igen :va:mad:
Ner i källaren igen, nu ännu argare :mad: Slängde telefon i golvet 2-3 gånger och inget hände.. Alarmet tjöt fortfarande på högsta volym. Fann en städhink och fyllde med vatten öppnade upp alla vattentätaluckor på mobilen + att halva glaset på displayen glipade flera millimeter. Slängde ner mobilen i vattenhinken och tänkte NU JÄVLAR SKA DU FÅ :mad: TROR du skiten slutade att ringa?! Nej den fortsatte att ringa så efter 1 minut slängde jag igen källardörren och gick la mig igen... Jag vet inte, men den kanske ligger där nere och ringer fortfarande jag har inte varit nere och kollat än :3freak

Såhär i efterhand så skulle jag nog bara ha gått ner i källaren och lagt mobilen där och låtit den ringa tills batteriet tog slut... Men så tänkte jag tydligen inte 06:15 i morse :6surkart :kulspruta

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Displayen på min 1.5månader gamla Sony Xperia compact sprack igår när jag grejjade med ktmen.
Telefonen låg i sidofickan på mina shorts och jag fattar fan inte hur den kan spricka av att ligga löst i en ficka.. Inte nog med det så satt det även skyddsfilm på :va

Touchen slutade iaf helt att fungera efter detta... Eftersom jag har semestern nu men glömt ändra alarmklockan i tlf så ringde den givetvis strax efter 06.00 i morse.. Tror ni det gick att stänga av skiten? :mad: Näe det gick fan inte, så efter 5min med att försöka stänga av mobilen så blev jag förbannad och slängde den så hårt jag kunde i betonggolvet i källaren.

Telefonen sprack lite överallt men den blev tyst iaf... I 10 minuter sen började skiten ringa igen :va:mad:
Ner i källaren igen, nu ännu argare :mad: Slängde telefon i golvet 2-3 gånger och inget hände.. Alarmet tjöt fortfarande på högsta volym. Fann en städhink och fyllde med vatten öppnade upp alla vattentätaluckor på mobilen + att halva glaset på displayen glipade flera millimeter. Slängde ner mobilen i vattenhinken och tänkte NU JÄVLAR SKA DU FÅ :mad: TROR du skiten slutade att ringa?! Nej den fortsatte att ringa så efter 1 minut slängde jag igen källardörren och gick la mig igen... Jag vet inte, men den kanske ligger där nere och ringer fortfarande jag har inte varit nere och kollat än :3freak

Såhär i efterhand så skulle jag nog bara ha gått ner i källaren och lagt mobilen där och låtit den ringa tills batteriet tog slut... Men så tänkte jag tydligen inte 06:15 i morse :6surkart :kulspruta

Har du drulleförsäkring? :rofl :lol

oops164

Smed
Gick med
13 Aug 2003
Hoj
Tösernas leksaker,

Sen om man gör något som omanligt som att läsa instruktionsboken så hade du sett att det sitter en liten röd knapp bak nån lucka!!!!

Men Sony har problem med självsprickande displayer, råkade ut för det på min Z:a.

Zinik

Kaizen
Gick med
29 Apr 2009
Hoj
GSX-R med tankväska K6 & ZX12-R 2002
Förbannade jävla regnande :( Dock slipper vi vattna alla ny planterade blommor buskar osv.. Och vart fan finns snigeldödarmaskinen?

Kawa_Mannen

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Sep 2006
Hoj
KTM 1190 Adventure R -13
Har du drulleförsäkring? :rofl :lol

Haha, jo det har jag väl på hemförsäkringen men självrisken är väl 2000kr så jag köper nog bara en ny. Lite pinsamt också om jag skulle behöva skicka in tlf eller om dom frågar vad som hänt.

- Näe jag kunde inte stänga av alarmet... Såå jag kasta den i golvet och sedan dränkte jag den... :3freak

Sen om man gör något som omanligt som att läsa instruktionsboken så hade du sett att det sitter en liten röd knapp bak nån lucka!!!!

Men Sony har problem med självsprickande displayer, råkade ut för det på min Z:a.

Instruktionsboken :va:va
Ser nu att det sitter en röd liten knapp bakom luckan till SIM kortet :gnissla :glömdet

Nikel

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Nintale 600. WR250 Moddlaren Edition. TDR250
Haha, jo det har jag väl på hemförsäkringen men självrisken är väl 2000kr så jag köper nog bara en ny. Lite pinsamt också om jag skulle behöva skicka in tlf eller om dom frågar vad som hänt.

- Näe jag kunde inte stänga av alarmet... Såå jag kasta den i golvet och sedan dränkte jag den... :3freak

Ser nu att det sitter en röd liten knapp bakom luckan till SIM kortet :gnissla :glömdet

Du kunde ju stängt av telefonen :glömdet

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09

Hunden lekte med den? :hihi

Polizei

Nulli Secundus
Gick med
16 Jul 2010
Hoj
ktm 1290 advr 2020 ktm 1290 superduke
Folk som begår försäkringsbedrägeri, dvs låter andra betala för sin egen dumhet.

Kawa_Mannen

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Sep 2006
Hoj
KTM 1190 Adventure R -13
Du kunde ju stängt av telefonen :glömdet

Svårt att stänga av när man inte får upp knapplåset :tungan
Den röda knappen som "oops164" tipsade om stänger dock av mobilen. Men har man aldrig läst instruktionsboken så är det inte så lätt att veta om den knappen :gnissla

Men sen så ringer ju alarmet även fast telefonen är avstängd... Jag har ju tre larm med 5 minuters mellanrum... :morgontrött

oops164

Smed
Gick med
13 Aug 2003
Hoj
Tösernas leksaker,
Svårt att stänga av när man inte får upp knapplåset :tungan
Den röda knappen som "oops164" tipsade om stänger dock av mobilen. Men har man aldrig läst instruktionsboken så är det inte så lätt att veta om den knappen :gnissla

Men sen så ringer ju alarmet även fast telefonen är avstängd... Jag har ju tre larm med 5 minuters mellanrum... :morgontrött

Min gick inte larmet igång på efter att jag stängt den med den röda knappen.

Gamepad

No comments
Gick med
10 May 2005
Hoj
Vakum
Köpte Windows 7 Ultimate (obruten förpackning) av en person på Blocket för några år sedan.
Jag prutade ner priset från 1400 till 500 kronor innan jag slog till.
Vi träffades och gjorde upp affären.

Idag gjorde jag en nyinstallation med de jag hade köpt.
Försökte registrera licensen hos Microsoft, Licensen blockerad :mad:
Undrar om det var stöldgods, skall ringa Microsoft på Måndag.

Last edited:

Pricken

Sporthojsnörd
Gick med
4 Aug 2012
Hoj
Honda VFR800FA -12, Honda Hornet 600 -08
Va fan alltså... Finns det inget ärligt folk kvar i det här jävla landet? Vad man än gör blir man blåst på ett eller annat sätt... suck.

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Va fan alltså... Finns det inget ärligt folk kvar i det här jävla landet? Vad man än gör blir man blåst på ett eller annat sätt... suck.

Antagligen inte. Varför skulle det göra det? Vad fan får man för att vara ärlig? Har du märkt vilket bemötande man får som "ärlig" mäniska?

Nyheter
Triumph Speed Triple 30 år

Tiden flyger, som man säger...

Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha