Idag är jag förbannad därför att...

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Eller vi som aldrig vet om vi slutar 16 eller 22. Har man jobbat 14h dagen innan är man inte alltid så pepp :gnissla

"Bara jag inte jobbar" har jag också använt. När jag haft ett jobb... Fast dagen efter är ju skit samma, då har man ju hunnit sova emellan. :tungan

Dock kan man ju undra vad man riktigt har för arbetsgivare om man rutinmässigt inte vet sånär på 6 timmar hur mycket man jobbar om dagarna? :va

Zinik

Kaizen
Gick med
29 Apr 2009
Hoj
GSX-R med tankväska K6 & ZX12-R 2002
För att ena hunden väcker en mitt i natten och antagligen ville skita.. Hoppas hon inte bara var ute och skällde.. Pucko

Mordecaien

Can do!
Gick med
22 May 2006
Hoj
Knappt
Dock kan man ju undra vad man riktigt har för arbetsgivare om man rutinmässigt inte vet sånär på 6 timmar hur mycket man jobbar om dagarna? :va

Inte lätt i isoleringsbranchen. Rätt som det är så visar det sig att A inte är färdigt så då får man åka till B istället som kan ligga 20mil bort och ta 7h att genomföra.

Oftast vet man på ett ungefär när man slutar en vecka framåt, men det finns inga garantier. När man minst anar visar sig ett objekt vara riktigt pissigt, man får maskinstrul och helt plötsligt har 4h blivit 6h.

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Inte lätt i isoleringsbranchen. Rätt som det är så visar det sig att A inte är färdigt så då får man åka till B istället som kan ligga 20mil bort och ta 7h att genomföra.

Oftast vet man på ett ungefär när man slutar en vecka framåt, men det finns inga garantier. När man minst anar visar sig ett objekt vara riktigt pissigt, man får maskinstrul och helt plötsligt har 4h blivit 6h.

Vad isolerar man för något i isoleringsbranschen?

Biker66

Rörramsfetischist med kubikångest
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
. . . . . . . . . . . . . . . . Moto Martin GSX 1500. . 183bhp Suzuki GSX750 -98 . . . . . 80bhp Yamaha SR500 -80 . . . . . 27bhp
Enåenhalv veckas semester i norrland och när jag kommer tillbaka är hojen i samma halvfärdiga skick som när jag for, vafaan... ??

Zinik

Kaizen
Gick med
29 Apr 2009
Hoj
Att mitt M5 interact bakdäck känns på gränsen till olagligt efter 150 mil och ja har fan inte ens burnat:va

Gick med
3 Apr 2011
Hoj
Skrot
Har fått en repa i lacken mellan sadel och passagerarsadel som går ~5cm horisontellt och själv lyfter jag alltid benet över passagerarsadeln.

= Någon idiot har repat den när denne har provsatt utan att fråga :mad: :mad: :mad:

Ducati-Streetfighter-Carbon-Fiber-Passenger-Seat-Cowl-96998209B-ALT001.jpg

Edit: Har ingen före-bild, men som tur är försvann det nästan med klarlackspenna (ligger en t-shirt över sadeln).

fr_173.jpg

Last edited:

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Hur i helvete kan man knivmörda en sjuårig liten tjej?
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article21170765.ab

Tydligen andra flickmordet på två veckor. Veckan innan ska en nioårig flicka mördats i grannorten 1 mil därifrån (kan väl bara vara Kungsängen, men jag har inte läst om nåt eller hört nåt).
Man undrar ju hur de kände varandra och vad som låg bakom. Känns inte som att det ska vara flickans pappa. Tragiskt och sjukt.
Min gissning, om man nu ska ha en är att det är pojkvän till mamman och det är nåt slags straff mot mamman. Eftersom han själv var skadad kan man ju gissa att han även försökt ta sitt eget liv då flickan troligen inte haft mycket att sätta emot en 35-årig man. :mad:

Plast

Småvild
Gick med
8 Jun 2006
Hoj
Road glide special 2020. KTM 890 Adv
Tydligen andra flickmordet på två veckor. Veckan innan ska en nioårig flicka mördats i grannorten 1 mil därifrån (kan väl bara vara Kungsängen, men jag har inte läst om nåt eller hört nåt).
Man undrar ju hur de kände varandra och vad som låg bakom. Känns inte som att det ska vara flickans pappa. Tragiskt och sjukt.
Min gissning, om man nu ska ha en är att det är pojkvän till mamman och det är nåt slags straff mot mamman. Eftersom han själv var skadad kan man ju gissa att han även försökt ta sitt eget liv då flickan troligen inte haft mycket att sätta emot en 35-årig man. :mad:

Brott mot barn av denna typ finns det bara ett värdigt straff som kan utdelas. DÖDEN!

Zinik

Kaizen
Gick med
29 Apr 2009
Hoj
Nu börjar vädret och de tråkiga nyheterna bli lite väl mycket. Granater där, barnmord där, is krig, Grekland.. Fan

sportbike

mod
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Hoj
no
Nu börjar vädret och de tråkiga nyheterna bli lite väl mycket. Granater där, barnmord där, is krig, Grekland.. Fan
Det är en tung värld vi lever i, nån blir lack för en repa, en annan skjuter vilt omkring sig, where the fuck is the world på väg liksom?

Nyheter
ExploreBike: Baltikum

Baltikum är en fantastisk d...

Lego Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

Transportstyrelsen höjer avgifter från nyår

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!