Idag är jag förbannad därför att...

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Jag är så JÄVLA förbannad!!!!

Jag och min sambo har letat efter ett större hus eftersom vi vill utöka våran familj..
Nu äntligen kom en vill ut i det område vi ville bo i.

Gubben som bodde där har gått vidare så att säga.
Priset var 595K.

Röd 1,5 plans villa på 120 kv.. Allt måste ju renoveras men det har vi tänkt på i våran budget.

Ialla fall så var vi på visning och dagen efter så ringde mäklaren upp och frågade om vi var intresserade,
det hade kommit ett bud på 630K
Då la vi ett på 750K för att skrämma bort lite folk och sen var det lugnt i nästan en vecka till idag!!

Nu har allt ballat ut och det är uppe på våran maxgräns...

Jag kan inte ens uttrycka med ord vad jag känner!
:mad::mad::mad::mad::mad:

Mäklarens kompisar kanske skambudar upp priset...

Plast

Småvild
Gick med
8 Jun 2006
Hoj
Road glide special 2020. Tenere 700 2021 R1 2000 KTM 890 Adv
Jag är så JÄVLA förbannad!!!!

Jag och min sambo har letat efter ett större hus eftersom vi vill utöka våran familj..
Nu äntligen kom en vill ut i det område vi ville bo i.

Gubben som bodde där har gått vidare så att säga.
Priset var 595K.

Röd 1,5 plans villa på 120 kv.. Allt måste ju renoveras men det har vi tänkt på i våran budget.

Ialla fall så var vi på visning och dagen efter så ringde mäklaren upp och frågade om vi var intresserade,
det hade kommit ett bud på 630K
Då la vi ett på 750K för att skrämma bort lite folk och sen var det lugnt i nästan en vecka till idag!!

Nu har allt ballat ut och det är uppe på våran maxgräns...

Jag kan inte ens uttrycka med ord vad jag känner!
:mad::mad::mad::mad::mad:

Ska man köpa hus och komma undan för rimliga pengar så bör man inte fästa sig vid ett enda hus. Gör man det är det ju bara betala och se glad ut.

crossniklas

Scooterbög
Gick med
27 Feb 2005
Hoj
SR172
Stöld ur mitt lägenhetsförråd igen...

För ett halvår sedan nallades en jerkbaitrulle (spöt lämnade de kvar). Nu var det dags igen. Vem i helvete snor ett par begagnade vandringskängor!?

Ska till Grövelsjön och traska på fredag, känns jättekul att stressköpa ett nytt par. Förutom att det kostar pengar så är det inte särskilt bekvämt med spritt nya kängor på en fjällvandring.

Fiskerullen förstår jag att någon skulle tänka sig stjäla. Men jag trodde att jag kunde ha mina kängor kvar.

:mad:

Nikel

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Nintale 600. WR250 Moddlaren Edition. TDR250
Stöld ur mitt lägenhetsförråd igen...

För ett halvår sedan nallades en jerkbaitrulle (spöt lämnade de kvar). Nu var det dags igen. Vem i helvete snor ett par begagnade vandringskängor!?

Ska till Grövelsjön och traska på fredag, känns jättekul att stressköpa ett nytt par. Förutom att det kostar pengar så är det inte särskilt bekvämt med spritt nya kängor på en fjällvandring.

Fiskerullen förstår jag att någon skulle tänka sig stjäla. Men jag trodde att jag kunde ha mina kängor kvar.

:mad:
Pundare stjäl allt som går att sälja så du kan inte ha något av minsta värde i ett förråd.

Får dom 10 kr så är det värt det för då är dom lite närmare nästa gram.

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Pundare stjäl allt som går att sälja så du kan inte ha något av minsta värde i ett förråd.

Får dom 10 kr så är det värt det för då är dom lite närmare nästa gram.

Men borde de då inte länsa slätt?
Att bara nypa ett par gamla stövlar känns ju bara puckat.

Edit: Det var väl ingen som sade att vi snackade om intelligenta individer här förstås...

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Jobbsökandet blir jag bitter på idag.

Annons med endast ett telefonnummer som kontakt information och "kontakta snarast möjligt" under det.

Ringer upp, "Tjena! Jag heter ***** *****, jag behöver ett jobb, och ser att ni söker folk?"
Helt jäkla tyst i luren, inte en fråga, inte ett svar, eller ens ett ok eller nått?
Vad fan säger man då? :va Hur kommer man vidare från det? :va Har de glömt bort att de söker folk? :confused:

Det konstiga är att det är LÅNGT ifrån första gången detta hänt. :gnissla

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Jobbsökandet blir jag bitter på idag.

Annons med endast ett telefonnummer som kontakt information och "kontakta snarast möjligt" under det.

Ringer upp, "Tjena! Jag heter ***** *****, jag behöver ett jobb, och ser att ni söker folk?"
Helt jäkla tyst i luren, inte en fråga, inte ett svar, eller ens ett ok eller nått?
Vad fan säger man då? :va Hur kommer man vidare från det? :va Har de glömt bort att de söker folk? :confused:

Det konstiga är att det är LÅNGT ifrån första gången detta hänt. :gnissla

Säg Hallå är det någon där?

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Då lär du inte få jobbet...

Näe, det är ju det, sådana alternativ hittar jag hur många om helst.
Dock misstänker jag att jag mycket väl kan ha rätt... :näsblod

Dock så är det en allvarlig fråga, vad fan gör man när snubben som är kontaktperson tydligt inte är det minsta intresserad av att handha detta? :va

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Näe, det är ju det, sådana alternativ hittar jag hur många om helst.
Dock misstänker jag att jag mycket väl kan ha rätt... :näsblod

Dock så är det en allvarlig fråga, vad fan gör man när snubben som är kontaktperson tydligt inte är det minsta intresserad av att handha detta? :va

Mitt svar var allvarligt och visar hen fortfarande ointresse så är det väl bara att vara ärlig och fråga varför de lägger ut en annons om de inte är intresserade av att folk ringer på den.

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Hur jäkla svårt kan det vara att få sin bil ren?

Sen jag flyttade till lägenhet så är vattenutkastare det jag saknar mest med huslivet. Helt plötsligt är det ett jäkla meck att tvätta bilen eller någon MC. Mekonomen självtvätt kostar 80kr och man får stressa för att få bilen hjälpligt ren innan den vill ha fler polletter så det går bort. Mitt tidigare hak för handtvätt 95kr fick stänga efter att skatteverket varit på besök. Åkte till Nilssons bilvård och möts av Mr Nilsson himself tuggandes tuggummi och pratandes i telefon utan en kund i sikte.
-Nejdu biltvätt är inte högt prioriterat om du inte vill ha en rekond för 4200kr. Du kan lämna bilen här så tvättar vi den utvändigt för 350kr. Kan inte säga när den blir klar men troligen i morgon.
Tack men Nej tack!
Svänger runt hörnet till ärlige Hassans biltvätt 99kr. Så fort jag stiger ur bilen kastar sig 4 herrar som troligen haft en relation till migrationsverket i närtid fram och börjar tvätta. 14 minuter senare är bilen riktigt vältvättad och jag 99 kr fattigare. Den enda fras Svenska killarna kan är -Vill du ha kvitto?

Tänk att skatteverket skall vara bättre än SFI på att lära folk svenska....

Jag har bestämt mig för att sluta tvätta bilen själv då jag upptäckte att den ganska nyöppnade firman på andra sidan ån från mitt hus tvättar bilen in- och utvändigt för 250:-. Lämnade in bilen dagen innan vi drog på husvagnssemester förra veckan för att åka i en ren bil, har bokat full rekond av bilen till dagen efter hemkomst. Två småbarn i bilen en vecka, samt en sambo av honkön= en handgranat hade ställt till det mindre i bilen...
Full rekond kostar dessutom bara 1400:- och då är det polering, vaxning, motortvätt, invändigt osv. Allt på faktura så inget fiffel med svarta pengar. Eller ja, jag vet ju inte vad de redovisar för skatteverket men så länge de gör ett bra jobb med min bil så lägger jag mig inte i deras skatteplanering :glömdet

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Men varför betalade han om han inte fått bilen? :va

Precis, pengar överförs när papper skrivs i min värld, och då tar man även nycklarna och tar hand om bilen. :)

Fast, å andra sidan, varför ska det behöva vara så? Hur jäkla svårt ska det vara att bete sig och vara lite förbannat ärlig? :va Död åt äckliga tattare! :zpy

Nyheter
Triumph Speed Triple 30 år

Tiden flyger, som man säger...

Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha