Idag är jag förbannad därför att...

MickeZX7R

Posör
Gick med
2 Jun 2015
Hoj
Speed Triple 1050 RS, 700 CL-X Sport, 500W Bafang
Hände en incident på just slingerbulten i förrgår där en ur ett cykelgäng slog sönder vindrutan på någons bil. Hon ville bara köra om och uppmärksamma dem om det men en lackade ur rejält.

- Vilken onormal reaktion på en sådan bagatell :pangihuve
Vågar man gissa på att det antingen var tuffa tonåringar och/eller ett gäng från ett icke skidåkande land?

Str3 R

Guest
- Vilken onormal reaktion på en sådan bagatell :pangihuve
Vågar man gissa på att det antingen var tuffa tonåringar och/eller ett gäng från ett icke skidåkande land?

Det var cykelhuliganer i bred klunga som inte släppte förbi. Fanns en efterlysning på Ansiktsboken men den är borttagen nu (tyvärr). Men hon fick tag i klubben och gjorde även en anmälan. Hoppas de betalar hennes vindruta. Hon är själv mc-förare och ville bara förbi smidigt.

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Tonårsdröm motorcyckeln har dykt upp med lågt miltal till salu i Vanda. :gnissla

Hur ska det nu gå vägen att inte skuldsätta sig? :3freak

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Hände en incident på just slingerbulten i förrgår där en ur ett cykelgäng slog sönder vindrutan på någons bil. Hon ville bara köra om och uppmärksamma dem om det men en lackade ur rejält.

Som oskyddad trafikant är saknar man nog självbevarelsedrift totalt ifall man vågar sig på att påbörja ett road rage mot tyngre fordon.

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86

Cyklister är kul. Körde förbi en ute på vägen häromdagen. Sida vid sida med den vägen går en jättefin liten cykelväg, väl separerad från resten av vägen med både dike och räcke. En liten fristad för cyklister som samtidigt förhindrar att de kommer ivägen för bilisterna. Då blev jag en smula konfunderad... Varför cyklade inte cyklisten på cykelvägen, varför envisades han med att ligga ute på stora vägen bland bilar och annat?? :va Vad är logiken bakom det?? :va :dummer

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Trött på livet?

STR3 R | Nina :)

Det får de vara om de känner för det, bara de ger fan i att vara i vägen för mig :D :gnissla Finns det cykelbana tycker jag gott att de kan hålla sig till den, oavsett livsglädje eller avsaknad därav ;)

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Hoj
Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition & Suzuki CS125 -83
Det får de vara om de känner för det, bara de ger fan i att vara i vägen för mig :D :gnissla Finns det cykelbana tycker jag gott att de kan hålla sig till den, oavsett livsglädje eller avsaknad därav ;)

Hänger en del på ett cykelforum och en vanlig förklaring brukar vara att cykelbanan har sämre beläggning, är mer sliten eller dåligt sopad.
Därför måste man tydligen ligga tre stycken i bredd på bilvägen. Såklart. :dummer

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Cyklister är kul. Körde förbi en ute på vägen häromdagen. Sida vid sida med den vägen går en jättefin liten cykelväg, väl separerad från resten av vägen med både dike och räcke. En liten fristad för cyklister som samtidigt förhindrar att de kommer ivägen för bilisterna. Då blev jag en smula konfunderad... Varför cyklade inte cyklisten på cykelvägen, varför envisades han med att ligga ute på stora vägen bland bilar och annat?? :va Vad är logiken bakom det?? :va :dummer

Han vill ju bli skitarg på alla som inte håller ut två meter vid passage. :fakta

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Han vill ju bli skitarg på alla som inte håller ut två meter vid passage. :fakta
En äldre värmländsk kollega la inte fingrarna emellan, ledsnade totalt på en grupp norska spandexcyklister som fördröjde vår dagliga hemresa och prejade dom helt sonika ner i diket medan jag satt i passagerarstolen. Tror det är preskriberat nu..

Str3 R

Guest
Strömavbrott - mitt i jag importerar över 400 foton från dagens event. Jippi.

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
Den fina blyfria toppen jag köpt till min gamla hundkoja visade sig vara inte alls fullt så fin som lovat. Hade jag litat på säljaren, som annonserade toppen som "redo att monteras", hade jag kunnat göra skrot av hela motorn då ett av ventilsätena satt löst. Hade varit halvkul om det spruckit, vibrerat loss och trillat ner i motorn under gång... Men som tur var ville jag vara noggrann och inspektera ventiler och säten innan montering och hittade lyckligtvis felet. Och nu så är det givetvis så att säljaren inte svarar på mina försök att få tag i honom :mad: :huvet

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Den fina blyfria toppen jag köpt till min gamla hundkoja visade sig vara inte alls fullt så fin som lovat. Hade jag litat på säljaren, som annonserade toppen som "redo att monteras", hade jag kunnat göra skrot av hela motorn då ett av ventilsätena satt löst. Hade varit halvkul om det spruckit, vibrerat loss och trillat ner i motorn under gång... Och givetvis svarar inte säljaren på mina försök att få tag i honom :mad: :huvet

Ljuger han om skicket så kanske den inte är blyfri heller.

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
Ljuger han om skicket så kanske den inte är blyfri heller.

I och med att den har separata säten så är den alldeles säkert blyfri som lovat, men det hjälper ju tyvärr inte mig då jag inte kan använda den förrän jag fått nya säten frästa och ipressade... Och den operationen är inte riktigt ekonomiskt försvarbar på en sån här topp... Så jag har en dyr klump med gjutjärnsskrot just nu.

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning