Idag är jag förbannad därför att...

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
Men bilden kom inte med tyvärr, 2,8 Furstenhof ska det vara iallafall

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Hoj
Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition & Suzuki CS125 -83
Borde väl rimligtvis finnas en fraktfirma som erbjuder helgfrakt express även till privatpersoner... :va Måste både mottagare och avsändare vara företag annars? Tänker ifall hotellet kan tänka sig att stå som mottagare, de bör väl rimligtvis klassas som företag?

Hoppas det reder sig för dig hur som helst!

Om du och jag fick bestämma hur saker skulle fungera så skulle världen vara en mycket bättre plats. För oss åtminstone.

Tack för omtanken. I värsta fall får jag bada lite i Gardasjön och vara full i några dagar, inte det sämsta det heller.

Bonzo

Gick med
20 Jan 2008
Hoj
Gråt inte, jag har ingen hoj, ingen semester heller men 36 grader i lägenheten, grannarna är dumma i huvet och ölen är slut.

Tack. I jämförelse med riktig misär känner jag att jag har det rätt bra ändå. :krama

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Gråt inte, jag har ingen hoj, ingen semester heller men 36 grader i lägenheten, grannarna är dumma i huvet och ölen är slut.

Kom ut till långtora o hjälp till att dricka upp garageölen, köra med hojen sambon ska sälja och... ja varmt och jävligt är det förvisso här med. :hihi

perjul

Jajamän, visst är det en Biltemahjälm!
Gick med
24 Aug 2007
Hoj
Kawasaki KLX650C
Ryan Air!
Kommer fram till Skavsta och får då veta att mitt flyg är framflyttat 6 timmar. Ny preliminär avgång 23:50.

Alltså, jag förstår att skit händer och allt sådant, men hade det varit för mycket begärt att man kunde fått informationen innan man var framme på flygplatsen? Jag har checkat in via deras app (där det fortfarande står 17:50 som avgång) och dessutom har de min mailadress. Det senare är jag helt säker på eftrersom de mailbombat mig med erbjudanden om tillgängliga tillval jag kan köpa till min flight. Hade ett av tillvalen varit att planet går i tid så hade jag slagit till direkt.

För några år sedan svor jag att aldrig flyga med Ryan igen, men tydligen hade minnet av deras inkompetens bleknat så pass att jag gav dem en ny chans. Förhoppningsvis är jag aldrig så dum igen.

För plåster på såren:
https://www.airhelp.com/sv/

Har funkat för mig.

Ozziania

SuperSport är lite roligare
Gick med
18 Jul 2004
Hoj
Flertal
Mig själv.

Ett litet tips i all välmening:
Om ni, som jag gjort, skickar ner hojen till Italien med planen att flyga ner och köra hem, så är det en jävligt bra idé att se till att ni har nyckeln till hojen med er i packningen. Nu sitter jag här, på ett hotell 3 km från terminalen där min hoj står och väntar, och känner mig så jävla misslyckad som människa. :huvet

Som en liten bonus har jag dessutom bokat en jävla massa boenden längs den planerade hemresan, som det såklart är för sent att boka av. Det man inte har i huvudet får man tydligen ha i plånboken.

Det är en jävla tur att det är jag själv som orsakat eländet, för annars hade jag börjat svinga.

Började just fundera hur det gått för dej och så hittar jag det här... (!?)
Inte riktigt vad jag väntat mej...

Får myrkrypningar i hela kroppen när jag tänker på scenariot.... ((FAAANIHELVETESJÄVLAR!!!!!)) Oops, sorry, trodde jag bara tänkte det där.. :rodnar

Är så jävla nojig själv så gömmer reservnycklar överallt på resa, oftast även på kompisen om han är med...
Fast det hjälper ju inte dej ett dugg, tråkigt att behöva stressköra hem om nyckeln kommer fram.. :(

una per la birra grazie, cameriere!! :fyllisar

Bonzo

Gick med
20 Jan 2008
Hoj
Började just fundera hur det gått för dej och så hittar jag det här... (!?)
Inte riktigt vad jag väntat mej...

Får myrkrypningar i hela kroppen när jag tänker på scenariot.... ((FAAANIHELVETESJÄVLAR!!!!!)) Oops, sorry, trodde jag bara tänkte det där.. :rodnar

Är så jävla nojig själv så gömmer reservnycklar överallt på resa, oftast även på kompisen om han är med...
Fast det hjälper ju inte dej ett dugg, tråkigt att behöva stressköra hem om nyckeln kommer fram.. :(

una per la birra grazie, cameriere!! :fyllisar

Jag hade tänkt flyga hem över München med start idag (vet inte om jag nämnde det tidigare). Men efter att jag bara känt en massa negativa känslor igår bestämde jag mig för att skita i det helt och hållet, så jag flyger hela vägen hem idag istället. Vill bara komma hem och stryka den här resan ur historien.

Som en liten bonus kan jag nämna att de två första tågen som gick åt rätt håll blev inställda, och dessutom tappade jag plötsligt täckning på telefonen och var helt i det mörka i en dryg timme innan jag fick igång det igen. Jag fick hur som helst tag på ett tåg åt rätt håll, som jag sitter på nu. Förhoppningsvis blir inte det anknytande tåget inställt eller försenat för då är jag rökt igen.

Det är inte mycket som gått rätt på den här resan.

Edit:
DHL behagade aldrig dyka upp i fredags trots bekräftad upphämtning av paketet. Däremot klarade de av att ta drygt 800:- betalt för försändelsen. De kommer få ett skarpt samtal i morgon.

Last edited:

Ozziania

Gick med
18 Jul 2004
Hoj
Flertal
Jag hade tänkt flyga hem över München med start idag (vet inte om jag nämnde det tidigare). Men efter att jag bara känt en massa negativa känslor igår bestämde jag mig för att skita i det helt och hållet, så jag flyger hela vägen hem idag istället. Vill bara komma hem och stryka den här resan ur historien.

Som en liten bonus kan jag nämna att de två första tågen som gick åt rätt håll blev inställda, och dessutom tappade jag plötsligt täckning på telefonen och var helt i det mörka i en dryg timme innan jag fick igång det igen. Jag fick hur som helst tag på ett tåg åt rätt håll, som jag sitter på nu. Förhoppningsvis blir inte det anknytande tåget inställt eller försenat för då är jag rökt igen.

Det är inte mycket som gått rätt på den här resan.

Edit:
DHL behagade aldrig dyka upp i fredags trots bekräftad upphämtning av paketet. Däremot klarade de av att ta drygt 800:- betalt för försändelsen. De kommer få ett skarpt samtal i morgon.
Jag saknar allvarligt ord för hur jag känner.
Det var nog det mest misserabla jag läst på väldigt länge.

Själv hade jag nog lagt mej i en ränsten och väntat på att självdö :D
Inte mycket mer som kunnat gå fel, jo, möjligen att hojen inte kommit fram.

Allt ska tydligen vara möjligt i Italien..
Hade en ECU i rek brev som blev liggande hos en poststation vid gränsen i två veckor bara för att.... (!?)

Du gör förmodligen helt rätt som avbryter allt och far hem.
Såå mycket pengar för världens konstigaste semesterresa.. :död

Några goda öl blev det åtminstone :tummenupp

Bonzo

Gick med
20 Jan 2008
Hoj
Jag saknar allvarligt ord för hur jag känner.
Det var nog det mest misserabla jag läst på väldigt länge.

Själv hade jag nog lagt mej i en ränsten och väntat på att självdö :D
Inte mycket mer som kunnat gå fel, jo, möjligen att hojen inte kommit fram.

Allt ska tydligen vara möjligt i Italien..
Hade en ECU i rek brev som blev liggande hos en poststation vid gränsen i två veckor bara för att.... (!?)

Du gör förmodligen helt rätt som avbryter allt och far hem.
Såå mycket pengar för världens konstigaste semesterresa.. :död

Några goda öl blev det åtminstone :tummenupp

I just det här fallet ligger ju det mesta av skulden på mig själv, men det känns lite som om jag blivit motarbetad hela vägen.

Det började redan när jag skulle lämna hojen på terminalen i Sverige, då ansvarig speditör hade missat att ställa av lastställningen så jag kunde inte spänna fast hojen själv. Nu gjorde de ett undantag för mig och såg till att lösa det själva dagen efter för att jag skulle slippa komma tillbaka. Sedan var det hela historien med försenat flyg, kvarglömda nycklar, DHL som inte dyker upp och de sista (hoppas jag) strulen idag.
Jag är inte särskilt religiös av mig, men när det krånglar så här mycket känns det som om någon försöker säga något.

Sitter just nu på sista bussen på väg ut mot flygplatsen. Planet ska lyfta om en dryg timme och till skillnad mot på vägen ner bryr jag mig inte ens om det blir försenat, bara jag kommer hem.

Edit:
Tanken på att lägga mig och självdö har varit konstant närvarande de senaste 48 timmarna.

Last edited:

Ozziania

Gick med
18 Jul 2004
Hoj
Flertal
I just det här fallet ligger ju det mesta av skulden på mig själv, men det känns lite som om jag blivit motarbetad hela vägen.

Det började redan när jag skulle lämna hojen på terminalen i Sverige, då ansvarig speditör hade missat att ställa av lastställningen så jag kunde inte spänna fast hojen själv. Nu gjorde de ett undantag för mig och såg till att lösa det själva dagen efter för att jag skulle slippa komma tillbaka. Sedan var det hela historien med försenat flyg, kvarglömda nycklar, DHL som inte dyker upp och de sista (hoppas jag) strulen idag.
Jag är inte särskilt religiös av mig, men när det krånglar så här mycket känns det som om någon försöker säga något.

Sitter just nu på sista bussen på väg ut mot flygplatsen. Planet ska lyfta om en dryg timme och till skillnad mot på vägen ner bryr jag mig inte ens om det blir försenat, bara jag kommer hem.

Edit:
Tanken på att lägga mig och självdö har varit konstant närvarande de senaste 48 timmarna.

Ja, du lär ju aldrig glömma den här resan i alla fall :rodnar

Lycklig hemresa och hoppas hojen kommer hem fort :tummenupp

Bonzo

Gick med
20 Jan 2008
Hoj
Ja, du lär ju aldrig glömma den här resan i alla fall :rodnar

Lycklig hemresa och hoppas hojen kommer hem fort :tummenupp

Tack.
Det är väl pga såna här tillfällen man alltid har en extra hoj och dubbla uppsättningar skydd i garaget. :)

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Tack.
Det är väl pga såna här tillfällen man alltid har en extra hoj och dubbla uppsättningar skydd i garaget. :)

Hoppas du får en lycklig och strulfri hemresa!

Ta det lugnt när du väl är hemma bara, ge dig inte ut och gasa satan i ren ilska över allt elände så att något otrevligt inträffar... :död

Bonzo

Gick med
20 Jan 2008
Hoj
Hoppas du får en lycklig och strulfri hemresa!

Ta det lugnt när du väl är hemma bara, ge dig inte ut och gasa satan i ren ilska över allt elände så att något otrevligt inträffar... :död

Tack. Allt gick bra till slut och nu är jag hemma igen.

Min bonushoj är inte så snabb så det går inte riktigt att gasa satan med den, men tack för omtanken.

pepe

Tarmac surfer #133
Gick med
25 May 2004
Hoj
KTM690R-12 KTM 990 SUPERDUKE R -10
:gråta Fan va tråkigt att din trevliga resa skulle skita sig :(
Låter lite som min å mina kompisar resa till Isle oftast Man, försenat flyg, missat flyg och till sist ej bokade på flyget från ön som dessutom var överbokat :huvet
Håller tummarna för att stor hojen kommer hem snart

Lugn

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Mar 2003
Hoj
S1000RR, KX450SR
Du kunde visat lite bikerstil och köpt en ny hoj och slängt den gamla på en lastbil, alternative bytt in. Dyrt, men smakar det så kostar det...

Bonzo

Gick med
20 Jan 2008
Hoj
:gråta Fan va tråkigt att din trevliga resa skulle skita sig :(
Låter lite som min å mina kompisar resa till Isle oftast Man, försenat flyg, missat flyg och till sist ej bokade på flyget från ön som dessutom var överbokat :huvet
Håller tummarna för att stor hojen kommer hem snart

Jo det bor en del besvikelse i mig just nu. Det låter som om ni haft en jäkla otur också, men ska det skita sig kan det lika gärna göra det ordentligt.

Ska ringa fraktbolaget och boka transport hem idag. Det borde gå att ordna rätt snabbt, den är ju redan packad och på plats, liksom.

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning