Idag är jag förbannad därför att...

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Grillförbudet i Skåne suger fet hästballe, omfattar ALLA typer av grillar...
Jag bor på fjärde våningen i stan och har en elgrill på balkongen.
Risken för att den ska kunna sätta eld på något är lika med noll och det fattar vem som helst, men kan lova att någon jävla paragrafryttare hade lackat ur och anmält om dom sett att man drog igång den.
Hoppas fan det kommer ett rejält ösregn snart... :sur

Kört runt några timmar i södraste småland och det är torrt i backarna. Från bullerbyhusen djupt i skogarna ligger dock tändvätskedoften så tjock att jag vet inte om det är den, koffeinbrist eller vätskebrist som gjort mig tung i hiowett.

Dom är inte ängsliga, smålänningarna. Det får man ge dom.

erikn

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Jul 2013
Hoj
Yamaha XJ 900 -85
Fick mig att tänka på den här.

Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience.

Mark Twain

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Semester, varmt som fan.

Började med att besöka några bilnasare, här ska tjackas ny careta.
Visade sig vara VM i tröttmössa, ingen orkade lyfta på arslet.
Sket i dems, åkte till Esso ( ja, kycklingar, det heter så ) och köpte kaffe å bulle, locket till koppen fastnade i stereon och fyllde mittkonsollen med kaffe, sweet.

Gick in på gubbdagis för att handla lite laddbara batterier, den fete herrn bakom mig i kassan körde på mina hälar med kundvagnen, fick en hint om att jag stod i vägen, men informerade vederbörande om att jag faktiskt vill betala varan jag har i handen, ja, utan korg.

Funderade på om jag skulle ta upp diskussionen utanför varuhuset, men tänkte igenom scenariot några sekunder ( argumentation, polis, rättegång, advokatkostnader osv, och gick bara ut, glad att jag lärt mig läxan i livet :tummenupp

Well, kom hem och naturligtvis slutade fjärrkontrollen till garageporten fungera just idag och givetvis blev jag tvungen att kliva ur bilfan för att öppna och självklart kom det en aggresiv jävla pappskalle och gapade för att jag stod i vägen i 30 sekunder.

Knep käft, öppnade dörren och körde ner bilen, gick upp i gången för att stänga porten och såg att ena skyltlyktan slocknat.

Gick hem, hämtade verktygslådan, glödlampor och gick tillbaka till garaget.
Låste upp bilen, öppnade bakluckan, ställde ner Kamasa-satsen och öppnade den....upp och ner.

Hela bagaget fullt med små jävla hylsor och bits av alla de slag.
Varmt så inihelvete i garaget.
Skruvade bort glasen till nr-ljusen, bytte glödisar, satte ihop skiten, plockade ihop verktygen, stängde bakluckan.

Poff, ena lampan pajade.
Tog isär, satte i ny lampa, verkade glappa, rörde lite på den, poff så gick säkringen.

Gick hem, tog en kall dusch, öppnade en kall öl och här sitter jag nu.

bajs

Välkommen till den episka vardagen. :krama

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
Ingen för tillfället
Stockholm Pride låter historielösa nollor stå på scen o göra reklam för den ideologi som stod för 1900-talets värsta förtryck o förföljelse vid sidan om nazismen. +100 miljoner döda räcker tydligen ej för att avskräcka dessa idioter.

De går hatets, ofrihetens och kommunismens totalitära ärenden. Hammaren och skäran är LIKA ILLA som att stoltsera med ett hakkors! Det är inget fashion statement. Det är en symbol för död, ofrihet, förföljelse och obeskrivligt hat!

pride_red.jpg

Med det borgerliga partiet Medborgerlig Samling med sin liberalkonservativa politik fick inte närvara... inkl. landets enda öppet homosexuella partiledare samt Alexander Bard som 2013 öppnade Pride... numera blockerad...

Världen är fan upp-o-ner...

P.S Rebecca och Fiona är för fan i 30-års åldern, det går inte att försöka minska deras beteende med att dom är unga och inte förstår, och det är inget jävla fashion statement att bära hammaren och skäran, exakt lika mycket en accessoar eller mode som hakkorset... IT'S NOT!

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Stockholm Pride låter historielösa nollor stå på scen o göra reklam för den ideologi som stod för 1900-talets värsta förtryck o förföljelse vid sidan om nazismen. +100 miljoner döda räcker tydligen ej för att avskräcka dessa idioter.

De går hatets, ofrihetens och kommunismens totalitära ärenden. Hammaren och skäran är LIKA ILLA som att stoltsera med ett hakkors! Det är inget fashion statement. Det är en symbol för död, ofrihet, förföljelse och obeskrivligt hat!

View attachment 444414

Med det borgerliga partiet Medborgerlig Samling med sin liberalkonservativa politik fick inte närvara... inkl. landets enda öppet homosexuella partiledare samt Alexander Bard som 2013 öppnade Pride... numera blockerad...

P.S Rebecca och Fiona är för fan i 30-års åldern, det går inte att försöka minska deras beteende med att dom är unga och inte förstår, och det är inget jävla fashion statement att bära hammaren och skäran, exakt lika mycket en accessoar eller mode som hakkorset... IT'S NOT!
Att dom inte förstår har nog inte med åldern att göra, snarare antalet fungerande hjärnceller

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Hoj
Engelska sporthojar

View attachment 444414

Historielösa nollor som inte vet att hakkorset fanns innan 1933...

Den finländska svastikan kan man kalla det hakkors som ofta användes i finskt nationellt symbolspråk under de första självständighetsåren.

Till den finska nationella heraldiken har hakkorset kommit via konstnären Akseli Gallen-Kallela, som använde hakkorset i ornament i sin första Ainotriptyk från 1889. När Finland blev självständigt 1917 blev det Gallen-Kallelas uppgift att skapa den nationella heraldiken. Den 1 februari 1918 inkallades Gallen-Kallela till Gustaf Mannerheim för att lägga fram ritningar till vad som då kallades "Finlands Vita Ros’ orden". 20 februari lades hans första utkast fram, som då föreställde ett georgskors med heraldiska rosor. Redan i februari omarbetades förslaget i samråd med Mannerheim, som stödde tanken att korsarmarna skulle prydas av en svastika. 19 mars godkände senaten det färdiga förslaget.

Därifrån bland annat har det finländska Frihetskorset fått sitt hakkors och vidare till Finlands presidents flagga.

Lotta Svärd, verkade 1920–1944
Svastikan användes också i symbolen för den finska militära kvinnokåren, Lotta Svärd. Organisationen förbjöds enligt mellanfredsavtalet med Sovjetunionen och Storbritannien år 1944.
Finlands flygvapens igenkänningstecken
Finlands flygvapens igenkänningstecken för flygplan med ett blått hakkors samt emblem och pilotmärke med ett svart hakkors 1918-1945 Finlands flygvapens igenkänningstecken för flygplan med ett blått hakkors samt emblem och pilotmärke med ett svart hakkors 1918-1945

Ett hakkors användes också som flygvapenmärke redan under inbördeskriget 1918. Som symbol på Finlands flygvapens flaggor, emblem, pilotmärke och flygplan föddes den 6 mars 1918, då den svenske greven Eric von Rosen skänkte ett flygplan till vita sidan i det pågående inbördeskriget. Han hade försett planet med sitt lyckoemblem, en blå svastika på en vit bakgrund målat på vingarna. Flygplanet var en Thulin D, en svenskbyggd version av en fransk Morane-Saulnier. Flygplanet flögs från Umeå med Nils Kindberg som pilot, och landade på isen utanför Vasa. Greven medföljde som passagerare. Detta blev det självständiga Finlands första militärflygplan. Flygplanet döptes till Kreivi von Rosen (Greve von Rosen), ett namn som senare målats även på andra flygplan.

Den 18 mars 1918 informerade överbefälhavare för trupper av Republiken Finland, general vid kavalleriet Gustaf Mannerheim sitt manskap:

Allt manskap är nu informerat om att våra flygplan kommer från denna stund använda denna symbol (svastikan) i blått på vingarna och flygkroppen, därtill kommer en röd flagga med ett gult kors att målas på stjärtfenan. „
– Gustaf Mannerheim

https://sv.wikipedia.org/wiki/Finländsk_svastika

Hur många är historielösa på båda sidor om Bottenviken?

Att nämna Tom of Finland för en Sannfinländare måste väl nästan vara självmordsbenäget! :D

Last edited:
Gick med
29 Apr 2009
Hoj
RD07A
Jag o katten faktiskt.

Här ser man den hotfullt blå himlen dra in över land..

20180804-113729.jpg

20180804-110918.jpg

..typiskt dåligt, tänker Tove och tar skydd under taket på uteplatsen

20180804-112750.jpg

20180804-114848.jpg

H.e.l.v.

20180804-114917.jpg

e.t.e.

20180804-114940.jpg

20180804-115004.jpg

Om blickar kunde mörda..

20180804-115029.jpg

L i b b e

Medlem
Gick med
21 Apr 2017
Hoj
Kawasaki Zr 750s,Kawasaki Z100SX
Jag är jäääkligt förbannad

I över 40 år......Har motorburen ungdom stridit och försökt att få 800 Meter Asfalt i staden. Hojåkare likväl som bilåkare.
För att kunna utföra sina Race. Och fått blankt NEJ!! :huvet:huvet

Men dessa Bögar och "Stjärtisar" som ränner omkring i trikåer.... -Då stänger man av hela stan för dessa!!!!
För att dom skall gå ett långt Pride tåg? Inte stänger man av och fördelar en sträcka för Race?? Inte ens tillfälligt!

Orättvist! :mad:

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Hoj
Engelska sporthojar
Jag är jäääkligt förbannad

I över 40 år......Har motorburen ungdom stridit och försökt att få 800 Meter Asfalt i staden. Hojåkare likväl som bilåkare.
För att kunna utföra sina Race. Och fått blankt NEJ!! :huvet:huvet

Men dessa Bögar och "Stjärtisar" som ränner omkring i trikåer.... -Då stänger man av hela stan för dessa!!!!
För att dom skall gå ett långt Pride tåg? Inte stänger man av och fördelar en sträcka för Race?? Inte ens tillfälligt!

Orättvist! :mad:

Men snäääälllla! Det är ju bara att kräva att vi äldre vita HBT- män, Heterosexuella Bigotta Töntar, får gasa av oss lite...

Det gååår bara inte att säga nej! :7peta

L i b b e

Medlem
Gick med
21 Apr 2017
Hoj
Kawasaki Zr 750s,Kawasaki Z100SX
Men snäääälllla! Det är ju bara att kräva att vi äldre vita HBT- män, Heterosexuella Bigotta Töntar, får gasa av oss lite...

Det gååår bara inte att säga nej! :7peta

Det har man ju gjort i över 40 år.....

jag har inget emot andras läggningar..........
Jag tycker bara det är orättvist.....att *Pride får allt i princip

Str3 R

Guest
jag har inget emot andras läggningar..........
Skiter i andras same sex läggning, bara jag slipper delta. :)
Fast… Det var ju för några veckor sen en kollega behövde prata av sig, det var saker inom yrket. Samtalet flöt som vanligt och plötsligt säger hon:
– Ja som du kanske vet så är jag och NN ett par, vi ska gifta oss.

Undrar fortfarande varför hon tog upp den saken med mig. :va

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Hoj
Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition & Suzuki CS125 -83
Skiter i andras same sex läggning, bara jag slipper delta. :)
Fast… Det var ju för några veckor sen en kollega behövde prata av sig, det var saker inom yrket. Samtalet flöt som vanligt och plötsligt säger hon:
– Ja som du kanske vet så är jag och NN ett par, vi ska gifta oss.

Undrar fortfarande varför hon tog upp den saken med mig. :va

Precis. Folk borde ha mer vett än att prata om privata saker på betald arbetstid. Samma sak gäller såklart alla som pratar om sina barn, husdjur, semestrar, motorcyklar och annat som inte har med arbetet att göra.

:dummer

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86

View attachment 444414

En annan sak angående Pride som upprör mig är att självaste Försvarsmakten stöttar och deltar i detta identitetspolitiska jippo som gör tydliga partipolitiska, till gränsen på antidemokratiska, ställningstaganden, trots att det är FMs uppgift att vara neutrala och skydda demokratin. Visst är grundtanken bra, att man vill visa att man står upp för allas lika rätt att leva som man vill och älska den man vill. Men att delta i Pride känns som fel sätt att göra det, framförallt med tanke på att det strider mot deras uppdrag i övrigt. Det faktum att vissa politiska partier inte bjuds in att deltaga i den partiledardebatt som arrangeras borde vara orsak nog för FM att bojkotta hela skiten, men som om inte det vore nog så förknippas man nu med ett evenemang som anlitar artister som stoltserar med kommunistsymboler... Fan är det frågan om egentligen? :va

AGV

Hemmansägare
Gick med
18 Jul 2013
Hoj
Aprilia Caponord, Husqvarna Raider 13C
Jag måste köpa ny bil... min gamla Astra -04 klarar inte nästa besiktning.

Vet ni vad som hände?

Jo, vänster framlykta satt löst och när mecken limmade den med dubbelhäftande tejp lyckades han få till ett jordfel. Så när man slår om regleget så man för heljus så dör radion, haha.... :näsblod

Så lyckades han knäcka för spolarvätslkan med.... :3freak

Upptäckte det häromdagen när mojängen trillade av kofångaren... så jag saknar själva sprutarmojängen och plaströret är helt trasigt...

Plus jordfelet då...

Jag byter meck såklart men nu krävs ny beggad kombi...

Vad skall jag köpa tycker ni???

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Hoj
Honda CBR1000F, Suzuki DR650, Yamaha MT09 avverkat: olika
40 år för att få 800 meter raka? Till helgen firas Dragracing 50 år i Sverige på Kjulafältet.

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning