steffe
"Mannen som talar med whisky"
Hur ska man då kunna styra rattvärmen från telefonen/alexa/siriVad fan var problemet med en knapp och ett relä.
Hur ska man då kunna styra rattvärmen från telefonen/alexa/siriVad fan var problemet med en knapp och ett relä.
Precis exaktens! Istället för att vippan ställs i läge OFF ska man svajpa upp, dutta 4 siffror pin, starta appen, logga in med bankid, logga in med bilförarkontot och välja "Cost: 1 EURO to apply changes" förutsatt att swish redan tidigare är kopplad till biltillverkarens molntjänst - och hoppas på att den inte blivit utsatt för ransomware.Hur ska man då kunna styra rattvärmen från telefonen/alexa/siri
Gammalmodig som jag är så tänker jag att det är både bekvämare och trafiksäkrare att använda knappen på ratten istf att fippla efter telefonen iom att du nödvändigtvis håller i ratten och kör om du behöver rattvärmen.Hur ska man då kunna styra rattvärmen från telefonen/alexa/siri
Don't get me started on att VW tog bort knappen för att inaktivera larmet som satt i dörren på Passat föregående modell.Vad fan var problemet med en knapp och ett relä.
Don't get me started on att VW tog bort knappen för att inaktivera larmet som satt i dörren på Passat föregående modell.
Går man och hämtar nåt i bilen och inte vill att hunden ska dra larmet från bagaget när man låst igen måste man nu starta bilen, vänta medan den loggar in en, och sedan knappa sig genom tre menyer för att hitta funktionen (om man ens kommer ihåg hur man kom dit).
Precis exaktens! Istället för att vippan ställs i läge OFF ska man svajpa upp, dutta 4 siffror pin, starta appen, logga in med bankid, logga in med bilförarkontot och välja "Cost: 1 EURO to apply changes" förutsatt att swish redan tidigare är kopplad till biltillverkarens molntjänst - och hoppas på att den inte blivit utsatt för ransomware.
Får mig även att tänka på Brauns nyaste och sanslöst over-engineerade eltandborstar som är uppkopplade med bluetooth till mobilen och med hjälp av artificiell intelligens åstadkommer... ja, vad egentligen? Detta är varken artificiellt eller intelligent, snarare fullt verklig dumhet och där den enda effekten dessa tandborstar ger på eventuella hål är de djupa sådana som skapas i ens plånbok som ett resultat av köpet.Det får mig att tänka på den här gamla godingen. Att använda en penna har aldrig varit enklare.
Typ så...Får mig även att tänka på Brauns nyaste och sanslöst over-engineerade eltandborstar som är uppkopplade med bluetooth till mobilen och med hjälp av artificiell intelligens åstadkommer... ja, vad egentligen? Detta är varken artificiellt eller intelligent, snarare fullt verklig dumhet och där den enda effekten dessa tandborstar ger på eventuella hål är de djupa sådana som skapas i ens plånbok som ett resultat av köpet.
Jag är också gammalmodig...Gammalmodig som jag är så tänker jag att det är både bekvämare och trafiksäkrare att använda knappen på ratten istf att fippla efter telefonen iom att du nödvändigtvis håller i ratten och kör om du behöver rattvärmen.
Men det är ju självklart ett alldeles vansinnigt tankesätt.
Det finns en genväg du kan aktivera genom rullgardinsmenyn, jag gjorde det och har ständigt avstängt kupeövervakning.Don't get me started on att VW tog bort knappen för att inaktivera larmet som satt i dörren på Passat föregående modell.
Går man och hämtar nåt i bilen och inte vill att hunden ska dra larmet från bagaget när man låst igen måste man nu starta bilen, vänta medan den loggar in en, och sedan knappa sig genom tre menyer för att hitta funktionen (om man ens kommer ihåg hur man kom dit).
Får rebrända till gammal å modig istället.Jag är också gammalmodig...
Jag är både gammal och modig när det gäller språket också. Så jag vägrar amerikanisera mig utan använder gammaldags svenska...Får rebrända till gammal å modig istället.
Tack för tips! Hittade en "analog" lösning också när jag läste i manualen att om man glömmer stänga glasögonfacket i taket så funkar inte kupeövervakningen.Det finns en genväg du kan aktivera genom rullgardinsmenyn, jag gjorde det och har ständigt avstängt kupeövervakning.
Nu är det ju en VW så ibland glömmer dn bort sig. Har hänt 2-3 gånger på 18 månader.
Den förutsätter väl blåtand också antar jag, så räckvidden är ju begränsad, om det inte är grannen som snor hojen.Köpte en såndärn ny Apple airtag. En liten grunka som man parar ihop med någon Applepryl och sedan kan man se var den är, var som helst i världen. Tack vare alla andra Appleprylar runt omkring den. Tänkte ha den som spårningsverktyg till bågen i händelse av stöld. En airtag kostar 1/20 av en gps-tracker och har ingen abonnemangsavgift. Men jag gjorde för dålig research. Skiten visar sig kvittra vid rörelse om den varit utan kontakt med sin Applepryl ett tag. Så man ska hitta den, alltså. Men nu var ju grejen att den bara ska sitta tyst och omärklig, rapportera sin position till mig och inte göra allt i sin makt för att bli hittad!
Inte går det att stänga av den funktionen heller. Så det var helt bortkastade pengar. Fakking Apple. Varför kan de inte tänka klart och hela vägen när de designar sina grejer? Fast airtag är ändå en ball pryl! Nu gäller det bara att hitta någon användning för den...
Nope. Den hookar upp med vilken internetuppkopplad Apple-enhet som helst i världen som råkar vara inom räckhåll och det finns hundratals miljoner Appleprylar så chansen är stor att den hittar någon. Iaf i bebodda trakter. Airtag sänder sedan sin position via iCloud så du ser var den är.Den förutsätter väl blåtand också antar jag, så räckvidden är ju begränsad, om det inte är grannen som snor hojen.
Jo, men hur ansluter den till en appleenhet som råkar gå förbi?Nope. Den hookar upp med vilken internetuppkopplad Apple-enhet som helst i världen som råkar vara inom räckhåll och det finns hundratals miljoner Appleprylar så chansen är stor att den hittar någon. Iaf i bebodda trakter. Airtag sänder sedan sin position via iCloud så du ser var den är.
Den förutsätter väl blåtand också antar jag, så räckvidden är ju begränsad, om det inte är grannen som snor hojen.
Nope. Den hookar upp med vilken internetuppkopplad Apple-enhet som helst i världen som råkar vara inom räckhåll och det finns hundratals miljoner Appleprylar så chansen är stor att den hittar någon. Iaf i bebodda trakter. Airtag sänder sedan sin position via iCloud så du ser var den är.
Kanske intressanta funderingar/problem gällande dettaJo, men hur ansluter den till en appleenhet som råkar gå förbi?
Verkar ju gå att stänga av med lite pyssel...Skiten visar sig kvittra vid rörelse om den varit utan kontakt med sin Applepryl ett tag. Så man ska hitta den, alltså. Men nu var ju grejen att den bara ska sitta tyst och omärklig, rapportera sin position till mig och inte göra allt i sin makt för att bli hittad!
Inte går det att stänga av den funktionen heller.
Indian Springfield SE
Indian Springfield var en h... |
|
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|