Idag är jag förbannad därför att...

RymdBörje

Seriöst fartblind
Gick med
29 May 2010
Hoj
Ducati 748, 848
För att Victoria Park är en sådan kass hyresvärd!

Avflyttning med en städbesiktning som per definition inte verkar kunna bli godkänd. :huvet
Nya små saker som märkligt nog dyker upp efter varje kontroll. Anmärkningar på damm i en lägenhet som stått tom och oanvänd i två veckor efter städning t.ex. :gnissla
När listan med anmärkningar är avbockad och klar så har de förstås en egen lista med anmärkningar...som inte heller den här gången är riktigt klar. Och på det viset fortsätter det...

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Hoj
Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition & Suzuki CS125 -83
För att Victoria Park är en sådan kass hyresvärd!

Avflyttning med en städbesiktning som per definition inte verkar kunna bli godkänd. :huvet
Nya små saker som märkligt nog dyker upp efter varje kontroll. Anmärkningar på damm i en lägenhet som stått tom och oanvänd i två veckor efter städning t.ex. :gnissla
När listan med anmärkningar är avbockad och klar så har de förstås en egen lista med anmärkningar...som inte heller den här gången är riktigt klar. Och på det viset fortsätter det...
Det där verkar vara standard hos många hyresvärdar. De senaste gångerna jag flyttat har jag köpt städhjälp av ett företag som lämnar garanti på jobbet. De har då varit med på besiktningen och åtgärdat de "brister" som hyresvärden hittat. Klart värt det om du frågar mig.

RymdBörje

Seriöst fartblind
Gick med
29 May 2010
Hoj
Ducati 748, 848
Det där verkar vara standard hos många hyresvärdar. De senaste gångerna jag flyttat har jag köpt städhjälp av ett företag som lämnar garanti på jobbet. De har då varit med på besiktningen och åtgärdat de "brister" som hyresvärden hittat. Klart värt det om du frågar mig.
Tänkte inte på det. Sett så här i backspegeln så hade det nog varit fiffigt.

Bonzo

Gick med
20 Jan 2008
Hoj
Tänkte inte på det. Sett så här i backspegeln så hade det nog varit fiffigt.
Man lär sig med åldern. När jag var nyinflyttad till nuvarande hemort hade jag en massa andrahandskontrakt så jag flyttade 8 gånger på 6 år, så man fick lite rutin på det till slut. :tummenupp

RymdBörje

Seriöst fartblind
Gick med
29 May 2010
Hoj
Ducati 748, 848
Man lär sig med åldern. När jag var nyinflyttad till nuvarande hemort hade jag en massa andrahandskontrakt så jag flyttade 8 gånger på 6 år, så man fick lite rutin på det till slut. :tummenupp
Jag är inte så där direkt i tonåren längre visserligen men jag är väl för [något lämpligt här] så jag väntar inte mig att det ska sättas i system. Och jo, jag har flyttat ett par gånger men aldrig stött på något liknande förut.

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
5
Meckade ena Firebirden i en lugn och ro i kvällsbrisen - tänkte jag. Konstant brummande från olika motorklippare, trimmers och fyrhjulingar i mer än 4 timmar. Grannjävlar!

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Igår besiktade jag skåpbilen för 2:a gången i år, efter att ha fixat krängningshämmarstaget och bromslampan de klagade på första vändan. Och ta mig fan om krängningshämmarstaget på andra sidan itne gick sönder på vägen till besiktningen.
Hem och jobba klart, sedan till garaget och idka lite destruktivt underhåll för att få dit det nya staget som jag ändå beställde i förväg bara för att skrämma bilen till att inte gå sönder, men det hjälpte inte. Men då hade jag iaf en hemma. Så imorgon blir det 3:e vändan till besiktningen med den för i år. :gnissla
Nu måste den fan gå igenom.

Bonzo

Gick med
20 Jan 2008
Hoj
Var det i Örebro du anlitade städfirman med garanti? Om så var fallet vilken?
Det var TS Lokalvård. Riktigt nöjd med dem och de åkte tillbaka och rättade till anmärkningarna utan minsta antydan till gnäll.

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
Jahapp, dags att bojkotta BING !!! Kinastyrd sökmotor i M$'s ägo!!!!
(iofs så undviker jag BING ändå men nu är den helt borta)

Attityd

Medlem
Gick med
30 Mar 2012
Hoj
Honda CBR600RR -06
Skulle val vara alla javla pappskallar som skapat systemet vi lever i da. Gar inte en dag utan att jag tyst svar over dessa satans individer.

DampKid

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2017
Hoj
Många Hyndor
I put a spell on you
because you're blind...

1623096946041.png

Jääävlar vad svårt det måste vara att vara bilist. Alla klyschiga svennebananregler att hålla reda på när man ju faktiskt kör en SUV, eller ett tyskt premiummärke. Använda blinkers, kanske lite omdöme, förstånd...? Ja, t o m tvingas vrida lite på huvudet när man kommer från tvärgator och ska ut på en större väg. Detsamma vid filbyte...

Edit. Tillägg till ovan:
*Väjningsplikt bestäms utifrån bilmodell. Inget annat.
*Bil väjer dock aldrig för MC, oavsett. Nävvörr
*Om framförvarande fordon blinkar vänster, signalerar det såklart att det är på vänster sida omkörning ska ske.
*Tumregel om du inte kan avgöra hur bred den egna bilen är: Kör på vänster sida om vägen, så slipper du chansa...
*Bra att känna till: Det finns ingen angiven minimihastighet för att ta sig över ett fartgupp. Särskilt inte om man har andra fordon efter sig...

Und so weiter

Last edited:

DampKid

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2017
Hoj
Många Hyndor
Ytterligare tillägg till ovan (en personlig favorit - zoombie/rödljuskörningen):
"Äh, jag hinner nog över innan det slagit om för de andra..." *Hej, Schweiz!*

DampKid

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2017
Hoj
Många Hyndor
Praktarslen i morgonrusningen. Övningskör-skyltad bil på motorvägen. Mycket folk i. Missar avfarten med ett par hundra meter. Backar tillbaka mot trafiken...

Jag utgår ifrån att föraren, med sådana färdigheter, aldrig får ett giltigt svenskt körkort. Men hur i h-e "instruktören" fick det, är för mig en gåta...

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Hoj
Engelska sporthojar
Praktarslen i morgonrusningen. Övningskör-skyltad bil på motorvägen. Mycket folk i. Missar avfarten med ett par hundra meter. Backar tillbaka mot trafiken...

Jag utgår ifrån att föraren, med sådana färdigheter, aldrig får ett giltigt svenskt körkort. Men hur i h-e "instruktören" fick det, är för mig en gåta...
Vi som är gamla nog att komma ihåg Trafiksäkerhetsverket vet att det fanns informationskampanjer men också trafikpoliser ute på vägarna som tog mer än bara hastighet.

Nu är säkerhet borta men siffror visar att färre dör i trafiken så Noll Vision måste faktiskt vara rätt! :fakta
Du, jag och några till som inte är frälsta av den passiva säkerheten i Noll Vision har således fel! :fakta:rodnar

Tur att vi har "Trafiksäkerhetskameror" för att uppfylla Noll Vision. :tummenupp :crash :hihi :hihi :hihi

erikn

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Jul 2013
Hoj
Yamaha XJ 900 -85

Varje dag är det trafikolyckor och tvärstopp på vägarna (även smitvägarna) och det är just den typen av förare som orsakar detta.

perjul

Jajamän, visst är det en Biltemahjälm!
Gick med
24 Aug 2007
Hoj
Kawasaki KLX650C
Mer skit då: i går på väg hem från 2-dagars offroadkörning så tar det tvärstopp på E18 i höjd med Husby. Snirklar mig fram mellan bilarna, och orsaken visar sig i tunneln i höjd med Rinkeby; 6-7 bilar har dubbelparkerat inne i tunneln mitt på E18, och hela gansterligan springer omkring i tunneln och har fest. Med flaskor i händerna och musik på hög volym, och så klart även tillhörande kvinnlig fägring. Och ingen polis hade tagit sig dit på dom ca 20 minuter det tog för mig från att jag rullade in i kön, till att jag kom fram till gangsterpartyt. Är fan skandal...

erikn

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Jul 2013
Hoj
Yamaha XJ 900 -85
Mer skit då: i går på väg hem från 2-dagars offroadkörning så tar det tvärstopp på E18 i höjd med Husby. Snirklar mig fram mellan bilarna, och orsaken visar sig i tunneln i höjd med Rinkeby; 6-7 bilar har dubbelparkerat inne i tunneln mitt på E18, och hela gansterligan springer omkring i tunneln och har fest. Med flaskor i händerna och musik på hög volym, och så klart även tillhörande kvinnlig fägring. Och ingen polis hade tagit sig dit på dom ca 20 minuter det tog för mig från att jag rullade in i kön, till att jag kom fram till gangsterpartyt. Är fan skandal...
Det är därför vi har TSK, klarar allt som en polis kan eller hur det nu var... :crash

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Jag har också reagerat på att trafiken verkar värre än vanligt på sistone. Har folk låtit hjärnan gå på semester i förtid eller vad fan är det frågan om?? :va Jag använder väldigt sällan tutan när jag kör bil, igår fick jag tuta på åtta olika förare för att helt enkelt uppmärksamma dem på att de är på väg att köra in i mig. Framförallt verkar folk helt missa att kolla i backspegeln innan de förflyttar sig i sidled på motorvägen, de bara kastar sig hejdlöst mellan filerna helt utan att reflektera över var andra trafikanter befinner sig. Framförallt uppskattar jag inte lastbilschaufförer som försöker ge plats åt folk som ligger innanför dem på påfarten och ska in på motorvägen. Helt ok om det faktiskt finns plats i vänsterfilen, jävligt mycket inte ok om jag befinner mig i den precis just då :mad:

Nyheter
Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom